Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Förkyld igen

Av Monica och Jacob - 2 januari 2010 06:22

Vad är det för skit som går nu som man aldrig blir frisk ifrån, är nu snuvig igen.

Svärmor som tagit alla sprutor som tänkas kan är riktigt sjuk,och med tanke på hennes ålder blir man ju orolig.Även min Mor blev sjuk en månad efter vaccineringarna, kan det vara att vaccinet togs fram som ett hafsverk och inte funkar som det ska.Konstigt svininfluensan blev det tyst om, men jag har ju hela tiden sagt att det var en tidningsanka underblåst av WHO. Nu när folk verkligen blir sjuka är det tyst som i graven, för att inte tala om alla dom hundratals miljoner som kastats ut på vaccin, dom kanske kunde ha gått till något vettigare.


Favorit i repris http://www.youtube.com/watch?v=T0DZXeHgdUc


  

När vi kom hem i onsdags hade någon roat sej med att äta upp Kalle koltrast som bodde i tujan  , vet ju att det är naturens gång men gillar inte när rovfåglarna använder tomten som matplats  


  

En snart 5 år gammal bild, Ebba vill ha Arkas pinne kolla den smygande stilen.


Ha det bra  





 
 
Ingen bild

Snuffsan

2 januari 2010 06:54

Krya på dej;-)

 
Sussi

Sussi

2 januari 2010 09:14

Visst är det konstigt att det bara blivit tyst om influensan?? Jag vaccinerade mig inte men oj vad dom slängde ut pengar på det. Jag har också hört om massvis med personer som blivit sjuka ändå!

Vilken underbar bild på Ebba och Arkas. Nu är det nog annat ljud i skällan kan jag tänka mig.. Ebba kryper nog inte så där längre hihi

Ha en fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

2 januari 2010 09:14

Och du förresten, krya på dig! Hoppas det blir en sån här kortis som jag fick :-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skogsfrua på Dal

skogsfrua på Dal

2 januari 2010 10:17

Läkemedelsföretaget tjänade storkovan, jag är glad att jag avhöll mig från vaccinering. Var dålig en dag men botade med kaffegök och en uppfriskande sparktur i -20 vilka baciller tål nåt sånt. Jag höll ju på att stryka med själv för fn, hehe.
Den där nosen kräver en puss ...vadå? min näsa är ändå för lång;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lotta

2 januari 2010 11:52

Ja du, undrar jag också. Nåt långdraget skit. Hostar fortf. och är småsnuvig, imorse vaknade jag med halsont :( Iofs har jag astma och det är väl den som väcktes när jag var sjuk... Många är dåliga mer eller mindre.
Hahaha, vilket fotarbete! Gapflabbade här och fick därmed en Gilda i knät.
Kram på er!

 
Susan

Susan

2 januari 2010 14:15

Koltrastar verkar vara dåliga överlevare. Mina ryker med varje vinter men konstigt nog inga andra fåglar från bordet....hm. Söt Ebba :). Blir så valpsugen när man ser dom små liven men det går över när mna tänker på allt jobb ;). Krya på dig / Kraaam

http://www.manhofs.se

 
Sussi

Sussi

2 januari 2010 17:29

Vad hemskt det är när inte snöröjningen fungerar! Dom pratar om att dom ska göra det så säkert som möjligt i trafien.. Men ploga då!!!!!!

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Noomi

Noomi

2 januari 2010 22:07

Vilken underbar bild på Ebba och Arkas... Undrar just varför Arkas slickar sig om munnen :p
Attans då med förkylningen - själv har jag aldrig varit med om nå´t så här långdraget och att sen få tillbaka skiten, NEJ TACK! Hoppas du kryar på dig snabbt.
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Ingen bild

Yvonne

3 januari 2010 00:35

Såg en debatt om vaccinets verkan i olika länder.Åsikterna var som vanligt olika och hur man tolkar resultatet av den.
Kontentan var iaf.att det dog folk ändå.???trots vacc,
Härlig bild och stackars pippi.
Hade gott

 
Ingen bild

Monica

3 januari 2010 08:42

Sara:
Ja du sprit kan göra underverk, bland annat blir ju gubben vackrare HIHI
Yvonne:
Skulle vara roligt att veta hur många som dött av vaccinet, svininfluensan var det ju inte så många som dog av.
Susan:
Ja jag glömmer inte mina koltrastungar 08 som inte blev många timmar, skit hade ju följt hela ruvningen.
Sussi:
Det var nog endagsinfluensan jag hade HIHI
Lotta:
Ja kan du fatta varför dom ska gå så konstigt, men det är väl bögarna i modevärlden som bestämmer det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards