Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Oväder

Av Monica och Jacob - 20 juni 2010 17:36

En riktigt fin helg har det varit men det kan man inte säga om fredagen hu vad det haglade åskade och blixtrade här.

  

Det är ingen höjdare för Jättevallmon,Rhododendron och Mormorsrosen med hinkvis med vatten på en gång men allt blev inte sönderslaget.


Dom är för snälla våra hundar, funderade vad dom höll på med vid kompostgallret och hörde en skatunge skrika i högan sky. Jag rusade fram för att se vad som hänt, jo då ungen satt fastklämd i kompostgallret som den försökt klämma sej igenom.Tro inte att någon av hundarna gjort annat än nosat, efter att ha lirkat loss den försökte fanstyget hacka mej som tack för hjälpen ja otack är världens lön  Jag är väldigt tacksam för att Gänget går att lita på bland dom vilda djuren och inte har som en del killerinstinkt, det gör ju att man inte behöver vara rädd att dom ska ställa till med något elände.Annars är det ju lätt att dom stressar varandra till att begå vad dom inbillar sej är hjältedåd.

Två icke killerdog   

Att kunna hänga ut tvätten på tork är en av dom stora fördelarna med att äga en bit mark, vad gott det luktar om den när den hängt ute en dag.      

  

Fiskmås med unge sitter och gapar på taket, kunde inte låta bli att undra om det var den som fick mina koltrastungar. Skit samma jagade bort dom gjorde jag i alla fall.

Ha det  


 
 
Glimz

Glimz

20 juni 2010 19:26

Isch vilket oväder ni råkade ut för. Här hemma var det sol hela dagen :) Vilka underbara hundar du har, helt otroliga, dem lever verkligen i symbios med naturen *lycka* Men sen har dem också en matte som ett gott föredömme :) Kläder som hänger ute på tork får verkligen en otroligt underbar doft. Det luktar liasom extra rent :D Å schas med fiskmåsar schas schas!!
Kramar om fina flocken :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

20 juni 2010 20:00

Jo du, idag var man bra skriva sugen, he. Här öste det ner å åskade en hel del åxå, men som tur så gick det rätt så snabbt över. Monica, du kan ju inte avslöja allt för mycket om hur snälla dina stora är. Tänk på att dom ska både ska se och vara väldigt stygga vakthundar på torpet. Fast å andra sidan så skulle lilla jag ändå inte våga ge mig in till er oanmäld, hua. Här får man vädra små handukar på balkongen, bara så orättvist azzå. Rasmus tackar för komplimangen och bugar här djupt. Är det nått han är kanonbra på så är det bollar, he, he. Ja, se killar alla är dom lika, ASG. Önskas mysig kväll. Kramen.

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Noomi

Noomi

20 juni 2010 21:22

Skönt med jyckar som inte har "killer-instinct". Kan jag tyvärr inte säga om mina... Dizzan är värst, hon tog ju kål på två harar som unghund. Hobbe har nöjt sig med fågel. Kattf-n har han inte lyckats få tag i än ;)
Vi slapp värsta ovädret här hos oss. Verkar vara väldigt lokalt, för bara några km bort har det ösregnat.
Ha en bra vecka!!
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
http://papillonbus.bloggplatsen.se/

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

20 juni 2010 22:13

Även här har himlen öppnat sig gång på gång i helgen, men idag fick vi i alla fall lite sol mellan skurarna.

Kanske känner sommaren sig redo att komma nu?

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

20 juni 2010 22:18

Notera: jag hade råkat byta ut min ctrl*v mot en annan bloggadress när jag skulle lägga in en länk - så under "från" ska det egentligen stå: || mannen som kan prata om hundar || =P

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Susan

20 juni 2010 23:00

Hära är det bara P som nosar, dom andra tuggar rejält tills det inte rör sig :(.KOm inte många dropparregn i Haninge tyvärr, det är bra tort nu.Ha en skön ve / Puss

 
Ingen bild

Yvonne

21 juni 2010 01:19

ha ha.min semester började med skyfall,men sen blev det fint.
Inga killers här heller,nosar o kollar,
Super fina bilder,djur o natur, i like
har sälla fiskmåsar här men dom skulle jag jaga bort snabbt.
Ha en bra kommande vecka

 
Sussi

Sussi

21 juni 2010 08:51

Vi hade riktigt oväder här igår. Det åskade och regnade. Lite trist så någon målning blev det inte då.

Doris är likadan. Hon nosar mest. Hon gjorde det på igelkotten i alla fall och fåglar är hon totalt likgiltig för :)

Några måsar brukar sällan komma och hälsa på oss. Vi bor nog alldeles för långt från vattnet för det. Glad är jag visserligen att det inte finns många såna här för dom skiter ju så otroligt mycket. Man vill ju inte ha ett vitprickigt tak..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards