Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Monica och Jacob - 25 januari 2010 05:32

Argos blir bara duktigare och duktigare vad gäller alfabetet,men han har gått från A till M kan tänkas att det blir Monica när det blir färdigt  

  

  

Visst är han duktig, och det är faktiskt Argos och inte Jacob som skriver  


Lugnet råder runt Fjollträsk, däremot verkar det vara rena vilda västern   på en del småorter runt om i landet om man ska tro bloggarna. Ja jag måste säga det att vi har haft tur med våra grannar här,det enda jag har synpunkter på är en dels hundhållning men det kunde ju varit värre. Sedan har jag fått reda på att vi har George Clooneys dubbelgångare på våran klubb igen och den har jag missat även denna gång, vilken fläck på min vapensköld. Jaja inte värre än att jag får gå ner och lägga mej i bushen och spana, men jag börjar bli lite oroad av att jag legat av mej så dax för en uppryckning.


Räven raskar över isen och havsörnen glidflyger över viken, långt innan vi sett den har änderna gjort det och sätter av i flock. Förstår ju att den måste ha mat men tycker att den kan jaga några andra än våra änder.

  

I går var dom hungriga, tydligen ingen som varit ner före oss

  

Skönt att veta att flera matar fåglarna som har det svårt nu, även rådjuren matas här och förbud mot jakt med hund har man infört i länet  


Ha det  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards