Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Rådjursmamma + födelsedag

Av Monica och Jacob - 17 juni 2010 23:45


Gör en uppdatering här, om en kvart den 18/6 blir Argos   och resten av Zeuskullen 9 år

ETT STORT GRATTIS FRÅN OSS TVÅBENINGAR TILL ARGOS   OCH HANS SYSKON ATHENA  MIDAS   ARKAS   HERA  OCH VESTA 

  

Nästintill nyfödda och första målet mat  

I morse stod en rådjursmamma och matade sitt kid mitt på ängen, så liten och så söt. Vi smög förbi utan att störa dom, men lite orolig blir jag för vi har ett par hundägare här som tillhör begåvningsreserven och släpper lös sina jagande hundar.En har många ggr kommit med koppel i handen och utan hund och frågat om någon sett den, IDIOT dom små har ju inte en chans att komma undan.

Tog ett par bilder men dom syns inte rådjuren , inte ens för ett örnöga.

Undrar jag om Ebba pissade napalm i morse, Signe gick fram för att lukta och kissa över men ryggade tillbaka   

I går var Jacob till min tandläkare och fick kostnadsförslag 3 st allt mellan 12-20 tusen   bara att välja blir nog att gå på kvalitet plast är ju inte speciellt hållbart. Sedan hade ju folktandvård missat att plocka bort en bit av den tand som dom drog ut   så där hade det blivit lite var runt flisan som satt kvar. Undrar om man ska ringa dom i dag och begära tillbaka pengarna, man ska ju rtg och kolla så att ingen bit sitter kvar när man har spräckt en tand.Med facit i hand undrar man ju om dom hade honom som försökskanin och att tandläkaren inte var färdigutbildad. Stor skam är det i alla fall att skicka på en sådan tandläkare på en som har tandläkarskräck  

  

Fin är den mormorsrosen och det doftar ljuvligt på verandan från den.

Ha en bra dag  

 
 
Ingen bild

Siv

17 juni 2010 06:58

Ja visst är dom ljuvliga dom små, dom skulle tvingas att se vad deras hundar ställer till med i djurens barnkammare idioterna. Sedan förstör dom för alla hundägare;-(
Lik morsan då, med napalm menar jag ASG.
Ha en bra dag/Kram o Nattinatti.

 
Ingen bild

Siv

17 juni 2010 07:00

Glömde fin bild på rosen med den lilla flugan;-)

 
Sussi

Sussi

17 juni 2010 09:23

Helt otroligt att du har sån pli på dina hundar så dom inte är intresserade av att jaga rådjur längre..
Doris har stuckit en gång för många år sen i skogen efter ett rådjur men jag tror hon blev lite rädd själv den gången när hon insåg att hon var alldeies ensam när hon väl stannade. Vi letade och letade men ingen Doris. Gud vad rädd man blir!! Efter ett tag beslutar vi att jag ska gå hem och så fint sitter hon på verandan till huset. Hon hade gått hem :)
Sen dess har hon inte dragit igen. Säger man hejdå och går åt andra hållet kommer hon på en gång. Nu är hon vaksam och håller ögonen på oss hela tiden..
Hon lärde sig nog något själv med?? eller???? hihi

Slarviga tandläkare är bläää. Synd om din man som är tandläkarrädd också

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

17 juni 2010 11:49

Idioter finns det gött om, så också här ute. Fast här släpps så kallade kamphundar med flit, har sett det ett antal gånger, ryser. Rasmus skäller på dom men vågar inte springa fram å andra sidan så skulle nog han mest farit illa om det ville sig då han är ju så liten. Kul tandläkare, ryser. Fur fanken kan man missa en bit, bara undrar??? Har en tid i slutet av månaden till just folktandvåren, men nu börjar man tveka något. Fina bilder som vanligt här inne hos er. Ha en fin dag. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

17 juni 2010 21:26

Tänk att det finns extra begåvade individer precis överallt! Tänk om man finge nacka svinen! Vad är det som gör det så svårt för dem att fatta? Skulle vilja plantera in en extra njure i dem, kanske blir det bättre då!!
Kramen & en goo kväll till dig o fina flocken :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

17 juni 2010 23:03

ärtjärnor som inte ska ha hund finns det tyvär gott om ,
Underbar syrenvovve och en fin mormorsros
Kram

 
Ingen bild

Siv

18 juni 2010 07:58

GRATTIS;-)
Oj vad åren går fort,nästan så man inte hänger med.
Ha en skön dag/Kramen o nattinatti

 
Sussi

Sussi

18 juni 2010 08:03

Nämen.. Nu ser jag ju att jag glömde gratta Argos ju!! Nu får jag säga grattis i efterskott istället ;)

Sv. Så du visste att det var Roddan jag var på. Då var väl du in med först svar då ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

18 juni 2010 09:52

Samma här... Grattis i efterskott till skönheten där ;) Önskar en trevlig fredag och en mysig helg. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica

18 juni 2010 10:43

Vet inte om jag är otydlig men det är i dag den 18/6 som dom fyller år;-)

 
Vicke

Vicke

18 juni 2010 12:59

härliga bilder, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

18 juni 2010 14:54

Ja må de leva! Grattis alla födelsedagsfirare.
Blir väl något särskilt gott i matskålen den dagen. Hundar utan absolut inkallningslydnad ska inte gå lösa i barnkammaren naturen, mycket elände hotar då de värnlösa kidsen.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

18 juni 2010 17:02

Det däringa om födelsedag, visst kom väl det upp något senare? Nåt sån kan mina ögon iiinte ha missat. Så G*R*A*T*T*I*S födelsedagsbarnen!
Kramen & goe helgen till dig o fina flocken :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

arkasmatte

18 juni 2010 23:49

GRATTIS till mina syskon i den finaste kullen i världen, tycker min matte i alla fall.Hon ska gneta på min födelsedag(det är visst nåt konstigt bröllop på gång)så nu får hon köpa nåt riktigt gott till mig.Kramar till er alla.

 
Sussi

Sussi

18 juni 2010 23:52

Då hann jag precis gratta Argos nu då. Klockan är inte midnatt än.. ;)

Sv. Rod Stewart var en bra liveartist. Många som håller konserter känner man knappt igen rösterna på när dom sjunger live. Det låter oftast mycket bättre på skivorna

Ha en bra lördag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

19 juni 2010 13:02

Säkert är ni ute o far i det fina vädret :) För inte tror jag att ni sitter bänkade i soffan framför tv'n som jag, nerbäddad med filt upp till hakan med lite tycka synd om dos. Nä, nu skall jag till o med sova en skvätt :)
Kram o det bästa till er!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

19 juni 2010 19:12

Kommer ihåg då draken berättade att det skulle flytta hem en liten plutt! Känns som igår och nu redan 9 år gammla... (Dock förstår jag inte hur den kullen kan vara 9 år då jag blivit max 2 år äldre under den tiden ;-)

Bonzo hade ju problem med sina analsäckar så vi tog bort dom i samma ålder som Nelly nu är i, hon såg helt grotesk ut i baken igår dock ger dunderkuren av kortison sitt på svullnaden så veterinären kan tömma och kölja dom på onsdag!

http://www.working-gsd.se

 
Ingen bild

Yvonne

20 juni 2010 00:55

Stort grattis till hela kullen från Nybyggetsgård

 
Ingen bild

Susan

20 juni 2010 02:07

Grattis på 9 års Dagen Argos. Underbart att i Arla morgonstund möta dom vilda djuren.Har tagit prisuppgifter på en rotfyllning och det skiljer 3000 kr åt.....funderar bara på om billigt alltid är bäst ...hm ?
Trevlig helg / Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards