Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Skulle behöva vårstäda

Av Monica och Jacob - 30 mars 2010 14:44

Nu börjar det bli bedrövligt med översvämade vägar och potthål här runt omkring,man får verkligen se sej för så man inte kör sönder bilen.  

Men våren är här för att stanna och här är en som gillar tillvaron utan en massa snö. Påsken blir en lugn tillställning på Torpet, har väl aldrig firat den egentligen möjligen när man var liten och fick ett Påskägg för att hålla käften ett tag    Borde tvätta fönster och göra en riktig grovrengöring men det sätter ryggen stopp för, va ledsen jag blir för det må ni tro kanske man kan övertala Argos att hjälpa till  

  

En Finsk paraplydrink, någon som testat  

Ett glädjeämne är att Signes mage ser riktigt bra ut, inga nya tumörer men tyvärr är det väl bara en tidsfråga innan dom dyker upp igen   

  

Nu är det dax att gå ett varv igen säger ryggen, ha en skön tisdagkväll    




















 
 
Ingen bild

Siv

30 mars 2010 18:44

Ja du nu är det vår, söt är hon Signe hoppas det tar tid innan tumörerna växer till igen.
Snygg men stor paraplydrink;-)
Ha det bra/Kram

 
Christel och Herman

Christel och Herman

30 mars 2010 19:34

Ja en rejäl vårstädning behövs verkligen här hemma också, för att inte tala om fönster putsning. Jag har också stora problem med min rygg och har precis fått konstaterat att jag har diskbrock plus artros. Visst är det bättre att veta VAD man har än att inte veta.
Skrattade gott åt T-shirten, ha ha ha.

Glad påsk önskar jag.
Kram Christel.

http://www.petrini.be

 
Glimz

Glimz

30 mars 2010 21:14

Glad jag blir när jag läser att det är fler än jag som inte firar påsk, känns som om jag är ensam om det. Men nu vet jag bättre :) Härligt att Signe mår bra & vi får hoppas att kräftorna håller sig på avstånd väldigt länge! Städa kan man göra en annan dag, den ventuella smutsen finns garanterat kvar :D :D Kvitterikvitt nuuuu är det våååår!
En härlig kväll till dig o det dina :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

30 mars 2010 22:16

Ja nu är det vååååååår! Hoppas bakslagen håller sig borta också.
Skönt att Signe mår bra och att det ser bra ut :), och så hoppas vi att det inte kommer fler nu!
Redig vattenansamling på bilderna bakåt i bloggen!
Ha det fint :)
KRAM

http://www.rottisweb.se

 
Sussi

Sussi

31 mars 2010 07:36

Jag är faktiskt lite chockad. Än så länge har inte vi fått någon översvämmning! Fast det kommer väl. Än ska mycket snö till smälta!

Härliga nyheter om Signe. Så länge det inte dykt upp några nya så har ni ännu mer underbar tid med henne. Hoppas det dröjer läääänge till.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marilyn

Marilyn

31 mars 2010 09:57

paraplydrinken var skojig :) En sån lilla mig sen vore man bakad till nyår igen då man här är nykterist, ler.

Tack för din omtanke igår :) Härligt att lilla Signe mår bra och hoppas att det dröjer och inget nytt elände blommar upp.
Här har vi som sagt va bara översvämning i skogen som tur är. Längtar tills gatorna städas så allt grus försvinner, inte mysigt för små tassar:( Ha en fin dag och ta det lugnt med ryggen din. kramar om

http://www.blogtown.se/blog.php?id=papillonkojan

 
Ingen bild

Susan

31 mars 2010 12:35

Härligt att allt ser fint ut på S :)
Har vårstädat klart nu och det känns så skönt. Vägarna är bedrövliga och nu borde man ha en Jeep.Varför be A om städhjälp när du har Jacob :)
Ha det / Qraaaaam

 
oldmolly

oldmolly

31 mars 2010 22:16

Hörru´ Du går ju bara och väntar på att det värsta ska hända med älsklingshunden. Tänk ändå så mycket bra du har just nu :-)
Så småningom kommer sorgen, vänta med att sörja tills dess. Det är det ända vi vet - att den kommer, förr eller senare.
Lika bra att glädjas, när vi kan. Människan tillbringer mer tid med att frukta det som KAN hända, än att sedan sörja det som faktisk händer.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

31 mars 2010 22:21

Glimma bugar & bockar för grattiset från stora flocken :D
En härlig fortsättning på kvällen!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

JJ

1 april 2010 08:08

Tar med mej ett sugrör till paraplydrinken hihi
Glad Påsk

 
Flanören...

Flanören...

1 april 2010 12:06

Den där finska paraplydrinken påminner mig om en lördagskväll i Oslo.
Vi hade varit och ätit ett gäng, därefter hade vårdarna utlovat "Norsk kultur".
Förväntansfulla följde vi med till en lokal, spartanskt möblerad, bord och stolar.
In kommer en kille och ställer upp en 10-literdunk och plastmuggar.
Det var Norsk kultur.
Fick tillsätta ganska mycket läskedryck för att få det drickbart.
Men det hade avsedd verkan, yrselfaktorn steg.

Ha en bra Påsk.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards