Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Isen har gått upp

Av Monica och Jacob - 28 mars 2010 18:59

Nu är garanterat våren här, i dag när vi kom ner till viken såg det ut så här  

Herre gud vad fort det går, i går var det ju is så långt ögat nådde  

Min kompis är ju bara för kul snart ska han eller hon väl åka med i bilen också.


Ett steg närmare vad det är och har varit för fel på mej mellan varven i tio års tid har man nog kommit. Med 99,9 procents säkerhet har jag diskbråck i ländryggen så nu väntar rtg mm. Klart att det inte är roligt att ha diskbråck men det är fan i mej bättre än att inte veta varför man råkar ut för en massa konstigheter men i alla fall får höra att man är frisk eller är en klimakteriehäxa.  

Den här T-shirten tänker jag köpa åt Jacob i födelsedagspresent,den blir nog uppskattad.

Det var allt för i dag kan tyvärr inte sitta alltför länge utan att få ont i benet

Ha det bra  


 
 
Ingen bild

Rantamor-På NäthinnanR

28 mars 2010 20:21

Men så mysigt med öppet vatten. Men jag vill ju vinterfiska så då ÄR det ju kul att vi bor lite längre norrut.
Vilken kul bild på den gigantisk stora svanen (Gunde svan) kanske.... kul foto...

Aj då har du ryggproblem...inte kul..jag vet.
Har själv en steopererad rygg... och en ny op på gång eventuellt. Mina diskar bara försvinner så jag har fått påbyggda diskar från höftbenet.
Blir nog aldrig besvärsfri...men det är dagar jag tycker att jag har det bättre.

Hoppas du får hjälp med din rygg. /Kram

 
Glimz

Glimz

28 mars 2010 22:59

Ä*n*t*l*i*g*e*n vååååår jippiii :) Tänk att man kan bli så glad över byte av väderlek! AJ, det där gör riktigt ont, hoppas verkligen att du kommer att bli botad!
Ha det bäst :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

28 mars 2010 23:44

häftig bild på svanen brevid bilen,Isen på insjöarna ligger fortvarande tjock.
Kram o ha en bra vecka

 
Ingen bild

Siv

29 mars 2010 07:30

HAHA den T-shirten vet jag en till som vill ha.
Den ser ju snäll och glad ut svanen.
Ett helvete är det med diskbråck, hoppas det lägger sej av sej själv.
Kramen

 
Ingen bild

Monica

29 mars 2010 08:31

Vår blogg är inget forum för för folk som inte vet när dom ska lägga på locket och sluta tjafsa,vad har du för problem igentligen sänker mej inte till din nivå så lägg av Smulan du är inte välkommen här.
http://smulansblog.blogspot.com/2010/03/aningsloshet.html

 
Smulan

Smulan

29 mars 2010 08:44

Din blogg intresserar mig inte alls ska du veta! ;)

Att du skriver oförskämda kommentarer i parti ch minut i andras bloggar det kallar jag tjafs!

Du är välkommen till min blogg så kan vi "argumentera" (hmm...klarar du det?) där istället. ;)

http://smulansblog.blogspot.com/2010/03/aningslosh

 
Ingen bild

Monica

29 mars 2010 09:03

Jag argumenterar inte med dej överhuvudtaget,vad är det du inte förstår med att jag inte vill ha med dej att göra. Och jag anser fortfarande att dom gubbarna gör minst skada om dom matar duvor i stadsparken istället för att vara ute i skogen och skämma ut hela jägarkåren.
Resten av dina inlägg kommer att bli raderade, du kan hålla låda på din egen blogg och snacka hur mycket skit om mej du vill där, det skiter mitt glada hjärta i.

 
Sussi

Sussi

29 mars 2010 09:30

Å så härligt för svanarna att isen gått nu. Kul när det går så fort. Nu är det bara att hoppas att snön som ligger kvar försvinner lika fort :-)
Det kanske kan vara kul att ha en tamsvan att komplettera upp gänget med ;-)

Ha en bra måndag
Hoppas värken i benet ger med sig fort
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

JJ

29 mars 2010 10:18

Har du fått en stalker på halsen eller ;-):-)

 
skogsfrua på Dal

skogsfrua på Dal

29 mars 2010 12:50

Ja ja, det är inget att be för. Nu måste vi lägga skridskorna på hyllan;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susan

29 mars 2010 13:55

Nu är mitt inlägg borta från igår igen, undra om jag skriver in fel kod och då raderas bara allt istället för att man får "fel kod" meddelande ?
Ser lite kallare ut uppe hos dig. Fnissade åt T-shirten.Gillar inte när vilda djur blir för tama. Bättre att dom har en naturlig respekt för oss människor då inte alla är lika snälla. En tam svan roade sig ngn med att halshugga här för ngr år sedan :(:( och min get ströp ngn dåre.
Ha en skön vecka / Puss

 
Sussi

Sussi

29 mars 2010 14:16

Egentligen vill jag inte ge upp tanken på jobbet men inser nog att det är rätt så kört. Dom har inte hört av sig än så länge idag heller!
Håller dock med dig. Dom vet inte vad dom går miste om ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marilyn

Marilyn

29 mars 2010 15:34

Du har verkligen fått en stor beundrare “Svanen” och ståtlig är den också, kul. Mysigt och skåda öppet vatten igen. Fina bilder du tar men så är det ju så fint där ute där ni bor. Stackare, om det nu är som doktorn säger “Diskbråck” så får du leva med smärta livet ut. Värst känns det när det är lågtryck.
Nej, nej gumman, du ska inte tro att lilla jag gillar regn. Men önskar bara att denna förbaskade snön försvinner snart. Men blev glad idag när jag såg tre blommor ute på gården. Men som vanligt är jag inte så kunnig på namn när det gäller blomster. Sätter ut kort på den snart. Ha en fin kväll. Kramiz

http://www.blogtown.se/blog.php?id=papillonkojan

 
Malin

Malin

30 mars 2010 08:11

Haha.. sicken go svan! Tja.. snart är han nog med er hem ;)
SKÖNT att äntllgien få veta vad som felar, även om det inte är det roligaset.
Jag fick veta nu när ryggen balla ur att jag har två kotor i ländryggen som ligger tätt (?) & en kota hade hoppat (?) åt sidan.. jajaj.. kroppen är inte som den ska ;)

kram

http://pipi.info.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards