Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Gassmäll o Skattesmäll

Av Monica och Jacob - 11 december 2009 05:36

Läste att man vill gå över till att värma våra hus med gas, ja inte vårt i alla fall. Bygger man en gasledning här i närheten sticker jag, sedan är det väl ingen strålande idé att sätta sej i knät på Ryssen. Gas var ju vanligt förr i tiden, glömmer aldrig den morgonen som en tjej fick för sej att ta livet av sej några kvarter bort. Där satt man intet ont anande och målade lilla ögat klockan halv tre på morgonen när det small av bara h-vete som Dynamit Harry skulle säga. Hoppa högt är väl bara förordet, mascaran åt ett håll och borsten i ögat ajajaj, som tur var höll fönstren på vår kåk men många andra fick glas i hela lyan.För min del slutade det på akuten med förklistrar öga, men som tur var var läkaren en riktig hunk så det blev lite plåster på såren. Tjejen som var olyckligt kär och som jag sett några gånger på puben dog, och ett flertal grannar fick söka läkarhjälp. Nej snälla politiker ingen gas i våra hem tack.


Lite orolig blir man av att läsa att dom rödgröna ska vinna valet, inte för att jag någonsin varit borgare utan för att vi ska ha råd att bo kvar i huset. Hur man tänker när man vill beskatta folk från deras hem fattar jag inte.Man har ju oturen att bo i närheten av Fjollträsk där huspriserna trissats upp på ett horribelt sätt, och med det taxeringsvärdet som huset har nu kommer Ohlys   förslag på förmögenhetsskatt att fördyra boendet med tusentals kronor varje månad. Nej tydligen ska en sketen arbetare inte ha råd att bo i hus här, utan tvingas in i statarlängorna igen.Vi är faktiskt ganska många som sitter i den sitsen och bävar för att dom röda ska komma tillbaka med sin förmögenhetsskatt på boendet. Vem har lust att vara så solidarisk så att han åker ut ur sitt hem  inte vi i alla fall.

  

Men snart kommer tomten,kanske han har med sej en trisslott med vinst så man har råd att bo kvar några år till  

Ha det bra/Monica o Jacob



 
 
Ingen bild

Snuffsan

11 december 2009 06:11

Ja smälla kan det göra på många sätt;-(

 
Ingen bild

Siv

11 december 2009 06:50

Hu ja fattar inte hur karln tänker, dom riktigt rika trixar och trollar så dom betalar ju ingen f-skatt. Vi däremot åker på att betala vart enda öre;-( LÅGT

 
Sussi

Sussi

11 december 2009 08:25

Men vilken läskig historia. Tur att det inte gick värre för grannarna. Jag har så svårt för personer som vill sluta sina liv och blandar in andra. T ex dom som hoppar framför tåg eller krockar med lastbilar. Dom ärrar dom personerna för livet!!

Jag måste verkligen sätta mig in i politiken nästa år innan valet. Inte vill man bli av med hemmet men samtidigt vill man ju ha lite pengar när man kommer bli arbetslös också. Tufft val

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
ida

ida

11 december 2009 09:23

åhh ja, ja önskar mig oxå en lottovinst. tror du man kan beställa en lott med mycket pengar på? :) jag har varit väldigt skonad från elaka kommentarer. tror aldrig ja fått någon faktiskt. herre gud. konstigt efter alla dessa år av bloggande. men väldigt skönt såklart:)
hoppas du får en trevlig helg!

http://www.idapersson.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

11 december 2009 10:05

Att beskatta elementära saker som mat och boende måste vara fel. Lyxvillor och lyxkonsumtion givetvis rätt. Gas är bra ur miljösynpunkt så länge det inte exploderar, jag var alltid ängslig för det när jag bodde i Göteborg gasklockan liknade en stor bomb tyckte jag. Elektriskt är också konstigt och riskabelt vore det inte för datorn (och lite annat) så kunde man gott vara utan den med;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica till Siv

11 december 2009 15:30

Ja ni ligger väl lika risigt till som oss om dom gör verklighet av hoten:-( Man får aldrig vara glad,förutsättningarna ändras stup i kvarten bäst att bosätta sej i en jordkula:-)
Och sedan har dom mage att undra varför Svensken mår risigt.
Kramen

 
Sussi

Sussi

11 december 2009 21:15

haha ja du bör nog vara försiktig med vad du frågar. Tänder kan vara bra att ha kvar hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

12 december 2009 01:30

ja man får leva för dagen och veckan,rätt var det är lägger dom på specialskatter till oss vanliga meniga så vi får bo i kolchoser och arbeta för mat o husrum-
Galningar som tar självmord och skadar andra,
Självmord är ju annars sista utposten.mycket tragiskt.
Ne,nu nåt rooligare
Ha en trevlig helg på er

 
Ingen bild

Monica till Yvonne

12 december 2009 11:12

Du får säkert snart betala extraskatt bara för att hästarna pruttar i hagenASG Eller också vill dom att du samlar upp pruttarna och använder dom till att driva bilenHIHi
Ha en skön helg/Kram

 
Flanören...

Flanören...

14 december 2009 09:36

Hur man än vänder sig, så har man rumpan bak.
Tror inte du behöver oroa dig för fastighetsskatten, kanske då mer för;
Sjuka som tvingas till a-kassa eller arbete,
arbetslösa som får lägre och kortare ersättning,
gamla som har blivit en "handelsvara" på valfrihetens altare,
en skola som inte håller måttet, med "konkurrensbetyg" i stället för mått på faktiskt inhämtade kunskaper,
vägar och järnvägar som ska byggas med pengar avsedda för vård, skola, omsorg, genom s.k medfinansiering.
Listan skulle kunna göras mycket längre på vad alliansen hittat på, inte minst beroende på uteblivna fastighetsskattepengar, jobbskatteavdrag m.m
Allting har två sidor.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica till flanören

14 december 2009 17:27

Jag tycker i alla fall inte att det är bra att ta från dom fattiga och ge till dom fattigare.Vet ett par änkor här ute som inte har råd att betala förmögenhetsskatt, undrar hur mycket man tjänar på att jaga dom ur huset.Vad dom gamla beträffar är dom i underläge vem som än regerar, många riktiga skandaler under röd regim också.Som sagt jag är inte borgare och kommer aldrig att bli men så generös är jag inte att jag vill flytta från vårt hus.Sedan undrar jag varför det alltid är vi småfolket som ska betala med mindre i plånboken,skatterna skulle räcka gott och väl om man inte var så givmild åt alla håll och kanter.
Ha det bra, alltid roligt att prata politik på distans;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards