Alla inlägg den 27 april 2010

Av Monica och Jacob - 27 april 2010 06:04

Är man klok tro, men kan man skydda dom små liven i tujan så varför inte. Vi har nu den enda tujan i Österåker som det växer granris i  anledningen är att den var lite gles nertill och en skata spatserade under den i går. Fan vad jag avskyr skator dom ger sej ju till och med på varandra, förra året höll en mobb på att hacka ihjäl en mindre skata mitt på gatan.

     

Bättre bild blir det inte, jag får ju som sagt var passa på när ingen vuxen är i närheten.

  

Jacob fotade sin middag som han själv lagat, ja jag fick ju också smaka och gott var det med grillat.

  

Vattenpölarna i fårhagen var isbelagda förra tisdagen men så var det ju 4,5 grader kallt på morgonen, i dag är det 5 grader varmt i alla fall.

  

Mammas gosbulle som bara blir mer och mer lik farmor Moa till och med i sättet,vårtan i ögat har inte varken växt eller blivit mindre. Blev så grymt besviken på hur dyra dom blivit hos veterinären i Berga så nästa gång blir det Albano. Dom tar ju inte mer betalt men har ju helt andra resurser och med tanke på det borde dom vara billigare här, att höja grundavgiften med 100 kr på ett bräde var inget som impade på mej. Även 10.500 för att ta bort 3 ganska små tumörer tycker jag va dyrt, man behövde ju inte öppna hunden.Inte undra på att försäkringarna är dyra.

Ha en bra tisdag  

Av Monica och Jacob - 27 april 2010 06:00

TISDAGS TEMA- STRESS

     

Ni får ursäkta att bilden är lite suddig men man har inte lång tid på sej innan honan kommer tillbaka, och sedan vill jag inte köra lampan på dom små liven. Stress är väl vad hon och hanen håller på med just nu får att föda upp dom små på mask;-) 

För flera stressiga bidrag http://tisdagstema.se/

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards