Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Pigavdrag

Av Monica och Jacob - 3 november 2009 05:40

Har jag fått svininfluensanObestämd eller går det något annat som gör halsen så att man kan tro att man käkat taggtråd.

Ska till tandläkaren i morgon kanske bäst att ringa och fråga om hon vill rota i min trut, fast som hämnd för det hon gjorde sist kanske man bara skulle gå ditTungan ute


Har inte mer att bubbla om,ska försöka övertala Jacob att skriva ner några rader idag det är ju hans blogg från början men efter ett par inlägg så tröttnade han.Ingen läser sa han men det gäller att ligga i så får man väl alltid några läsare till slut.


Att ha hund är ett äventyrFlört 


Ha det bra där ute/Monica


 
 
Ingen bild

Snuffsan

3 november 2009 06:53

Söt kille:-)

 
Ingen bild

Siv

3 november 2009 06:57

Förstår ditt hämndbegär, har det läkt ihop än??
Klart ni får pigavdrag för sötnos;-) en hel del fula virus på G nu:-(
Kramen

 
Ingen bild

Monica

3 november 2009 09:04

Ja det går nog åt rätt håll, men på tandakuten sa dom att runt ett halvår kommer det att ta. Hade ju varit bra om hon upplyst mej om att käken kunde gå av om jag tuggade segt eller hårt.Ja visst är han söt guldplutten;-)
Ha en bra dag/Kram

 
Flanören...

Flanören...

4 november 2009 09:43

Kan tyvärr inte se din bild.
Jag har haft en influensa, efterhängsen, i 3 veckor.
Nu har det släppt sen jag fick slemlösande på Vårdcentralen.
Kul men tankeväckande teckning.
Det finns folk som är hundrädda, min hustru t.ex
Men får hon bara bekantat sig så släpper det.
Då är koppel ett måste.

http://www.nabbsjuan.bloggagratis.se

 
Gubbfan

Gubbfan

4 november 2009 10:49

Jo det finns många som är hundrädda.
De måste man ta hänsyn till.
Det hjälper inte att de får bekanta sig med hunden.

Så finns det de som inte är rädda för hundar, men inte tycker om hundar. Människor som föredrar att umgås med människor i stället.
Man kanske skall ta hänsyn till dem?

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica

4 november 2009 11:07

Till Gubbfan
Umgås du med människor så umgås vi med våra hundar.
Varken vi eller våra hundar tränger oss på andra som inte vill ha med oss att göra,det finns nog plats för oss alla i Sverige


 
Ingen bild

Monica igen

5 november 2009 09:47

Tog bort ditt inlägg vår kommentarruta ska inte bli ett forum för folk som har din inställning till oss. Skaffa dej ett liv istället för att bete dej som en femåring.

 
skogsfrua på dal som älskar djur

skogsfrua på dal som älskar djur

8 november 2009 21:12

Håller med om att det kan vara ett äventyr att ha hund, hehe
Jag har en Ludde som kunde vara hunden på teckningen -oregerligt GLAD vilket inte alls uppskattas av alla. Lydnad är en bristvara p.g.a lat (men ärlig) matte;) För övrigt instämmer jag med Konrad:
"En människa som inte älskar djur och natur....
är för mig en stor besvikelse, ja jag misstror henne nästan"
(etolog Konrad Lorenz)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica

9 november 2009 11:06

Även våran Zeus var en människoälskare av rang, inte alltid besvarat måste jag säga man fick alltid ligga steget före.
Trevlig man den där Konrad Lorenz, och folk som inte tycker om djur har jag aldrig förstått mej på och lägger inte ner något krut på dom heller för den delen.
Monica

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

9 november 2009 12:29

Apropå folk och fä; så har vi egentligen mycket större anledning att frukta de förstnämnda, det är bara att läsa dagstidningen;) En dam om dan går det åt i snitt och de dör inte av hundbett, hehe men inget att skratta åt!
Rädslor kan vi ha av olika slag men de ska bekämpas för egen maskin och inte pådyvlas andra. LITE krut kan vi allt spilla och inte bara ta emot, tycker då jag som är en envis dj;)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards