Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Monica och Jacob - 24 oktober 2009 18:07

Hej alla nya läsareGlad

Jag hade aldrig haft en egen hund i hela mitt livFoten i munnen men efter mycket övertalning fick jag tillåtelse av min sambo (som var en kattmänniska för tillfället) att köpa en hundSkäms

Valet föll på en blandis 75% schäfer och 25% terv.  Född 910607 hon kom till mej 8 veckor gammal.

  

Så här såg hon ut i slutet på augusti 1991

Min sambo och dotter kallade henne för schrever till min stora förargelseFörvånad

Nåväl även den fulaste kan växa upp till en riktig snyggingGlad  

Elsa blev från början lärd att kissa på en tidning innanför dörren med en belöning , detta medförde att jag gick omkring med henne i timtal i regn och rusk för att få henne att kissa och baja. Inte gick det, men när vi väl kom in dyblöta och näst intill förfrusna kom det en skvätt på tidningen.

  

Här en bild på Elsa och hennes bästa kompis Aramis (grönis)

Elsa var nervfast och hade ingen som helst rädsla eller aggresivitet. Detta medförde ett antal besök på djursjukhus, eftersom alla hundar inte är så trevliga.

Jag gick på kurser med Elsa vilket var ett bottennapp. Hon gjorde allt utom det som gällde. Plöjde fåror i marken med nosen hoppade och for runt som en galning, det enda som vi var bra på var gosestunden där var hon outstandingSkäms Gråtfärdig var man många ggr och avslutningen på kursen fick sambon taSkämssjälv kastade jag in handduken.


  


Lite belöning för mödan får man ibland 




 Hon älskade våra katter Emma den vita och Smulan den lillaKyss  


I början var hon lite för vild med katterna vilket resulterade i ett par riktiga snytingar, sambon sa att hunden är ju dum i huvudet som aldrig lär sej att hålla sej undan.


Elsa i skogen.   


  

Elsa förvånade oss jämt, när Moa fick sina valpar blev Elsa vakthunden hon släppte inte valparna ur siktetFörvånad

Fortsättning följer/Ha det bra i Cyberrymden/ Jacob.







Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards