Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Det finns alltid någon som har det värre

Av Monica och Jacob - 14 maj 2010 10:17

När man sitter och tycker att livet är pest är det bara att lyssna på nyheterna så förstår man hur bra man har det. Tycker så synd om styvfadern som kom hem och fick sitt livs chock av att hitta 3 yxmördade(inte vackert) människor i sitt hem,chockad och nedblodad blir han sedan anklagad för att ha dödat sina styvbarn och deras pappa. Vilken mardröm man kan nog inte i sin vildaste fantasi föreställa sej hur han mådde och mår, det otäcka var att han lades ut på nätet med bild, personnummer och adress.Vad hade hänt om man inte fått tag i grabben som gjort det, ja det vill man inte tänka på.


I går blev jag riktigt underhållen vid golfbanan, förutom det vanliga såg jag något igen som jag var tvungen att titta två ggr på. Där står han karl iklädd en kreation jag aldrig har sett maken till, knallröda byxor med något som såg ut som vita prickar i.Trodde först det var en genmodifierad flugsvamp, för andra gången gjorde han min dag kan jag lugnt säga  . Har funderat på att anordna bussutflykter med picknick till hagen, skulle nog bli en riktig storsäljare.

  

Bakom stubben och i ett hav av vitsippor sitter mammas lilla hjärta  

  

Backsippan blommar så fint i rabatten

  

Liksom Julrosen.

Ha en skön helg  

 
 
Ingen bild

Gisse&Sigvard

14 maj 2010 12:26

Vad var det för rolig gubbe, man slutar aldrig att förvånas. Kan bara instämma med tragiken i Härnösand... hänt mycket hemskt sista tiden och man ska som sagt vara tacksam för det man har.
KRAMAR från mig och Sigge Sigvardsson

 
Ingen bild

Susan

14 maj 2010 12:51

Rödbyxade karlar verkar vara mode iår. Har haft flera som gäster & det ser lite lusitgt ut kan jag tycka....hem inte min stil ;). Mysig bild med A under cover bakom stubben.Fruktansvärt att man hänger ut människor så fort på nätet. Vilken mardröm för hela familjen & så bli anklagad dessutom.
Trevlig helg /Puss

 
Ingen bild

Siv

14 maj 2010 17:10

Ja du ibland får man vara tacksam, frågan är om han någonsin kommer över det stackars man.Söt gubbe som kikar fram bakom stubben, och kul med blommorna som börjar röra på sej i trädgården.
Ha en skön kväll, själv ska jag jobba;-(
Kramen

 
Marilyn&Rasmus

Marilyn&Rasmus

14 maj 2010 19:08

Flugsvamps gubben värkar ju flummig ju. Roligt med män som vågar få emot strömmen, mer av sånt vill jag här se, storler.
Ja, visst är det hemskt och måste till en början varit en mardröm för stackars styvfadern. Där fanns nog inte många skruvar åtdragna, när man är kapabel till att göra något sådant fruktansvärt, ryser. Skojiga bilder som vanligt ;)
Annars har man göttat sig med snyggingen ”Dexter” halva dan idag, he. Hoppas kvällen blir fin. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marilyn&Rasmus

14 maj 2010 19:31

Tack vännen min ;) å det hoppas jag här åxå. Annars lär det bli ett J..vla liv på mig kan jag lova. Här redan laddat batterierna, så bäst att dom håller sig i skinnet, haaaa. För mycket Dexter idag tror jag, eller... ASG.

 
Glimz

Glimz

14 maj 2010 21:56

Fy för min lede vad hemskt! Stackars stackars människa :( Inte för att jag vill jämföra mig med någon, men jag skulle aldrig vilja hamna i den sitsen. Den bästa fredagen med tillhörande helg till dig!
Kram :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

14 maj 2010 22:00

Ryggvärken molar värre än värst. Tittar in och säger natti natti före en sista citodon. Har jag inte varit galen förut så blir jag snart!;.(
Fina bilder, giftig gubbe i skogen se upp för den;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yvonne

14 maj 2010 22:53

hemska saker händer i samhället nuförtiden,
usch vad hemskt.
Blir till att ta fram shortsen och visa sina vita lurviga taxben i morgon i värmen ha ha
fina blommor.
Kram

 
Vicke

Vicke

15 maj 2010 06:16

ja, en nackdel med nätet är att folk hängs ut allt för lätt

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

15 maj 2010 10:03

Värre än värst...absolut! vad är lite ryggont egentligen, en borde ju skämmas som klagar men det går inte att komma ifrån att man är sig själv närmast;-)
Gillar folk som vågar sticka ut och klä sig annorlunda. Ibland (läs ofta) önskar man speglar åt h-vete. Flugsvamp eller herr kantarell, det är innanmätet som har betydelse, hehe.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards