Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Skön sommardag

Av Monica och Jacob - 20 juli 2010 07:02

Äntligen en normal sommardag, som mest 24 grader och nordliga vindar i går nästan så man frös eftersom kroppen inte hinner ställa om sej.

  

Torkan sprider sej till norrsidan också med början vid staketet, det värsta är att när regnet väl kommer tar det väl aldrig slut.

 

Det som vattnas är i alla fall fint, som synes har gänget hela tomten att röra sej på eftersom dom sköter sej och inte gräver gropar eller springer i rabatterna. 

Nu har jag hittat glas i skogen igen, efter att vi flyttat ut hit hade vi aldrig några skärsår i trampdynor i stan var det ju stup i kvarten. Men förtätningen har gjort sitt även på det området, förra våren skar sej ju Ebba värre än vad någon hund gjort tidigare.

  

Det var ett så kallat clean cut, yttersta biten hängde kvar på en liten flik bara att ta bort oj vad det blödde och färden till vet gick undan kan jag tala om. Helt i onödan kan man tycka bara för att någon tyckte att det var roligt att krossa en flaska mot en sten, +att vi blev 3000 fattigare med vet, medicin och förband. Tur i oturen fick hon inga men och jag fick inte tag på den som gjort det   och slapp en vända på Hinsan.

  

Signes brorsa Sigge är klyftig han som bär solglasögon när solen skiner som värst tack för bilden Gisse  

Ha en skön dag i sommarhettan som är på väg tillbaka hit  


 
 
Ingen bild

Phia

20 juli 2010 07:48

Åh,,vad härligt gänget har det där.Fy sjutton för Ebba´s skärsår förra sommaren.Idioter som inte plockar upp efter sig.Lite svalare har det ju blivit,sköööönt.Ha det bra på Torpet.

 
Ingen bild

Monica

20 juli 2010 08:22

Ja det är så onödiga skador, i går hade vi toppenväder;-)men i morgon är visst hettan tillbaka;-( men bara en dag sa dom men det återstår att se.
Ha det;-)

 
Sussi

Sussi

20 juli 2010 09:36

Samtidigt som jag njuter av den här värmen så vill jag ha en skvätt regn. Men jag är nog lite inne på ditt spår. Börjar det så slutar det väl aldrig! Så frågan är vad som är bäst ;)

Så onödigt. Varför kan inte folk ta med sig saker tillbaka som dom släpar ut. Det är ju inte bara hundar som skär sig. Även dom vilda djuren får ju gå och dras med helt onödiga skador. Infektioner och annat som kan komma av det..
Men det tänker dom inte på minsann!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Rantamor-På Näthinnan

Rantamor-På Näthinnan

20 juli 2010 14:52

Den killen i solglasögon gillar jag han va cool.
Ja du fan ta dom som måste skräpa ned i naturen...våran kärleksudd var full med skräp när vi gick dit med Lilla familjen och massor av glas å ölburkar....Lilla C var skitförbannad för på dagis har dom sagt att man får inte skräpa ned i naturen.

Tjingeling. Kådisar i fotoväskan....näe tror inte d....

http://rantamor.blogspot.com

 
oldmolly

oldmolly

20 juli 2010 15:12

Ush, vilket hemskt sår. Tänk va djur (hundar) är tåliga.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

21 juli 2010 09:29

Nä då ingen fara på taket. Här togs bara en dags paus ifrån datorn, kan kännas skönt å leva som på medeltiden ibland, he. Glas, detta eländes elände har vi i mossor här ute hos oss. Vad gör folk egentligen? Snart får man ha med sig sopborsten, hm. Läskigt djupt sår, man får bara hoppas att denne prick råkar ut för samma sak, kanske gör den inte om det då, man kan ju alltid hoppas, grr. Duktiga dom är som inte ställer till det på tomten å glada ser dom ut trotts denna jobbiga sommar och allt. Här har hänt lite sen i förrgår och tror du inte att kameran glömdes när vi var ute på Flaten. Ja du, ibland får man sig en funderare. Jag menar, J A G som alltid har med mig kameran, skumt värre eller hur?! Cool bild på snygga Sigge ;) Ha det så gott och vill här inte heller ha varmare, nu får det allt vara bra med hettan tycker jag!!! Kramizzzzz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

21 juli 2010 10:37

Igår var det en sån där skön dag även här. Det kom lite moln framåt dagen så det var gudomligt att vara ute. Tills den där förbenade getingen jagade in mig vill säga ;)

Ha en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

21 juli 2010 11:00

Fiiina bilder på gänget, förutom skärskadan förstårs :/ Minns den.
Tror vi fått mer regn än er, men nog har mycket växtlighet tackat för sig här också :(
Lummig och mysig trädgård verkar ni ha, och gott för doggarna och er :)
Jag beställde fint men svalare till min semester, och än så länge är det så - peppar peppar....
Tack för tummar och tår!! Fastän rasen än så länge är rätt frisk i leder m.m så vet man ju aldrig, och inte utan att man är en gnutta nervös.
Men om det nu skulle va nåt så kan det nog inte vara nåt stort, med tanke på hennes rörelsemönster. Men UA och 0 önskar vi ju ;)
KRAAM

http://minflock.com

 
Ingen bild

Gisse & Sigvard

21 juli 2010 11:04

Å nu har jag hittat bloggen igen. Vad less man blir på alla idioter till människor som bara slänger flaskor omkring sig.
Våra hundar har i alla fall möjlighet att få hjälp av veterinärer, de stackars vilda djuren kan t o m sluta med döden för dem.
Sigge skyddar sig som sagt med solbrillor ;-)

KRAM på er

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 juli 2010 12:31

Sånt där kan man bli förbannad på! Att folk bara måste krossa glas!

Det är surt att behöva betala dyrt för någons idioti! Skönt att hunden klarade sig!

När jag bodde i stan hade jag turen att aldrig råka ut för just sånt, men man fick ju alltid kolla på marken när man gick genom stan.

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 juli 2010 14:58

Sv: Ja, det funkar över förväntan! Den nya är väldigt undergiven, och det gör det hela lättare. Hon är ju bara ca 8 månader medan de övriga är drygt 2 och 5 år

http://www.henrikolsson.eu

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

21 juli 2010 15:34

Vilka fina hundar du har :) Hur gamla är dom??

Ja du det där med krossat glas ute kan man ju bli helt galen på :( Min lilla tjej har väl skurit sig en tre ggr tror jag, varav ett så hon fick åka och sy med flera stygn. Inte kul alls :(

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 juli 2010 16:34

Sv: Ja, och det roligaste av allt är att hon nu busar järnet med vovven som vi tidigare hade munkorg på - han har blivit väldigt förtjust i den lilla fröken :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Glimz

Glimz

21 juli 2010 23:04

Coolaste hunden med dem coolaste brillorna :) Här har det då rakt inte minskat en endaste grad :D
Kramen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

22 juli 2010 00:04

Älsklings Ebba,fin flock.läskigt sår och en cool Sigge.
Hade gott
Kramizar

 
Ingen bild

Susan

22 juli 2010 00:49

Härligt grönt du har det. Här börjar det torka ihop då norrläge är där jag inte har ngn trädgård...typiskt :)Brunnarna börjar sina så sanrt måste jag bestämma mig för vad som få dö bort :(.A ser inte så startsnabb ut ha ha eller så är han lydigast :)
Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards