Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Kan vara reaktion av sutur

Av Monica och Jacob - 9 mars 2010 06:00

Så har vi pratat med veterinären,det behöver inte vara en tumör utan kan vara en reaktion på suturen. Man kan gå in och tömma den men det bryr vi oss inte om, hon har inte ont av den utan det är bara matte som har det. Är det en ny tumör så kommer den att fortsätta växa medan reaktionen lägger sej efter några veckor, bara att vänta och se med andra ord. 50/50 alltså att det är en ny tumör, men vi kör på reaktion av dom stygn som syddes på insidan det känns bättre.

  

I söndags grävde Jacob fram bänken på baksidan, vad snö det är fortfarande hoppas det inte blir en snabb snösmältning för då blir det blött.

     

Isläget är sådant att man kan inte använda den ordinarie farleden mot Helsingfors vilket det var det åratal sedan man inte kunde göra.Men att det skulle vara 4 meter tjock is som man sa på TV är nog ett Aprilskämt. Nere i Skeppsdal var det lugnt i alla fall, men tyvärr fanns det ingenstans att parkera pga all snö.Så någon ispromenad blev det inte den här gången.  

Politiker resonerar platsbristen på sjukhusen, fan trot.

Jacob tog sej en grogg i fredags och tittade på Skavlan med Thorsten Flinck, herre gud sa han jag fattade inte ett dugg av vad han pratade om. Nej han är nog lite för UFO för vanligt folk den mannen.Snuset hängde över tänderna på honom också, och som vanligt såg han sjövild ut  

Den här utmärkelsen har vi fått från http://ladyinblue.bloggplatsen.se/ vi tackar och bugar och ger den vidare till alla våra bloggvänner.

Ha en skön dag i solskenet  


 
 
Ingen bild

Phia

9 mars 2010 06:34

Fortsätter att hålla tummarna och önskar Er en bra tisdag!

 
Ingen bild

Siv

9 mars 2010 06:45

Klart det är en reaktion på stygnen, ge henne en puss från oss.
Tyckte också det lät mycke med 4 m is, herr Flinck ja han är ganska mycke den mannen;-)
Kram o natti natti
Tack för grattiset Jacob;-)

 
Maria

Maria

9 mars 2010 06:52

Go´morron! Fina hundar du har, jag har 2 st också fast långhåriga. Hoppas de gå bra med hunden din.
Ha en fin dag!

http://maria9.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

9 mars 2010 07:54

Då hoppas jag också på en reaktion på stygnen. Som du skriver.. det känns bättre så!

Här har det redan börjat sjunka undan en jäklarns massa snö. Skönt. I alla fall så länge det inte är översvämmning!

Jag hade det lika enkelt när jag sökte det här jobbet för mååååånga år sen. Dom frågade mig bara när jag kunde börja också fick jag jobbet på en gång.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marilyn

Marilyn

9 mars 2010 11:48

Sluta och oroa dig så mycket gumman, det är varken bra för dig eller Signe. Jösses så mycket snö ni har på tomten. Förstår att det är en hel del att skotta, huu. Ut i det vackra vårvädret och ha skoj tillsammans nu. Kramizzzzzz

http://www.blogtown.se/blog.php?id=papillonkojan

 
Ingen bild

Anna

9 mars 2010 12:43

Då håller vi tummarna för att det är stygnen!! Hoppas ni är ute och laddar batterierna i det vackra vädret, det behövs:)

Kram o Tass
A&A

 
Glimz

Glimz

9 mars 2010 14:25

Hoppas hoppas hoppas att det är en reaktion av en sutur! Ni verkar ha det väldigt fint där ni bor *avis* Önskar jag också kunde bo så som ni gör :) Då hade jag nog haft många dog's.
Det bästa önskas dig & din flock!
Sv; För att stilla din träningslust, är det bara att svänga förbi & kika på när jag jobbar, det brukar kännas bättre när andra sliter *asg*

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica

9 mars 2010 16:00

Tack Phia för tummhållningen.
Ha en skön tisdagkväll.

Signe tackar för pussen Siv,tyvärr missade jag Herr Flinck men hade nog också haft problem med att fatta måste jag erkänna hihi
Ha det bra/Kram

 
Flanören...

Flanören...

9 mars 2010 19:07

Skulle inte tro att herrarna är politiker, utan snarare sjukhusadministratörer.
Politikerna säger vad, sjukhusledningen hur. men kul bild, kan nog vara så på sina håll.

Såg Skavlan i lördags, men reagerade mest på Maarit Björgens muskelmassa.
Vad gjorde hon egentligen för några år sedan när hon var borta?

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Susan

Susan

9 mars 2010 20:36

Hoppas hoppas att det är suturen och inget som växer.Vore tråkigt och det var ju ganska exakt ett år sedan som Ni misste Zeus.Här var Gretzky magsjuk i 3 dagar förra veckan & i förrgår började P men det gick fort över. Yngre hundar är nog tåligare.Du som var så anti utmärkelser i blogtown he he men alla kan ju ändra sig ;) XDXD
Kramen

http://www.manhofs.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

9 mars 2010 21:09

Va jobbigt det är när djur är sjuka! Hoppas det blir bättre och inga fler tumörer!!
Isen var nog snarare 4 DM tjock, man glömde D et är ju så lätt;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards