Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Signe

Av Monica och Jacob - 23 juni 2010 10:49

Dagens genomgång av Signe visade inga nya knölar,och pigg och glad är hon om än inte alltid men vem fan är det. Skönt att hon och vi fått den här bonustiden tack vare att vi opererade henne, ingen har föreslagit cellgifter men där går nog gränsen.Hon har tappat mer muskelmassa och man ser att motoriken inte funkar riktigt ibland men det har den ju i och för sej aldrig gjort, har alltid undrat om ögar,örat och motoriken hört ihop. Ja skönt är det i alla fall att tumörerna i juvret inte kommit tillbaka, visst tänker man på att hon är sjuk ibland och blir ledsen men för det mesta stuvar undan det långt bak i hjärnan.

Signe   som vaktar rabarberna.


I dag var Jacob till tandläkaren igen, han har blivit riktigt duktig   med tanke på att för tjugo år sedan hade man aldrig fått dit honom. Då gick han hos en som sövde honom men sedan dog den gubben och jag trodde nu är det kört. Men när han fick varbildning i en tand var han så illa tvungen att gå och hade turen att hitta en snäll gammal tant som fixade det som behövdes. Att han gick nu berodde också på värk, ja skönt ska det bli när det är färdigt för denna gång nästa gång  blir det väl sprängdeg och lösgom  Tandläkare är dyrt fattar inte hur man resonerar, våra tänder har kostat oss 40.000 i år när Jacob är färdig dom pengarna kunde vi haft roligare för  

 

Tex 200 sådana här flaskor flytande godis som är bakteriedödande och bra för tänderna 

  

Ljuvligt grönt och fint är det i skogen nu, synd bara att det är så mycket mygg har aldrig varit med om att det har varit så här många  

Ha en skön onsdag  

 
 
Rantamor-På Näthinnan

Rantamor-På Näthinnan

23 juni 2010 12:01

Explorer jordgubb är det någon ny cava ???
Bra att ha på midsommarafton, nu drar vi till fjälls med samma snaps som i jul å påsk brukar räcka på midsommar med.
Och en god cava d ä livet.

Ha en skön midsommar men vi hörs ju på bloggen i fjällen är det inte kontaktlöst juh som i Finland =)

http://rantamor.blogspot.com

 
Ingen bild

Phia

23 juni 2010 12:48

Härligt att höra att det inte dykt upp fler knölar på Signe!..Ja usch,tandläkare är inte billigt..kan inte fatta att det inte kan vara samma pris som att besöka läkare..tänder är väl en del av kroppen..Kram

 
Ingen bild

Siv

23 juni 2010 13:09

Härligt att hon hänger med, klart man blir lite ledsen ibland.Hoppas hon klarar sej länge stumpan.
Stackars Jacob blåst på 200 helrör ASG men han får trösta sej med att han kan ju äta hårt bröd i alla fall.
Ha en skön onsdag/Kram

 
Glimz

Glimz

23 juni 2010 13:51

Tur ni ändå kan betala för det extremt dyra kalaset. Jacob har min fulla sympati vad gäller tandskräcken. Jag är så lycklig över att min t-läkare inte vill se mig förrän om 18mån *phju*
Fin hon är Signe, bra hon tar hand om rabarbern, som är en härlig frukt. Blev lite sugen på rabarberpaj nu :D :D Visst är det ovanligt mycket mygg?!
Kramar om den fina flocken :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

23 juni 2010 19:17

Phia
Jasså ni har kommit hem nu, hoppas ryggen är bättre och att ni hade en skön semester.
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

23 juni 2010 19:43

Jag tittar bara in för att önska dig en Glad Midsommar.

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

23 juni 2010 19:45

Man blir både lättad och ledsen när man läser i din blogg ikväll. Jag önskar av hela mitt hjärta att ni får en lång tid tillsammans, så långt det bara går, snyftar här. Det känns ändå bra att veta att solstrålen inte lider. Och håller med, cellgiftsbehandling är väl ändå inget som hon ska behöva genomgå. Svårt när det blir så här, men vad göra vännen och tycker du är stark som orkar med det hela, förstår att det tär enormt på er alla just nu.
Här har man handlat sig cykelpump plus hjälm, ser ut som värsta ufot när jag trampar på där ute. Inget badande blev det för min del då det fortfarande är galet kallt i vattnet. Men lillen här doppade sig och snabbt upp på land *S* Träningsvärk vad e de för något? Kan knappt sitta på ändan just nu, ASG. Nu har vi här käkat och jag diskat, ja, du ser rätt, kärringen var snäll ikväll, ha. Nu ska jag kika på nya avsnitt av Dexter som Hasse släpade med sig hem idag, hiiiiooooooaaaaa. Rabarberpaj skulle inte vara helt fel här just nu, hm. Tänk om man ändå hade en liten plätt att odla på, hm. Ha en riktigt skön kväll och kramiz till hela gänget på Torpet.

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yvonne

23 juni 2010 20:21

måste vara rekordmycket mygg,satan i gatan.
får nog dricka en flaska jordgubb/lime för att inte känna av dom....
nä håller med ,cellgifter blir dom ju så däliga av och det fill man ju inte chansa på.
Söt är hon din Zigne.
Dyrt som tusan med tandläkare,var nyss där och ska dit igen i aug.
Kramizar

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

23 juni 2010 21:39

Å va roligt! men har Signe haft problem med öron och ögon och därmed fått balans-svårigheter?
Det vet man ju själv hur vinglig man blir frampå nattkröken;-)
Särskilt om man haft... tandvärk;-)
I innerörat är det något med vätskebalansen, det gäller kanske att hålla den konstant, det kan också bli dyrt men det tjänar man in hos tandläkaren sen. Hänger ni med? Skogsfrun gör det knappt inte, hehehe.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

arkasmatte

23 juni 2010 22:47

vad glad jag blir för att det inte kommit mer knölar på Signe.Ja tandläkare måste vara framtidsyrket, jag menar ju äldre vi blir desto mer behövs de och förtjänsten är ju minst sagt god.
Nu ska jag jobba i helgen men jag önskar er en trevlig midsommar/Britten

 
Ingen bild

Linda

24 juni 2010 00:13

Ska jag vara ärlig skulla jag faktiskt tordas plocka dem där rabarberna om ni inte var hemma haha.. Ser ju sååå snäll ut..

 
Ingen bild

Susan

24 juni 2010 01:21

Underbart att allt var bra med S :)
200 fl av naturella varianten är nog att rekomendera *S*.Har inte varit så satans mkt med mygg på många år.
Puss

 
Marre

Marre

24 juni 2010 09:21

Gomorron på Torpet. Sover ni ännu eller? Ingen blogg, skumt värre då fröken löken i vanliga fall brukar vara före mig här *S* Hoppas allt bra med er alla och önskar er en härlig dag. Kramar om!

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Sussi

Sussi

24 juni 2010 09:33

Vad skönt att operationen hjälpte till. Signe är så fin. Hoppas hon får vara med och njuta av livet ett bra tag till..

Jag gick inte heller till tandläkaren förren jag absolut var tvungen. Tandvärk är värre..
Nu ska jag dit den 29 för sista delen i rotfyllningen. Dyrt som bara den. Men ingen tandvärk så det var väl ändå vart pengarna..

Det blir nog vita knutar... tror vi!!
Sambon ska väl få som han vill någon gång hihi

Ha en härlig midsommarhelg
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Carro

Carro

27 juni 2010 21:03

Åh, precis hemkommen från utställningsresa till Danmark (världsvinnare-2010) och är supertrött men MÅSTE ju läsa mail =))). Så jättehärligt att få läsa om ett positivt besök för Signe. Fler sådana tack !
Kram och jag håller fortsatt tummarna för en frisk framtid =)
Carro, Pascha & Viruz

http://www.callencos.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards