Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Isen är tillbaka.

Av Monica och Jacob - 10 januari 2010 05:38

Läste att det är poppis med en äldre partner bland yngre män, hu säger jag bara vem orkar med ett lammkött när man är i undergångsåldern. Springa omkring och revirpinka igen + att hota andra damer med stryk om dom tittar för mycket får nog vara. Den som vill ha en gammal kärring får vända sej någon annanstans än till Torpet, fortsätter nog på den gamla beprövade vägen. Det var i alla fall mest kvinnor som kunde tänka sej en äldre partner och det var ju inget nytt.

http://www.youtube.com/watch?v=YRhAXFfBviU Vem orkar med sånt här???

På nyheterna sa dom nyss att 40% av alla som dog i bilolyckor var på fyllan, värre tycker jag det är med dom 60% som var nyktra och kör ihjäl sej  Själv har jag vänt bilen på taket en gång uppe i Avesta, det var ingen höjdare kanske ska tillägga att jag var nykter. Däremot stank hela bilen av öl, Jacob satt nämligen och drack en burk öl när jag vände runt bilen katastrof var det att hans öl rann ut. Gentleman som han är gick han omkring med ett badlakan runt halsen och talade om för alla att det inte var han som körde. Ja vi klarade oss värre gick det med bilen, tre veckor tog det innan vi fick tillbaka den. Takluckan blev aldrig vad den varit, varje gång man tvättade bilen var man tvungen att lägga plast runt framsätena.

     

Jaha så var isen tillbaka igen, får se om den stannar den här gången.


http://www.kvp.se/nyheter/1.1839485/hela-vargflocken-har-avlivats

Ja jag vet inte vad man ska säga, totalt inkompetent ledning och personal till att börja med. Hoppas dom aldrig får hålla varg mer på Skånes djurpark.

Vad är det för fel på människan av idag, är alla rädda för vargen tro.


Ha det bra i kylan  



 
 
Ingen bild

Snuffsan

10 januari 2010 06:19

Bäst att hålla sej ifrån lammkött;-)

 
Ingen bild

Siv

10 januari 2010 07:32

Alla är ju idioter men nr 5 ligger bra till.
Stackars lilla Jacob, var han chockad tro;-);-)
Nä hoppar nog över lammköttet jag med.
Kramen o Nattinatti

 
Ingen bild

Phia

10 januari 2010 08:18

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6403568.ab

 
Noomi

Noomi

10 januari 2010 10:50

Nä fy fanken, låter jobbigt. Tur man har sitt på det torra :) Om fyllona kör ihjäl sig själva är väl en sak, men det värsta är ju när de mejar ner andra. Det är ju knappast sig själv man behöver vara mest rädd för i trafiken...
Lite mildare här idag ;)
Kram

http://www.dizzyweb.se

 
Sussi

Sussi

10 januari 2010 11:28

Vilken tur att det gick bra när ni välte..
Men visst är det så att det var mest synd på ölen som rann ur hihi

Du har så rätt, inte vill man gå tillbaka till dom unga som gör så!! Man skulle ju inte kunna sova ju hihi

Så skoj, då har ni lite paket kvar. Den som väntar på nåt gott.. ;-)

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marilyn

Marilyn

10 januari 2010 16:24

Här skrattade vi gött åt Jacobs stackars öl, hi. Här kan man varken köra in i vallen eller full då dumma bilen har frusit till is, suck.
Visst är dom söta dom små, ja, den sista var ju kanske inte så liten, he, he.
Lammkött NEJ tack. Vem skulle orka med i dennes takt i dagens läge, hm. Ha det så gött. Kramiz

http://vovve.info/papillon-kojan

 
Skogsfrun på Dal

Skogsfrun på Dal

10 januari 2010 18:50

Hehehe, skottkärrevalsen var roligast.
Apropå lammkött så gillar jag bäst de små ulliga sakerna live;-) Gött att slippa det problemet.
Tack för att du tipsade om vargslakten i Skånes djurpark, hemska saker fortsätter att hända. Det är som en kedjereaktion.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

10 januari 2010 18:58

Hundar har ett bra minne, enligt mig i alla fall. Hon kommer ihåg fler ställen hon älskar.
Bl a sambon land (där finns det en stor sjö att bada i)
Och mina föräldrar (där får hon alltid grisöra, köttbullar och prinskorv). Så visst kommer hon ihåg allt :-)

Ha en mysig kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Susan

Susan

11 januari 2010 00:00

Jag ser klara fördelar med unga och krispiga killar....även om jag gillar gammla och erfran med. Nej jag tror på varierad kost för att hålla mig i trimm *S*. Läskigt att rulla med bilen. Har alldrig smällt med bilen men rullat 2 gånger med häst och det var inte heller kul. Ha en skön vecka.
Kramen

http://www.manhofs.se

 
Ingen bild

Yvonne

11 januari 2010 00:25

ne,lammköttet kan hålla sig till de sina.Godare med en medium oxfile,mmm
Rulla runt har jag klarat mig ifrån.Även klarat mig från olyckor med fyrbenta hästkrafter.
Älskar dina bilder tagna ur vardagen med flock.
Kram o ha en bra vecka

 
Ingen bild

Pia

11 januari 2010 04:49

HA HA HA. Ja jag har ju en toyboy fast det är ju klart han börjar ju bli gammal nu kanske dax att byta HA HA. Nej jag skulle nog inte palla. Hi Hi Kram från en Pia som sitter på jobbet och är dödstrött.

 
Ingen bild

Monica till Pia

11 januari 2010 07:33

Toyboy ja ja du har nog rätt han är snart inne i permobilklubben han också HAHA
Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards