Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Isbilder

Av Monica och Jacob - 13 januari 2010 05:47

I dag ska man till tandläkaren, ingen höjdare direkt för plånboken men billigare än med röd-gröna röran blir det. Nu har ju alla en viss rabatt och behöver man göra en stor makeover så blir det flera tusen billigare än förut, i alla fall för mej som har rätt tänder som ska åtgärdas det tackar vi för.Bra eftersom man skjuter upp vällingätandet några år i alla fall, billigt blir det ju inte men 17 tusen istället för runt 40 är ju bra.

Hur man törs vara ute på isarna här i Ö-åker fattar vi inte med tanke på isläget vid Marsättra, i går började isen brytas upp igen och stora vågor slog in mot stranden.

  

  

Vackert men förädiskt  bäst att både två och fyrbeningar håller sej på land.


Läste idag igen om en hund som sprungit bort söder om stan, till saken hör att en hel massa av dom som rymmer är hittehundar från Rumänien mm. Klart man inte kan släppa en gatuhund lös när man haft den några dagar, men dessa människor som tar hit dom har ingen kontroll över vem som köper dom. Stackars jyckar, dom flesta är ju helt skadade och har för länge sedan tappat tron på människan. Senast idag var det en hel drös av dom till salu på Blocket, kan ingen myndighet sätta stopp för detta vansinne tro  


Man snackade om att det skulle bli varmare, inte här i alla fall -13,5 nu.

Vill ha vååååååår  


Ha det bra  


 
 
Ingen bild

Snuffsan

13 januari 2010 06:39

Stackars hundar ;-( hjälp dom på plats istället.

 
Sussi

Sussi

13 januari 2010 07:36

Jag ska till tandläkaren den 25:e. Usch vad jag bävar för det. Jag håller på att rotfylla en tand :-(

Vad hemskt det lät det där med hundarna!

Jag tänker inte försvinna in i facebook. Bloggen är alldeles för skoj ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Siv

13 januari 2010 07:56

Stackars dej, hatar dessa bedövningar,-(
Stackars hundar, hur kan man sätta dom hos förstagångshundägare ofattbart, det säger ju allt om hur seriösa dom är.
Kram o Nattinatti

 
Malin

Malin

13 januari 2010 09:01

Nu hittade jag äntligen tillbax till er :)
Ska bara läsa ikapp osså :D

KRAM

http://pipi.info.se

 
Marilyn

Marilyn

13 januari 2010 13:33

Tandis igen, usch inget man själv ser fram emot...Lycka till idag då!

Hemskt med oseriösa ägare :( Hoppas vovven hittas snart och att dom lärt sig ett sin läxa, hm.
Fina vinterbilder men du, akta er för den svaga isen. Kramar om

http://vovve.info/papillon-kojan

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

13 januari 2010 14:25

Otroligt fina bilder, särskilt den undre.
Gatuhundens dröm är kanske inte ett stilla familjeliv, de är väl mer eller mindre halvvilda? Eller är det gud förbjude; folket som lessnar på dem. De som antagligen inte skulle godkännas för en svensk omplaceringshund.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

13 januari 2010 18:19

Hoppas tandläkarbesöket gick bra :-)
Skönt att ha det gjort!

Några "äldre" bekanta har dykt upp på facebook. Visst är det lite skoj med den sidan men bloggen är lite roligare..

Vi har aldrig vunnit någon högre summa på triss men däremot har vi vunnit 80 000 på stryktipset för ett antal år sen :-) Det var riktigt skoj!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

13 januari 2010 21:31

hua,påminner mig om att jag måste boka tid till tandis.har 2 ggr,kvar av renovering..
Luras som vanligt,kallt vare här.
Hit ska dom importeras med sydliga sjukdomar,hjärnmask.parasiter,mm.Ne håller med ,hjälp dom på plats.så santMånga omplaceringar blir det utav dom.
tyvär..
Kramízar

 
Susan

Susan

13 januari 2010 22:57

Tycker man själv borde få betala helikopter lyft när man är så satans dum och ger sig ut på tunna isar för att åka skridskor. Snacka om att vissa inte är rädda om livet :(.
Feg sonm jag är .....& ekonomisk ;) står jag på kajen och blickar ut över Saltsjön *S*.
Puss

http://www.manhofs.se

 
Ingen bild

JJ

14 januari 2010 19:00

Fina bilder;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards