Alla inlägg under april 2010

Av Monica och Jacob - 8 april 2010 07:05

MACRO LOVERS NO 17- Gamla saker/Old things   

Lastgammal är den inte men har hängt med i jularna i så där en 30 år, en klar favorit här hemma

För mer gamla saker http://macros.blogg.se/

 

Av Monica och Jacob - 7 april 2010 08:03

Jag blir så less, fel har det blivit med hemtjänsttaxan i stället för nolltaxa har hon blivit debiterad 1.696 för februari när dom inte ens var där. Var tvungen att ringa igår och då sade man att man hade inte fått in någon inkomstuppgift, konstigt den skickade jag in i januari. Som tur var råkade jag ut för en väldigt trevlig människa som i alla fall förstod att en pensionär inte kan leva på 2.000 kronor i månaden när alla räkningar är betalda.2.000 i månaden ska räcka till mat, medicin,tidningar läkare, möbler, husgeråd, tandläkare mm tycker ju man skulle förstå det orimliga i det så där en 4800 ska man ha kvar enligt socialtjänsten.

Hoppas dom fixar till det snabbt, annars är det bara för oss att betala och säga hastala vista my friends tills vi rett ut det här.

Var hos doktorn i går och fick lite kött på benen vad gäller ryggen mm, jag har överrörliga leder och inte lite heller, hon föreslog att jag skulle bli balettdansös    eftersom jag tydligen kan vända armar och ben lite hur som helst.Nu vill jag inte ha några roliga mail från er som känner mej angående min nya karriär  Ska även magnetröntga ryggen, äntligen händer det något och man kanske får svar på varför det blir som det blir ibland.   

  

Lite vårbilder ifrån gamla Vaxholmsvägen, snygg kille eller hur

Ha en skön dag  

Av Monica och Jacob - 7 april 2010 05:52

ORDLÖS ONSDAG--LJUS   

För fler bidrag http://yssasblogg.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 6 april 2010 09:00

Det händer inte så mycket på Torpet vilket kan vara skönt, men i går kom vintern tillbaka med besked

  

  

Tomten som var snöfri täcks nu av 3 centimeter nysnö vilket dessa fyra filurer gillar mer än tvåbeningarna.Vi var upp till Östanå färjeläge och det var ingen höjdare kan jag tala om, rätt var det var gick temperaturen ner på nollan och det blev snorhalt 70 glöm det det gick i 40 på 276:an  

Ljusteröfärjan som slukar fler bilar än man kan tro, det är två stycken som går i skytteltrafik.

Datorns hårddisk hade kraschat så all info var puts väck, vilken tur att jag sparat alla foton fram till december på ett usb minne.Synd bara på dom fotona jag tog jan-mars men jag är tacksam att jag sparade hela mappen med Zeusfoton, hade dom försvunnit hade jag blivit mer än ledsen. I dag ska vi hämta den med en ny dubbelt så stor hårddisk, 2.300 kostar det men det är i alla fall billigare än att köpa en ny dator till.

Titta på inlägget före detta så får ni se en snygg kille  

Ha det bra  

Av Monica och Jacob - 6 april 2010 08:46

TISDAGSTEMA--BARNASINNE   

Detta är väl en form av barnasinne   

För fler bidrag  http://tisdagstema.se/

Av Monica och Jacob - 5 april 2010 05:54

BILDLIKT TALAT V14

     

För fler bidrag  http://mimos.sacinom.tk/?cat=130  

Av Monica och Jacob - 4 april 2010 05:43

VECKANS FOTOTRISS HAR TEMAT NÄRA  

Är man hungrig törs man komma väldigt nära   

Undrar om han vill åka bil när han är så här nära   

Närbild på vita tänder,ingen tandsten här inte

För flera tolkningar av nära

Av Monica och Jacob - 2 april 2010 07:00

Veckans tema på inspiration och kreativitet är familj

Kullen bildade en lite familj när andmamman lämnade dom, dom höll ihop hela hösten.        

Här är en som håller ett vakande öga över sin familj.

För fler temabidrag http://bilduppdraget.wordpress.com/

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards