Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Den mänskliga flugdödaren

Av Monica och Jacob - 12 december 2009 05:49

I våras kom Jacob hem efter att ha varit och handlat på Lidl, i kassen låg en blomkruka med liljor som var på väg att slå ut. Gulligt tänkte jag han har köpt en blomma till mej, snacka om att få lång näsa den är min sa han jag fick den av dom i affären. Que sa jag??? jo dom sa att jag var så trevlig och aldrig grinig så dom tyckte att jag skulle ha en blomma, man kan ju tro att han försökte lura mej men så var det inte. Fin blomma var det och något sådant skulle inte jag råka ut för möjligen under vapenhot, ja kul är det i alla fall.


Läste hemsidan som bostadsrättsföreningen där vi bodde förut har, ja vad en del ungar  har i skallen nu för tiden vet i sjutton. Man hade rullat in ett däck i långa gången på övre källarplan och satt eld på det, hela trapphuset fylldes av tjock svart rök. Gulligt det kostade föreningen ett par hundra tusen att sanera, så man kanske inte ska klaga på Piff och Puff här ute.


Var hos lilla mor igår för att skriva betalorder och hjälpa henne med lite saker hon inte klarar själv,Argos fick väl sitt livs chock. Gick ju som vanligt och dammsög golvet och hittade ett litet korn så klart, vad han inte viste var att lilla mor råkat tappa en burk med kryddpepparkorn och missat ett eller fler när hon sopade. Tror inte att han gillade dom av minen att döma.så går det när man är glupsk.

  

Söt men glupsk  

  

Att inhandla inför sommaren, ni får det garanterat flug och myggfritt i sovrummet  Ett uppslag för er som undrar vad man ska med en man till.

Ps Den är luktfri i nio fall av tio,men man kan ju få en defekt om man har otur  HIHI.

Ha det bra/Monica o Jacob  



 
 
Ingen bild

Snuffsan

12 december 2009 06:13

;-)

 
Ingen bild

Siv

12 december 2009 06:34

HAHAHA den vill jag nog inte ha om den inte är luktfri;-)
Ha en skön lördag/natti natti

 
Ingen bild

Phia

12 december 2009 07:23

Gomorron i mörkret...!:-)

 
skogsfrua på Dal

skogsfrua på Dal

12 december 2009 09:56

Lyckliga du som har lilla mor i livet att ta hand om emellanåt.
Stackars vovve som fick pepparkorn som mellanmål. Ludde är också en sån där dammsugare* riskabelt när folk är slarviga med sin medicin (ingen nämnd). Vinterflugorna tycks äntligen ha kommit till ro, en fluga gör ingen glad men kan hålla en vaken en hel sommarnatt;.)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica till Sara

12 december 2009 10:20

Själv har jag flugdödaren Jacob ASG
I dag kom den bilden i kvällspressen som jag bävat för, en flinande Hedenhösare med en död varg framför sej. Skulle vilja åka upp och sätta en rak höger i flinet :-(:-(
Man kanske skulle samla ihop ett drev och driva bort vargarna;-)

 
Sussi

Sussi

12 december 2009 14:08

Nån blomma skulle inte jag heller ha ärats med. Men självklart är den ju din ändå ;-)

haha stackars Argos. Ibland är det inte nåt vidare bra att vara nyfiken och glupsk hihi

Väldigt praktisk flugdödare hihi

Ha en mysig lördag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

13 december 2009 01:14

Rökbomb ,jo jag tackar jag,he he
Skönt för mor med en dotter som dig...
Aha du har ju oanade talanger,vän som en älva som får en blomma..eller??
Fnizz för glupska A
Kram

 
Ingen bild

Monica till Yvonne

13 december 2009 11:57

Ha en trevlig dag med träningsgänget, blir väl en lååååång blogg sedan med en massa bilder.Vem blir Lucia tro?
Ha det/Kram

 
Ingen bild

JJ

13 december 2009 19:09

Flugdödaren finns den även i kvinnlig version;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards