Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Vaccinering

Av Monica och Jacob - 24 februari 2010 06:06

Kan ni tänka er att i dag snöar det  snart blir det som i 60tals låten They're coming to take me away haha.Man kan ju inte låta bli att fundera hur det ska bli när allt ska smälta, tur att man bor högt dom stackare som bor nedanför oss får det nog roligt.

Vilken fjant hon är hos veterinären Ebba, lite killvarning över henne bara att få en spruta vaccin är för henne livsfarligt. Konstigt hon som är så tuff annars och verkligen inte bangar för något.Kajsa är ju som hon är hon, verkar inte veta alls vad det handlar om men det gör ju att hon inte bryr sej om vad dom gör.Nu är det i alla fall gjort och det behövs inte göras igen förrän om två år.Snart kan man vaccinera hundarna mot allt tror jag man får frågan ska det vara mot det och det, personligen kör vi bara dom tre vanliga Parvo HCC och Valpsjukan.Kennelhostavaccinet verkar ju inte påstås det, men man vill ju tjäna pengar på folks rädsla.

  

Kajsa med nosen i backen som vanligt och Ebba, kolla marken den skira vårgrönskan är ju så mysig.

  

Vi kör en vårbild till, visst ser det underbart ut och snaaaart är vi där.

Svanarna lyser fortfarande med sin frånvaro, ganska skönt faktiskt man blev ju lite orolig på slutet när dom började tackla av. Inte roligt direkt när man hittar dom döda.

Ha en bra dag  


 
 
Ingen bild

Siv

24 februari 2010 06:55

Härliga vårbilder, killvarning hihi
Kram

 
Lotta

Lotta

24 februari 2010 07:37

Åååååååååååååh, vårbilder! Våren är min årstid ;)
Hihihi, kan ju vara livsfarligt att vaccinera sig.

KRAM!

http://www.rottisweb.se

 
Sussi

Sussi

24 februari 2010 09:20

Doris försöker gömma sig bakom husse när vi är hos veterinären. Hon har lärt sig att det inte alls är ett kul ställe hihi

Vårbilderna.. mmm så härligt det såg ut. Längtar såååååå mycket :-)

Värmeljus/teljus brukar jag också använda. Även votivljusen som ligger i lådan till höger slocknar av sig själv. Praktiskt :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

24 februari 2010 12:34

Ååååh! inte lägga ut såna bilder! FY.. Här är tio minus, ett par snökorn som singlar ner på dom redan 80 cm med snö,
Ja säger som du, tur man bor högt upp med havet neranför som tar emot skiten när det smälter.. För det lär bli blött!
kram

http://pipi.info.se

 
skogsfrua på Dal

skogsfrua på Dal

24 februari 2010 16:50

Somliga hundar har större integritet än andra har jag märkt..."det är min kropp!" Vi hade en Oskar västgöte, t.o.m fästingarna som satt på honom var hans;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Marilyn

Marilyn

24 februari 2010 18:45

Här är man också rädd för sprutor, så jag förstår lilla Ebba, sött namn. Här vaccineras i alla fall mot Kennelhostan då plutten fick för två år sedan. Men tack vare vaccinet så blev det en lindrigare variant som bara höll i sig i en vecka. Ska snart in och ta en ny spruta för i år.
Här suktas det verkligen med våren, saknar den så jag spricker snart. Idag blev det lite nya bilder då husse Hasse orkade ta med stora kameran. Ha en fin kväll. Kramiz

http://vovve.info/papillon-kojan

 
Sussi

Sussi

24 februari 2010 19:20

Nej du, dom där vädernissarna litar inte jag heller riktigt på. Ibland kan man sitta och titta ut och det är strålande sol från klarblå himmel. Sen går man in på SMHI och tittar då står det att det regnar!!
Det är nog bäst att öppna persiennerna på morgonen och titta vad det är för väder hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Noomi

Noomi

24 februari 2010 21:15

Finns nog viss risk för vårflod i år ;) Har haft lite förkänning av våren idag med strålande sol och takdropp....
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Glimz

Glimz

24 februari 2010 21:24

Yes, snart är vi där det är banne mig på tiden. Men ändå tillhör jag dem tycker det här är den absolut bästa vintern sedan 1987, som också hade snö heeela vintern & inte en massa tö grader å barmark :) En go kväller
Kramizen
Svar: Ja Monica, det är ett som är säkert, gym kan väl inte beskyllas för att ha den fräschaste luften. Det är många kroppsodörer som skall mixas till en salig blandning *jäck* Hade jag vetat det jag vet nu, då hade jag tänkt mig för både två & tre gånger innan gymkortet inhandlades :) En hundfis hade förgyllt luften som en ljuvlig doft, istället för den odör mannen spred.

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

24 februari 2010 22:56

Mysig ordlös långhårskobild.
Här är det bara Zascha som darrar som ett asplöv när hon ska till vetten men går lydigt med och har bråttom ut,,dom andra bryr sig inte att smack.
ser skönt ut med vårbilder,nu längtar tom,jag dit.
Kramix

 
Susan

Susan

24 februari 2010 22:56

Härligt med lite vårbilder, det behövdes idag.
Självklart en i varje hamn. Är ju hela meningen med att vara singel och hungrig ;)
Puss

http://www.manhofs.se

 
Monica

Monica

25 februari 2010 13:21

Nä det har du rätt i och vem fan tar med sej matsäck ASG
Puss

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards