Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Virrig

Av Monica och Jacob - 22 januari 2010 05:43

I morse var man väl mer än lovligt virrig, satt vid datorn och skärmen var alldeles suddig, tänkte fan ska ögonen börja krångla nu igen men läste i alla fall igenom mina favvobloggar med viss möda måste jag tillstå. När jag väl var klar kom jag på att jag hade läsglasögonen på mej, och med dom blir jag nästan blind när jag försöker se på håll. Efter att ha sett som en örn i hela sitt liv är det jobbigt med glasögon, tur i alla fall att det räcker med 50 kronors från macken än så länge.


Biltokig som jag alltid har varit beror nog på Far han både sålde och mekade med bilar ett tag, det fanns nog ingen unge i min ålder som kunde namnen på fler bilar och modeller. Eftersom jag inte ville vara på dagis fick jag hänga på ända till Lilla Mor kom på oss. Men det tog lite tid eftersom detta utspelade sej på brevduvornas tid. Har i alla fall hittat bilen med stort B vill ha

En Chrysler 300c med en 5,7 liters V8 Hemi och 340 hästar, pelle i botten och du sitter garanterat i baksätet av g-kraften visst är den läcker men smakar det så kostar det runt en halv mille så det får nog förbli en dröm

  

Chrysler 300

  

Eller varför inte en Dodge Magnum  


Vargdebatten ja den rör upp känslor även i bloggvärlden och som vanligt är det sååå synd om dom som bor i närheten av varg. Jag slås av att man kan göra sej till offer även på nätet fast man tullar kommentarrutor och själv gör sej rolig över andra människor, dax att kliva ur sandlådan.

Här ska det komma nya vargar,konstigt man hör inget gnäll på dom av mina kompisar som bor i skogen och har en hel drös med hundar.Vargspår ser man nästan varje dag och som sagt att få sina får dödade av tvåbeningar är vanligare här än att vargen tar dom.Nä Yvonne jag såg inte debatten men jag kan tänka mej att den var infekterad, hoppas att tillräckligt många vanliga uppfödare går ur SKK så dom får sej en tankeställare.

Nog om elände och människans småaktighet och ovilja att dela med sej.

  

Inte ens i Svansjön håller man sams,längst fram nyper en svan en annan i halsen.

Ha en bra dag  


 
 
Ingen bild

Phia

22 januari 2010 06:28

Trevlig helg på Torpet!

 
Ingen bild

Siv

22 januari 2010 07:14

Varg och politik heta potatisar, deras argument mot vargen låter ju enbart löjliga. Tänk om dom användes i andra debatter,hu vilket liv det skulle bli.
Bilarna skulle jag inte tacka nej till;-)
Ha det/Kramen

 
Ingen bild

Snuffsan

22 januari 2010 07:15

Är det honkön på svanarna tro hihi

 
Sussi

Sussi

22 januari 2010 07:53

Min pappa har en chrysler. Vet inte exakt vilken bilmodell men det ser lite prålig ut hihi
Jag vill hellre ha nåt mindre pråligt.

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Cicci

Cicci

22 januari 2010 10:42

Hej Monica! Ja det verkar som att det blev bra hem till alla. =) Det är bara den minsta kvar här hemma (hon var tvungen att va här en extra månad och växa till sig) men hon åker på måndag till sitt nya hem.
Jag har också slutat röka, höll på både med det och snus ett tag. Men för lungornas skull valde jag bort rökningen.
Ja det gäller att hitta motivationen varje morgon att gå ut i det kalla vädret, jag försöker bara tänka på att jag ska unna mig lite nya kläder när jag kommit ner till min målvikt. =)
Åh jag älskar vargar! Har en tatuerad på min vänstra skuldra.
Kram

http://frusenskog.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica till Phia

22 januari 2010 14:49

Detsamma;-)

 
Sussi

Sussi

22 januari 2010 19:08

Min drömbil är en Toyota Rav4 och den köpte jag. Så jag åker omkring i min drömbil :-)

Fick reda på nu att det är en Chrysler 300 pappa har fast en sedan. I nån blåaktig färg..

Jag har haft alla längder som går att ha på håret. När jag är långhårig längtar jag bara till att få klippa av det. Gör jag det så vill jag bara ha långt hår. Aldrig är man nöjd. Så numera kör jag med mellanlängden :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

22 januari 2010 20:05

Det problemet med ögonen kan komma akut, för mig hände det i jobbet. Kunde plötsligt inte se vad som stod i telefonkatalogen. Kris! Önskebil= en som man slipper krypa in i och med plats för hundar kanske Toyota Verso en bra fuling;-)
Kramar varg som du vet och är ej med i SKK längre, hoppas på droppen som urholkar stenen, sjunger* guldet blev till sand;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Noomi

Noomi

22 januari 2010 21:15

Fin bil, men själv är jag tvättäkta Volvo-fantast. Har kört Volvo sen jag var 19 med undantag för något år med Renault... Susade runt i en knallorange 142:a med Gangster i baksätet. Det var tider det :)
Trevlig helg!!
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Susan

Susan

23 januari 2010 00:35

Det är ngt speciellt med att ratta och sitta brevid en Jänkare, som att sitta i soffan. Inte lika kul att tanka men ma nkanske hittar en torsk som vill betala ha ha. trevlig helg.
Puss

http://www.manhofs.se

 
Ingen bild

Yvonne

23 januari 2010 01:25

well,well.en till biltokig.här är en till.i like cars
Finns inget ljuvligare äen en mullrande V8 (ursäkta miljövänner men dom bilarna är ofta entuiastbilar)
häftig bild på svanarna,såå många,
Du har rätt, ena grannen har elva hundar,den andra har nio och jag fyra och ingen av oss är rädd för vargen.Och vi bor ju verkligen i buschen.
Förestenvälkommen i virrpanneklubben,fnizz
Kram o ha en trevlig helg
(vet,dålig uppdatering på bloggen,kommer en ny efter helgen)

 
Ingen bild

Monica

23 januari 2010 10:40

Ja du S en rik gubbe skulle lösa många problem ASG
Y: Virrpanneklubben får man något medlemsbevis tro hihi
Ha det bra/Puss o kram

 
Ingen bild

JJ

23 januari 2010 10:42

Vill ha (magnum)

 
Ingen bild

Snuffsan

24 januari 2010 19:37

Såg en magnum idag, suck;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards