Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Tandläkarbesök

Av Monica och Jacob - 11 maj 2010 06:13

I går var man hos tandläkaren igen för sista gången hoppas jag, inte för att jag är rädd utan för att det är så helvetes dyrt. Som (tur) är har jag betalat över 15.000 så jag har en häftig rabatt, men kostar gör det ju i alla fall. Egentligen skulle man klappa ur alla tänder och sätta in underhållsfria porslinskronor nu när man har råd, för vem vet hur det blir i framtiden.

   

I morse var det dimmigt, kallt är det också men det beror nog på den globala uppvärmningen  

   

Synd på en så fin bild, man måste kolla varifrån solen kommer men glutta i vänster hörn det är det enda ni får se av mej  Man har förstört en hel del bilder när man inte tänkt sej för, har en skitsnygg bild på Zeus men så klart tronar det upp sej en gigantisk skugga typ batman mitt i den.

På tal om Zeus så skulle han ha fyllt 14 år i dag mammas gullgubbe.

  

    



Det var allt för i dag  

  

 
 
Ingen bild

Siv

11 maj 2010 07:17

ja varför inte knacka ut diom när man har rabatt hihi.fotat sin skugga har man ju gjort några
ggr;-)Fin var han Zeus, förstår din saknad.
Kram o Nattinatti

 
Ingen bild

Siv

11 maj 2010 07:18

Dom ska det vara så klart,-)

 
Marilyn

Marilyn

11 maj 2010 08:19

Ja, det lät ju billigt och bra, hm. Tänder blir man aldrig klok på, kan bara ta min kära mor som t.ex Hon sköter taggarna pedant, men ändå uppstår problem, skumt. En annan fuskar med både det ena och det andra å allt bara flyter på. Tror inte man ska pilla allt för mycket i dom djupa fickorna för då dyker tandtrollen upp när man minst anar! Du kan ju trösta dig med att det inte bara är du som ser ut som batman i skuggan, för här har du en till, hi. Härliga kort annars och den bästa var den sista, så pluttig så. Ha en fin dag. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

11 maj 2010 09:14

Jag ska till tanläkaren och göra klart min rotfyllning den 22:a. Då blir det en saftig räkning som följer. Usch jag vill inte betala :(

Så där börjar mina Gardenior göra nu. Några av bladen börjar bli ljusa nu så nu önskar jag värme så jag får prova ställa ut dom..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

11 maj 2010 10:27

tandvården borde ligga under sjukvården

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

11 maj 2010 14:00

Ruggigt dyrt med tandhälsa men klara sig utan gaddar är svårt. Även om man inte behöver tugga så vill man ju kunna öppna gapet ibland;-)
Gamla kära, hundar som folk minns man hela tiden med saknad och glädje.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susan

11 maj 2010 14:56

Tänk att det är så dyrt för ngt som är så obehagligt + dyrt.Men tandis kommer man inte undan.Vacker morgonbild i slänten. Fin bild på Z med sin älskade kong :).
Ha en skön dag / Puss

 
Vicke

Vicke

11 maj 2010 14:56

Svar, man får ladda upp fler bilder men inte på det avancerade sättet, och när jag skulle ladda upp direkt i inlägget så blev dom nya bilderna orörliga. Vanliga bilder går det bra med men inte med gif-bilderna

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
oldmollylly

oldmollylly

11 maj 2010 19:51

Ja,svinkallt var det i morse. Och ett jäkla spring in o ut med små plantorna, som ännu står i krukor.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Lotta

Lotta

11 maj 2010 21:17

MEN vad kul att se dig på bild, om än något diffus...;) Bättre upp nästa gång. Då får du be någon av hundarna fota!
Ja det är svårt att mista sina bästa vänner :(
KRAAAM!

http://www.minflock.com

 
Glimz

Glimz

11 maj 2010 22:58

WHAT Ö HÄCK över femtontusen fucking jävla pengar (ursäkta språket, men jag hamnade i chock) vad i hela friden har du gjort. Inte är väl det vad det kostar och laga ett hål? Då får dem slita ut nötterna å sätta in porslinsfasader, precis som du skrev. Hjälp, jag känner mig ruinerad redan nu, buuuääää :)
Kram från "stora" LillaMy *asg*

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

11 maj 2010 23:04

tandläkare för sista gången är nog bara en önskedröm,ha ha
har själv en gång kvar.
brrr,kallt på mornar och kvällar är det.
Fina Zeusponken, i like
kraaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards