Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Rädd för att bli gammal

Av Monica och Jacob - 24 november 2009 05:37

Foten i munnenSkrikandesRynkar på näsan Är vad jag tycker om Svensk åldringsvård, man jobbar och betalar skatt ett helt liv och sedan får man höra att man ligger samhället till last och att det inte finns några pengar. Konstigt man hör titt som tätt att Sverige är ett rikt land, men det beror på vad eller vilka grupper som gäller.Själv är jag livrädd att hamna i klorna på någon som bara är ute för att tjäna pengar på mej eller en kommun som anser att jag är en black om foten.Förr i tiden blev man satt på undantag och när inte det gick längre blev det ättestupan, undrar ibland om inte det är att föredra.Tänk er själva att ligga i en säng med UVI eller brutet lårben och ingen bryr sej, nej vi borde skämmas alla vi Svenskar som inte tar strid för dom gamla. Den ena skräckrapporten efter den andra dyker upp men händer det något, NEJ.

Aldrig i livet att min Mor ska utsättas för det om jag så ska jobba livet ur mej, min generation behöver nog inte bry sej eftersom alla snart måste jobba hela livet utan någon chans att ha råd att gå i pension. Något har ju blivit helt fel med folkhemmet och den Svenska modellen och det går inte att skylla på borgarna tyvärr.Glöm inte att som gammal blir du helt rättslös, något att tänka på eller hur.

Dagens  tanke:   
Hantera alla stressiga situationer som en  hund.

Om  du inte kan äta det eller leka med  det,


bara  kissa på  det och gå din  väg



 

Är det så här vi tänker troObestämd 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=xCOHI9F00lMFlörtFlört

 
 
Ingen bild

Siv

24 november 2009 06:56

Håller med:-(
Tar nog ättestupan
Kramen

 
Ingen bild

Snuffsan

24 november 2009 07:13

Helt ofattbart,men det ger väl inga politiska poäng att ta tag i åldringsvården.Dax för ett folkuppror????

 
ida

ida

24 november 2009 12:41

tack så mycket för grattiset, han fick många genom bloggen igår, så gulligt:)

Usch ja gammal är det läskigt att bli. Man vill ju leva med värdighet och kunna ha det bra när man blir gammal. Tyvärr verkar det inte så lätt att fixa om man inte är stenrik å kan betala en massa för sig:(

http://www.idapersson.se

 
Ingen bild

Monica

24 november 2009 15:16

Ida:
En massa grattis är aldrig fel ;-)
S och S.
Ja det börjar bli dax att göra en insats för dom gamla.

 
Marilyn

Marilyn

24 november 2009 16:28

Jo, här är man rädd för och bli gammal och hjälpslös. Det är bara dom rika som får bra vård och får må bra... Förvånad, neeej. Grr.

Kram

http://vovve.info/papillon-kojan

 
Ingen bild

Yvonne

24 november 2009 22:47

Man får själv ta hand om de gamla så långt man orkar,
Bli bortglömd på ett pensiohem med liggsår och utan mat är inget man längtar efter.
Ahh,lite musik här också=nice,man tackar
Kram på er

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

25 november 2009 11:19

Barn är så upptagna nu för tiden, alla har ju inga!
Hoppas på ett snabbt slut och inget ...tut tut.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards