Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Badet

Av Monica och Jacob - 27 maj 2010 05:49

Gick och kollade mitt öga för säkerhets skull och hornhinnan hade klarat sej,vilket var mer tur än skicklighet. Fick också droppar till ögat som jag dessbättre slapp använda, snacka om biverkningar istället för att bli av med en bakterieinfektion kunde 1 på 1000 få synnervsinflammation med synnedsättning och vem vill ha det det är ju ännu värre för f-n.

  

I går var vi ner till badet och tittade på fartyg nu börjar dom dyka upp dom gigantiska lyxkryssarna, men i går fick vi hålla tillgodo med Cinderella som var på väg in med en samling fyllsjuka sötnosar

   


   

Linslusen måste ju som vanligt vara med på bild. 

Det är lite kyligt ute men jag klagar inte, värmen och i synnerhet pygmévärmen på över 30 grader får mej att må mer illa än att skotta snö nu för tiden. Så är det att bli tant  

Ha en skön torsdag    

 
 
Ingen bild

Phia

27 maj 2010 06:25

Skönt att det gick så pass bra med ögat,,mm,är nog många på den båten som inte känner sig alltför fräscha.Ha en bra dag på Torpet.Kram

 
Ingen bild

Monica

27 maj 2010 06:37

Ja det var skönt, trodde ett tag att detta går åt he...te.
Ha en bra dag;-)

 
Ingen bild

Siv

27 maj 2010 07:06

Fint litet bad ni har där ute,hu ja det är nog många som mår UGGEL på den båten haha.
Nä fy för 30 grader varmt 20-25 är lagom.
Ha en skön dag/Kram o nattinatti

 
Ingen bild

Rantamor-På Näthinnan

27 maj 2010 07:54

Trodde att du hade varit å badat å skyndade mig att kolla....men jag såg dig inte,,,är du under vattnet...dyker du???? Akta dig för dom stora färjorna och sju sjuka sjömän....
Ska du stå där å vinka när jag åker med Symfoni till Helsinki...lovar att vinka til dig, känner nog igen dig när jag ser dina vovvar....

Näe men va hör jag inte gilla värmen.....jag som håller på att frysa ihjäl.....vill ha värmen hittar du den skicka hit värmen med postbilen...

Ha en finfin torsdag och bada inte för mycket...blåskatarr du vet, eller blåsgitarr som barnen sa .....

 
Marilyn&Rasmus

Marilyn&Rasmus

27 maj 2010 10:12

Men lilla gumman, är så glad att det gick så bra som det nu gick för ditt öga. Du måste lova att vara mycket mer försiktig hädan efter, lova det!!!. Biverkningarna låter ju hemska, hoppas verkligen att du slipper något utav det, hua. Mysig strand och natur… börjar nog låta tjatigt, men ni har ju det så fint där ut där ni bor. Jo, hörde här om dagen att Schäfrar är pipiga och gnälliga, kan det verkligen stämma det? Själv har jadå aldrig upplevt dom som så, hm. Hoppas dagen blir bra och krya på lilla ögat nu. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

27 maj 2010 11:33

Vad skönt att det inte var något värre med ögat. Bra att det känns bättre nu.

Ja, det finns nog en hel del bakfulla människor på den där båten ;)

Vad mysig badplatsen såg ut

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

27 maj 2010 13:10

Skönt att allt var bbra med ögat :)
Dom är pampiga när dom kommer glidandes alla fartygen.Lagom varmt just nu anser jag med.Linslusen råkade jag se igår ;).
Ha en skön dag /Puss

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

27 maj 2010 13:58

Läkare är ofta alldeles för pigga på att skriva ut medicin, naturen läkande kraft ska man inte förringa. Bilden utan flytetyg är väldigt vacker, tacka vet jag Vaxholms Norrskär....en BÅT;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards