Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Huset står kvar

Av Monica och Jacob - 1 januari 2010 06:24

GOTT NYTT 2010

Vad hoppas jag av det nya året, att vi får vara friska hela Gänget, mammorna och resten av familjen duger bra. Nyårsafton är över och mina nerver har lugnat ner sej. Som tur är är Gänget en samling skottfasta individer, Argos märker min ovilja går och passar på mej och när jag lägger mej vill han nästan ligga ovanpå. Snacka om att det inte går att lura dom, han känner direkt hur jag mår den stora knäppgöken. Här hos oss är det lugnt smällandet började inte förän vid 15 på nyårsafton innan hade vi inte hört en smällare här uppe. Vad jag inte fattar är varför dom ska börja så tidigt, när ska man gå ut med jyckarna har dom tänkt sej. Jag gick ut vid 20tiden då det var tyst men jag kom inte långt förän det började smälla, lite svordomar och förbannelser   från mej och det blev tyst igen. Det gäller att sätta sej i respekt  , ärligt talat fattar jag inte charmen med att börja smälla på eftermiddagen. Jag är ju inte skotträdd på det viset utan rädslan sitter i att en raket slår in i huset, vet ju av erfarenhet hur illa det kan gå. Löjligt när vuxna karlar med gällivarehäng hoppar kråka mellan raketerna på gatan, inte lite Jackass över det hela Hoppas ni alla haft en trevlig Nyårsafton och inte har alltför ont i hårrötterna idag.

  

Ja så här roligt kan det bli av en missriktad raket, många familjer blev hemlösa ett bra tag  

Snö har det kommit så där en halv dm till, tur att den är lätt väger faktiskt ingenting med lite bättre lungkapacitet hade man nog kunnat blåsa tomten ren från snö.

  

Ja vad händer idag jo vi ska nog fira lite Nyår nu när pyroteknikerna ligger för ankar och man kan slappna av så att säga.

  

Mammas vaktmästare, med våran lilla kyrka i bakgrunden.


Ha en bra dag   


 
 
Ingen bild

Snuffsan

1 januari 2010 06:43

Ja idag är man glad för att man jobbade igår, nog många som ångrar den där sista.

 
Ingen bild

Snuffsan

1 januari 2010 06:44

Glömde,vilken sötnos på starten;-)

 
Ingen bild

Siv

1 januari 2010 08:58

Uppe och kollar att allt är bra med er, blir nog bingen igen känner mej lite mosig;-( om sanningen ska fram men trevligt var det;-)
KRAMEN

 
Lotta

Lotta

1 januari 2010 10:34

God Fortsättning :)!
Här började det smälla lite i spridda skurar redan runt jul, och ju närmare nyår desto mer. De hemmagjorda "kanonerna" började testas ett par dagar innan, och TACK för att även Gilda är skottfast! Hennes första nyår, så jag visste ju inte säkert hur hon skulle reagera på just raketerna.
Här snöar det för fullt igen. Kanske räcker snart...
KRAM på er allihopa :)

http://www.rottisweb.se

 
Noomi

Noomi

1 januari 2010 10:57

I den här flocken går Nyårsaftonen 2009 till historien som den lugnaste i mannaminne. Själv var jag däckad hela dagen och orkade inte ens ta mig ut med Juvelerna :( Hög som jag var på Alvedon blev det inte ens en gnutta bubbel vid tolvslaget. Raketerna började fyras av vid åttatiden och Dizzan (komplett skott-tokig) gick igång en vända, men sen var det ingen som brydde sig. Lill-Jeppe var helt oberörd, skönt!
Hoppas att ni får ett riktigt bra, friskt år :)
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Sussi

Sussi

1 januari 2010 13:31

Kul att allt gick bra för er på nyåraftonen..
Hoppas ni hade det riktigt trevligt utan att du oroade dig allt för mycket!
Doris var också med när vi fyrade av våra raketer och det gick också bra. Det är en tuff tjej vi har :-)

God fortsättning

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Flanören...

Flanören...

1 januari 2010 15:29

God fortsättning.
Vilken häftig vild i blogghuvudet. Mycket hund.

Jag tror att snarorna kommer att dras åt kring pyroteknikens användare.
Skapa några små reservat, där de får puffa av sig.

I tätorter eller bebyggelse i övrigt, skulle man ju inte komma på iden att anlägga ett skjutfält.
Skillnaden är inte så stor.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica

2 januari 2010 08:45

Ja visst är han fin på toppbilden Zeus, maken till hund att kunna se snäll ut får man leta efter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards