Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Alkotest + Ett sätt att rasta hund på!!!!!

Av Monica och Jacob - 26 november 2009 04:53


http://www.youtube.com/watch?v=0gsytMnssu8

 

Man kan tro att jag berättar en saga, men det är faktiskt sant. Vi är ute på fältet full synliga för alla, trodde jag i alla fall. Leker och tränar lite inkallning, ser en bil i ögonvrån men tänker inte mer på det. Rätt var det är har jag en hund för mycket, va f-n är detta har jag fel på synen eller kan jag inte räkna. Men nej en hund + är det och till råga på allt ser det ut som en Dobermann, Argos som är den enda macho hund vi har kom som tur var direkt på inkallning. Ebba och Zeus som älskar andra hundar hälsade glatt, tror hunden bara sett Ebba från början för när den såg dom andra stack den tillbaka till bilen igen. Ut ur bilen kommer en dam i 75-80års åldern, det första hon säger är OH jag är så rädd för schäfrar. Jag frågar, men såg du inte oss vi var ju bara max 15 meter från där du stannade och släppte ut hunden. Fick till svar nej jag ser så illa har opererat ett öga, jaha men bil går bra att köra tänkte jag. Fortsätter men du kan ju inte bara släppa ut hunden ur bilen för att sedan gå in och sätta dej på förarplatsen igen. Jo du förstår jag är bara hundvakt och har opererat ett knä så jag kan inte gå ut med hunden i koppel. Jag brukar åka ner hit och släppa ut henne, hon är så snäll och fin och gör det hon ska medan jag väntar. Sedan säger hon oj nu är jag sen jag ska på modevisning hur ska det här gå, visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Sade till henne om du väntar ett tag ska jag gå här ifrån, men släpp inte hunden innan jag är borta är du snäll. Sagt och gjort jag gick och när jag var uppe på krönet ser jag henne släppa hunden och gå och sätta sej i bilen igen. Jag undrar vad det är för ägare som lämnar hunden till denna dam, hon var mer uppjagad över modevisningen än av att hunden kunde ha råkat riktigt illa ut. Ni ska bara veta att denna gång var jag diplomatisk så jag blev spyfärdig, inget gap och skrik eller så. Ärligt talat blev jag illa berörd, dels för hundens skull och lite för hennes också, för där snurrade hjulet men hamstern var död så att säga. Nuförtiden har jag stenkoll på Prästgårdsvägen och bilarna där, för jag är helt säker på att det kommer att hända igen om jag inte ser mej för.

Ha det/Monica o JacobFlört

 
 
Ingen bild

Snuffsan

26 november 2009 06:45

;-);-)

 
Ingen bild

Siv

26 november 2009 07:21

Kan det vara varg look-alike stilen som skrämmer tro ;-)

 
Flanören...

Flanören...

26 november 2009 12:22

Det är ingen idé att sluta förvånas.
Det händer igen och igen.
Frågan är om det inte är själva ägaren som lämnat bort hunden till henne som förtjänar mest kritik.

Doberman är ju inget litet paket.

När du har varit så där "äckligt diciplinerad" som hockeytränaren sa, vad gör du efteråt?

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

26 november 2009 15:49

...hamstern död,hehehe! Ja vad allt har man INTE varit med om i hundsammanhang. Som mannen vi mötte som stod stel som en pinne och tyckte vi skulle ha hundarna i koppel för hans FRU var så hundrädd. Vi såg ingen fru, var är hon då? jo hon är hemma nu men hon blev biten i kriget en gång så hon är så rädd så. Kriget??? Ja hon är från Finland.... ;-)))

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siv

26 november 2009 16:46

Alkotesten har kommit till eller??

 
Ingen bild

Monica

26 november 2009 17:16

Ja du Sara vad säger man, mycket har jag hört men detta tar nog priset att man sitter hemma och är hundrädd.

Siv: Det stämmer så det är inte du som blivit tokig;-)

 
Marilyn

Marilyn

26 november 2009 18:09

Förvånad, tja kanske lite då. Här kryllar det utav skumma typer med så kallade kamphundar som släpps lösa allt som oftast. Har också sätt en som rastade sin Schäfer på samma sätt som du beskriver, suck. Här skiter man oftast på sig när man är ute och spatserar med sin knähund, he, he. Undrar om kärringen såg något av modevisningen??? *S* Ha det så gött. Kramiz

http://vovve.info/papillon-kojan

 
Ingen bild

Yvonne

27 november 2009 00:09

ja man slutar aldrig förvånas,är också snäll med gamla om dom inte vässar själva.Vad är det för ägare eller vet dom inget??Lämna en dobbe till en förvirrad modetant?ha ha
tur att den verkade vara snäll.
Kram på er

 
Ingen bild

Monica

28 november 2009 10:50

Nej ingenting förvånar mej längre faktiskt:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards