Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Underbar vår

Av Monica och Jacob - 13 april 2010 05:50

Ja nu är det vår på riktigt hoppas den blir låååång och torr, lika bra att börja klaga på en gång bävar för en varm +35 grader och snustorr sommar för har man hamnat i kärringåldern behövs inte värme för att se ut som en stoppsignal  

Färskt älgbajs tro.

  

Något var det i alla fall som pockade på Argos uppmärksamhet där inne i skogen, kan tala om att vi vände raskt och gick åt motsatt håll

  

Vem vill råka ut för en vakande älgmamma i alla fall inte jag som gör 100 meter på 2 minuter nu för tiden  

  

Även fru koltrast som byggt bo i tujan har fått vårkänslor, hoppas det går bättre i år än för 2 år sedan när måsjävlarna åt upp dom nykläckta ungarna. Kanske ska ta ut sängen och ställa den nedanför boet så jag kan vakta dom  


I går var jag och införskaffade lite nya kläder, härligt att tunikor kommit på modet igen så man kan gömma valkarna i något som inte sitter åt. På torsdag ska jag på magnetröntgen, man ska ju inter hoppas på att dom hittar något men det gör jag i alla fall eftersom det efter alla år skulle vara roligt att veta vad som är trasigt egentligen.

Till slut om du läser detta Lotta   vi tänker på dej och vet hur svårt du har det nu och att inga ord lindrar, men det blir bättre om än inte helt bra med tiden.

  


Ha det bra där ute  

 
 
Ingen bild

Phia

13 april 2010 06:36

Visst är det härligt med tunikor,,finns många snygga .Hm,,sängen nedanför tujan,,det vore nåt det:-)Önskar en härlig dag på Torpet!Kram

 
Xini Björnmamman Does Thailand

Xini Björnmamman Does Thailand

13 april 2010 07:14

Hej!
Hehe, här kör du en favorit i repris, ser jag... "gissa bajset"! Fniss ;).
Fint inlägg, roliga och fina bilder, om man inte räknar till den med färska älgbajset vill säga ;).

Ha en toppen tisdag!
Kram,
Xini Björnmamman

http://xini007.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

13 april 2010 08:06

Ja det är våren.. Ja det är våren... (sjunger högt och ljudligt)
Den bästa årstiden :-)
Men även värmen funger för min del :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

13 april 2010 10:16

Bävar också för värmen, släpa stolar till skuggan och stå i duschen mellan varven. Usch å fy den värmen är svår att fly. Krypa ur skinnet hjälper kanske men svårt;-) Tunikor gör en gravid rent lur fast man heter Sara, hehe. Funderar på någon slags ökendräkt....?
Jobbigt att vakta ägg i skogen, kanske en fågelskrämma? Nej INTE du;-))
Älgfaran är nog inte så stor, se till att ni hörs...sjung något som inte älgen gillar det brukar jag göra.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JJ

13 april 2010 10:40

Ja bäst att hålla sej undan;-)

 
Ingen bild

Monica till Phia

13 april 2010 10:45

Ja dom hade helläckra tunikor men vilka priser,köpte bland annat en för halva priset 249 kr. Det kostar att ligga på topp men jag hade nog inte köpt den för 500 lite häftigt att betala så mycket för vardagskläder.
Ha det bra;-)

 
Glimz

Glimz

13 april 2010 13:31

Solen gör underverk! Mii löööv sol *s* Efter en lång kall vinter är vi förtjänta av fint & ljuvligt! Du vinner, du är på riktigt långsammare än jag. Trodde att jag var långsammast, men du slog mig med 20sek. Men vem vill eg vara snabb? Själv trivs jag i hängmattan *asg*
Ja, inte tänkte jag på socker & är det bara det, då är det ju inga som helts bekymmer. Vad finns det för andra typer av sjukdomar som är relaterat till hög vatten konsumtion (mer än diabetes), vet du? En härlig dag till dig & din flock :D
Kramen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Siv

13 april 2010 15:38

Från noll till hundra på 2 minuter inte illa, ligger väl däromkring jag med snart ASG
Hoppas koltrasten får ha sina ägg och ungar ifred i år, men det finns många hungriga rackare i farten;-( Säg till när du ställer ut sängen så man kan åka förbi och titta;-)
Ha en skön tisdagkväll/Kram

 
Ingen bild

Draken

13 april 2010 15:56

Oroa dig inte för värmen...Tänk på julen,den kommer snart tibax!
mellan 08-14:30 kan jag njuta av min Baden-Baden på ballisen...sen e det kört! Varit så skönt i den under dan. Kram

 
Ingen bild

Monica

13 april 2010 19:12

Ja jag förstår att du måste sitta i din B-B för att få lite färg och smälta in i omgivningen haha;-)
KRAMEN

 
Ingen bild

Yvonne

13 april 2010 23:43

passa dig då så du inte blir äggsjuk.ehh
Fina bilder på vårsvanar och älgkacka.ha ha
Kram o hade gott i vårvärmen

 
Ingen bild

Susan

14 april 2010 02:15

Det blev en härlig lång vår iår och det gillar jag. I ngr år har det blivigt sommar pang bom så man inte hinner med.Bra att A vakar över morsan. Har inte kikat på vårkläder än men på Fre kanske.
Ha det bra / puss

 
Ingen bild

Lotta

16 april 2010 19:07

KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards