Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Lite av varje

Av Monica och Jacob - 22 april 2010 05:38

Nu blir det oordning på Torpet igen, Jacob har fått tandvärk och går och ser ut som den värsta karikatyr med en kind som skulle göra en guldhamster avundsjuk.

Till saken hör att det lilla livet har tandläkarskräck   vilket han ju inte är ensam om, får se hur länge han står ut.


Ja vad säger man det räcker inte med att vara rik,vacker och prinsessa tydligen, har gubben kardborreband i kalsongerna så har han  Skulle tro att han är rökt nu men det är ju bättre att det kommer nu innan hon gift sej med honom, tänk att dom inte tänker sej för.Gubbarna här i gårdarna kan nog komma undan med det,ingen smyger ju på dom längre inte ens kärringarna   Monarkin förresten för mej får dom gärna lägga ner hela spektaklet, kungen ska ju komma hit i sommar och då bestämde politikerna att det skulle synas att det var en skärgårdskommun. Med den påföljden att man bestämde att det skulle sitta en fyr i rondellen till infarten allt på skattebetalarnas bekostnad, då finns det pengar.


Jag har ju ondgjort mej förr över lösspringande hundar och igår hände det igen, ut på 276:an sprang hunden med den påföljden att det blev en krock  

Det är ofattbart hur man kan gå med lös hund så nära en stor väg, hur mycket pli man än har kan man aldrig lita till hundra på dom.Hunden försvann så den vet man inte hur det gick för, men ägaren lär ju få betala för vad den ställde till med.

  

Här är i alla fall ett gäng   som går i snöre på gatorna, morsan är rädd om dom.

Ha en skön torsdag  

 
 
Ingen bild

Siv

22 april 2010 06:23

Haha i dag var man iform ser jag,ja du dessa fantastiska män.Här är det också koppel som gäller, fattar inte dom som ska glänsa och visa att min hund kan gå lös överallt;-(
Ha det bra/Kram o Nattinatti

 
Sussi

Sussi

22 april 2010 07:44

Nej, inte spelar det nån roll att man är Sveriges vackraste kvinna (enligt många). Tölpar råkar hon ut för också! Vilken idot. Trodde han att det inte skulle komma fram??

Jag har pratkiskt taget alltid Doris kopplad. Bara i skogen får hon springa lös :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

22 april 2010 10:51

Har ngn hört den bruden säga ett vettigt ord ? Inte jag men jag kan inte bry mig mindre om den familjen.Farsan far ju runt som ett hu och Rysskor är tydligen populärt nu efter en TV 4 hallåa. Nej betydligt trevligare att se fina Torpetgänget som kikar upp på matte. Här i stan går dom med lösa hundar titt som tätt, även kamphundar vilket jag tycker är jäkligt otrevligt. Skulle aldrig gå utan koppel med Gucci trotts att hon är så lydig.Älskar mina hundar för mkt för att riskera ngt i trafiken. Varför är det för all del bara invandra killar och unga blonderade tjejer som går med kamphundar i stan ???
Nu ska jag jobba på / Puss

 
oldmolly

oldmolly

22 april 2010 15:42

Ni verkar ha klippkort hos tandläkaren ;-)
Vid tandläkarskräck är det kanon att få en liten sup, som heter Midazolam (Dormicum kan det heta också). Det gör att man blir lugn utan att bli däckad, och det går ut på sådär fyra timmar. Kanon! Alla tandläkare har det hemma, de brukar ge det till oroliga barn. 5 - 10ml brukar funka. Fråga mig, jag är tandläkarskräckens drottning och leg. sjuksköterska (så jag kan det här med medicin)

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Marilyn

Marilyn

22 april 2010 18:27

Stackars Jacob, vet precis hur det känns och skulle inte vilja vara i hans sitts just nu inte, ryser bara vid tanken. Hoppas att det går smärtfritt och fort för stackaren.
Kungen, vem är det? Honom har man här glömt bort. Vad gör han för nytta egentligen? Äh, sånt larv, bort med hela rasket vet ja!!! Alltid roligt när träningen går framåt men så är han också superduktig tycker matte här. Ha det så gött. Kramiz

http://www.blogtown.se/blog.php?id=papillonkojan

 
Glimz

Glimz

22 april 2010 21:05

Stackars Jacob, han har min fulla sympati! Tandläkare, not fun :( Ansvarslösa hundägare finns det gott om. Min hund skulle aaaaaaaldrig göra nåt! -Det har jag hört till lede *morr* Fin flock du har!
Kramen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

23 april 2010 00:14

en av grannarna som bor vid 276 fick sin gamla blandis (15år)påkörd på 276 för några veckor sen.
Dagen innan sade dom att dom funderade på att ta bort den pga,ålder.ödet grep in före????
deras hundar springer vind för våg.nu har dom två kvar,,,FÅR SE HUR LÄNGE..
Bort med monarkin för min del med,
Fy vad trist med tandvärk.hua
Hälsa Jacob.
och kram till torparmor

 
Ingen bild

Jacob

23 april 2010 06:43

Tack för all sympati och alla tips.
Jag överlevde besöket hos tandläkaren igår. Skall dit idag igen och är redan nnneeerrrvvöös och skakar som ett asplöv.
Ha en bra helg

 
Ingen bild

Snuffsan

23 april 2010 16:55

Hoppas det gick bra hos tandläkaren i dag.
Ja det var en riktig Hee-man, blir nog ingen titel där inte;-)
En del skulle inte få ha hund, tror nog det är meningen att man ska bli impad av dom när dom har hunden lös överallt.
Ha en skön fredagkväll;-)

 
skogsfrua på Dal

skogsfrua på Dal

23 april 2010 20:36

Trafiken tar många djurs liv, det är något onaturligt med den. Även folk missbedömer avstånd och kliver rätt ut i gatan. Jäklar, det blev nog dyrt för hundägar´n men kanske gäller någon försäkring. Säkrast att gå i koppel, livrem och hängslen är inte heller fel;-) Knugar dronningar och det adliga rasket är bara vanligt folk som en gång i tiden roffat åt sig eller fjäskat till sig förmåner. Vi behöver dem inte!
Tänder är ett nödvändigt ont;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards