Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Mest bilder

Av Monica och Jacob - 20 januari 2010 06:13

När man kommer ner står det en bil ute vid bryggan och det gör ju ingenting men i denna idkar man skörlevnad  =pi..ar,vilket ju gjorde att vi inte hade mage till att köra ut och störa.Men man tycker ju att man kunde valt en privatare plats och inte det enda stället med lite öppet vatten och en massa fåglar.


Tittade igenom våra bilder och plockade ut några vårbilder från skärgården, det är det man lever för att våren   är på G hoppas den blir lång och någotsånär torr.

  

  

Nere vid Skeppsdals brygga, lugnt och tyst innan man lägger i alla fritidsbåtar.  

Vi ser även fram emot att få vinka   till alla dollarmiljonärer på kryssningsfartygen, det är ju inga små båtar direkt.

  

Och när Roslagsbanan börjar vädra sina museivagnar som man åkte med som barn, det var när ett tåg såg ut som ett tåg.

    

Även Gänget vill ha vår, tror vi i alla fall.

Det var allt,ha en bra dag   

  


 
 
Ingen bild

Phia

20 januari 2010 06:41

Åh,vilka härliga bilder,,nu längtar man verkligen.Det är roligt att Ni bloggar så tidigt,hinner ju läsa innan jag drar till jobbet.Ha en trevlig dag.

 
Ingen bild

Siv

20 januari 2010 06:51

JAAAA vill också ha vår, mysiga foton;-)
Kramen

 
hej

hej

20 januari 2010 06:53

hej gud vilka häliga bilder vilka är de för jag har också en schäfer...

http://jojonzzon

 
jojonzzon

jojonzzon

20 januari 2010 06:55

de är inte irfån hej

http://jojonzzon

 
Ingen bild

Snuffsan

20 januari 2010 07:53

Vilket blått fint hav, fina foton;-)

 
Sussi

Sussi

20 januari 2010 07:59

Det är inte bara det där gänget som vill ha vår. Jag längtar sååå mycket! Vilka härliga bilder på vattnet. Önskar jag bodde så nära vatten jag med. Doris hade älskat att bada när hon själv ville :-)

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica till Phia

20 januari 2010 15:54

Ja här gäller det att vara uppe med tuppen om man ska få gå ifred nu för tiden.Som på en given signal ska alla ut ett varv med Fido innan jobbet. Skönt att bara ha rådjuren som glor på oss;-) och Gänget kan vara lösa hela rundan.
Ha en skön kväll;-)

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

20 januari 2010 16:47

Härliga bilder men den skymmande lyxkryssaren hade man helst velat sänka;-))
ja de gamla dunkidunk-tågen var goa, och rymliga till skillnad från dagens hermetiskt tillslutna sardinburkar. Mycket var bättre förr, biografsalongerna t.ex de gjorde skäl för namnet.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Flanören...

Flanören...

20 januari 2010 18:07

Fina bilder, den översta ger en härlig känsla.
Ja, folk väljer sina ställen, trodde väl att de var "börtunna" ,som vi säger i Sjuhäradsbygden.
En sammansättning av borta och undan.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

20 januari 2010 19:15

haha den hade jag glömt bort.. den med göra brännvin av kottar!

Självklart var det ju Pulver och Nicko som ramlade av staketet.. Haha underbar humor :-)

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Noomi

Noomi

20 januari 2010 20:39

Nu måste jag vara glädjedödare och säga att jag tror att det är LÅNGT kvar till vår. I alla fall vädermässigt - att det blir ljusare har man ju redan märkt. Men trevligt med lite ovintriga bilder i alla fall.
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Ingen bild

Yvonne

20 januari 2010 23:12

Det tåget har jag också åkt i början på 70-talet,de var tider de...
Mysiga flockbilder.Får en förnimmelse av våren.
Ne tacka vetja våra bloggar,Facebook är jag nog för gammal.för att hänga ut mig på.
Mitt motto är.
Bättre en fågel i handen än tio i skogen
läs (våra bloggar är bättre än twitter.faceb,mm)ha ha
Vet ej äns vad twittra är,
Kram
Kramen

 
Ingen bild

arkasmatte

20 januari 2010 23:34

Skörlevnad????? menar du att det var det vi sysslade med på härliga 70-talet va? Asg.Jättefina bilder man kan drömma sig bort från det här eländet.Ha det bra Kramar.

 
Ingen bild

Monica till Britten

21 januari 2010 06:19

Ja hu vad hemska vi var på den tiden,annat är det nu ASG.
Ringde men inget svar, provar i dag igen,
Ha det/Puss

 
Ingen bild

JJ

21 januari 2010 15:44

Fina foton, gillar vår.

 
Ingen bild

Monica

21 januari 2010 15:54

Twittra är väl som kvittra tror jag ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards