Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Överrörliga leder

Av Monica och Jacob - 7 april 2010 08:03

Jag blir så less, fel har det blivit med hemtjänsttaxan i stället för nolltaxa har hon blivit debiterad 1.696 för februari när dom inte ens var där. Var tvungen att ringa igår och då sade man att man hade inte fått in någon inkomstuppgift, konstigt den skickade jag in i januari. Som tur var råkade jag ut för en väldigt trevlig människa som i alla fall förstod att en pensionär inte kan leva på 2.000 kronor i månaden när alla räkningar är betalda.2.000 i månaden ska räcka till mat, medicin,tidningar läkare, möbler, husgeråd, tandläkare mm tycker ju man skulle förstå det orimliga i det så där en 4800 ska man ha kvar enligt socialtjänsten.

Hoppas dom fixar till det snabbt, annars är det bara för oss att betala och säga hastala vista my friends tills vi rett ut det här.

Var hos doktorn i går och fick lite kött på benen vad gäller ryggen mm, jag har överrörliga leder och inte lite heller, hon föreslog att jag skulle bli balettdansös    eftersom jag tydligen kan vända armar och ben lite hur som helst.Nu vill jag inte ha några roliga mail från er som känner mej angående min nya karriär  Ska även magnetröntga ryggen, äntligen händer det något och man kanske får svar på varför det blir som det blir ibland.   

  

Lite vårbilder ifrån gamla Vaxholmsvägen, snygg kille eller hur

Ha en skön dag  

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

7 april 2010 09:32

Kan trösta* dig med att en blir orörligare med åren, hehe. Jag fick samma diagnos som du en gång och av företagsläkaren rådet att ta semester på Kanarieholmarna. Lika omöjligt som att bli balettdansös för mig med en massa djur att ta hand om. Vårbilder och snygga killar uppskattas!

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yvonne

7 april 2010 11:48

jälv rör jag mig som ett osmidigt kassaskåp nuförtiden,hasar oach masar mig runt.
skit med mors och andra pensios ekonomi,grr
dom som jobbat hela sitt liv ska leva på vatten o bröd,grr igen
Kram min bloggvän

 
Ingen bild

Siv

7 april 2010 17:31

Balettdansös jo jag tackar jag, tala om när premiären blir så man kan komma och titta hihi
Fina vårfoton, hoppas det löser sej med h-tjänsten
Ha en skön kväll/Kramen

 
Glimz

Glimz

7 april 2010 18:40

Wooow du har verkligen vår ute hos dig! Nu känns det som om gud glömde våren här hos mig :( Har du tussilago oxå? *avis* Kan dem göra något med överrörlighet? Snygga killar är alltid välkomna *nice* En gooo kväller till dig o flocken :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Marilyn

Marilyn

7 april 2010 19:14

Rasmus tackar så mycket för gratulationen ;) Här är man också lika vig som ett rostigt gammalt kassaskåp. Det värsta av allt är när det känns som om ryggen låser dig fast den inte gör det, hu :( Nu ligger lite bilder ute från kalaset idag ;) Härliga bilder här som vanligt. Ha en fin kväll. Kramiz

http://www.blogtown.se/blog.php?id=papillonkojan

 
Ingen bild

Susan

7 april 2010 19:44

Tur att mor dini har Er som kan hjälpa till att kriga titt som tätt. Tänk vad många som inte orkar bråka och blir robbade på ålderns höst:(
Bra att du är göra en MT röntgen så att det blir klarhet, tills dess önskar jag mig en Y-tub film när du dansar Svansjön......ja du är ju torsk på svanar *ASG*. Mera vår hos dig än hos mig / Puss

 
Ingen bild

Yvonne

7 april 2010 23:02

Ahha,ser framemot nästa säsongs Lets dance
med Monica och Jacob8som har skurmoppen på skallen,mohaha,wow vad kul
Kramen

 
Ingen bild

Totte

8 april 2010 06:17

Morsan! klart du ska ta upp dansen!

 
Sussi

Sussi

8 april 2010 08:29

Men stackars din mamma. Vad hon får råka ut för. Det blir ju i och för sig inte bara hon eftersom ni blir inblandade varje gång. Men nu får dom väl ändå sluta strula!!
2000 kr att leva på!! Klarar hon det så har hon en beundrare här. Det är ju ingenting ju..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards