Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Bye bye

Av Monica och Jacob - 10 juni 2010 09:15

I dag har Jacob varit till min tandläkare och det gick riktigt bra så bye bye folktandvården, synd bara att man måste göra en ny undersökning för att få det kostnadsförslag som man aldrig fick av folktandvården. Efter tre besök fick han inte veta hur mycket det skulle kosta utan man skickade honom till en tandhygienist först som skulle ha nästan femhundra för att lära honom borsta tänderna då var gränsen nådd 3000 fattigare och det enda dom gjorde var att dra ut en tand.

  

Satt och scannade gamla foton i går, hu vad lite pigment min älskade   Moa hade som unghund det blev bättre på äldre dagar

  

Moa   som namnet Moatorpet kommer ifrån och Elsa  

  

Xanna   Moa   och Elsa  

  

Hu vad liten hon var Elsa Pelsa    vår Schäfer/Terv blandning som inte hade några nerver alls tror jag. Hon skällde nog inte mer än 10 ggr i hela sitt liv, blev påhoppad av andra hundar några ggr men blev aldrig hundilsk eller försiktig. Antingen var hon helt nervfast eller också som vi sa helt korkad  maken till hund får vi aldrig mer hon och Moa   var det något alldeles extra med.

I eftermiddag ska vi åka och titta om klädgubben har kommit till Brottby

     

Härligt att kunna handla kläder ute i det fria, behöver lite tunikor och mysbrallor till hundpromisarna.Billigt är det och pruta kan man nog också om man har lust.

Ha en skön onsdag  

 
 
Glimz

Glimz

9 juni 2010 12:29

Åååå vilka härliga bilder. Du har verkligen fina K9's! Sen så har jag ju haft ynnesten att få träffa Moatorpet's Athena & hon är en goding! Mycket duktig förare m en mycket duktig hund :D Måste ta mig en sväng ut till Brottby, för att se hur det har förändrats sen jag växte upp, bodde några år ute vid Angarn (om du vet vart det är). Blir lite nostalgisk nu *ler* Hoppas du hittade något fint att köpa!
Kraaam!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Siv

9 juni 2010 16:32

Härligt med gamla foton, söt var hon lilla Elsa nu var du taskig inte var hon väl korkad;-)
Kul med affär utomhus,hoppas det inte flyger måsar över bara haha.
Ha en skön kväll/Kram

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

9 juni 2010 16:43

Men vad säger du... 3000 det låter nästan som om han skulle ha rotfyllt, bara så dåligt. Ok, då kanske man här skulle fundera på att byta till en privat tandis då för blåst på stålar är det sista man här vill bli.
Jättefina bilder och kan inte hålla med om att söta Elsa skulle varit dum i huvudet. Tvärtom en riktigt starkt psyke och med andra ord en kanonhund. Här gillar också att handla kläder som säljs på detta vis, man kan göra värsta fyndet ju. Hoppas att du hittar nåt som faller dig på smaken. Ha det så gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

9 juni 2010 22:10

Herregud, sikket kalas* hos tandis tur att det går att lösa med delbetalning men måtte man få ha garnityret intakt (det är bäst at ta en snus och en steriliserande tår på tand hehe)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yvonne

10 juni 2010 00:05

mysigt med nostalibilder,i like
söta Xanna o fina moa som var grunden till din
kennel
Ha ha butik i det fria ser cooolt ut.
Kramizar

 
Ingen bild

Susan

10 juni 2010 00:28

Roligt att se lite gammla bilder. Kolorin blekt brukar ju du säga *S*.När jag och j sph brukar han stå utanför affärern i Brottby vid korvkiosken och sälja.
Puss

 
Ingen bild

Mimmi

10 juni 2010 09:26

Visst är det kul med gamla foton, fina vovvar;-)

 
Sussi

Sussi

10 juni 2010 09:43

Ja nåt måste dom ju dra in pengar på! Jag är helt övertygad om att det är ruffel och båg. Vilka överpriser dom tar! Jag ska tillbaka till tandläkaren i slutet på månaden för att fylla igen rotfyllningen jag gjort. För det kommer jag få betala ca 1400 kr.. För lite ifyllnad!!!

Fina voffsingar på bilderna :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

10 juni 2010 09:45

Jomenvisst.. Minnet är bra men kort ;)

Doris har haft halsbandet i ca 4 år nu och vi är nöjda. Visst händer det att fästingar sätter sig ändå men det är betydligt färre som gör det än innan hon hade halsband..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica till Susan

10 juni 2010 10:43

Klorinblekt nä du aldrig om Moa inte,det är skillnad på hund och hund ASG
Här hålls tummar och tassar;-)
Ha det/Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards