Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

En dag till med + 30

Av Monica och Jacob - 22 juli 2010 05:45

En halv mm regn har det kommit i natt skrattretande, nu är det superfuktigt och kvavt istället. Man hade lovat regn på lördag men det har man dragit in och vi får troligtvis vänta en vecka till och då blir det 6 veckor utan regn.

Inte bara hundar lever farligt även mattar som går i egna tankar kan åka på en riktig smäll  

Vovve +

   

Stor pinne=

   

ONT är nog bara förordet när Signe kom farande med en stor pinne och bakifrån lyckades slå den rakt i sidan av tummen + över alla naglar. Den blev dubbelt så stor på nolltid tummen och helt blå, ett tag trodde jag den gått av men som tur är klarade jag mej från det. Ett olycksfall i arbetet eftersom dom vet att dom inte får springa med pinnar i närheten av mej sedan Argos slog en stock i knät på mej och jag såg stjärnor och månar då trodde jag loppet var kört men jag måste vara utrustad med en hållbar kropp. Undrar vad man skulle upptäcka för läkta skador i skelettet vid en helkropps rtg.

  

Så här kan det se ut när man har haft närkontakt med ett spindelnät.

   


     

Argos bror Arkas en riktigt snygg säker kille, den i kullen som fick mest av farmor Moas lugn, tack för korten Britten

Ha en bra dag i värmen 30 grader i dag igen  


 
 
Rantamor-På Näthinnan

Rantamor-På Näthinnan

22 juli 2010 06:28

Oj vilken tumme ser inte bra ut alls. Du lever verkligen farligt med dina busande vovvar.
Och värmen fortsätter hos er ser jag....stackars dig.
Nog skulle ett stilla sommarregn komma nu för jag tror det är torka i hela landet.
Fast inget regn på lördag för då ska vi på fest....för nu har Rantafar köpt kavaj....

Ha det bra å drick ordentligt.

http://rantamor.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

22 juli 2010 09:10

Aj Aj Aj..
Hoppas det läker fort nu.
Det där känner man igen. Dom är ju allt annat än smidiga när dom sätter igång och ska leka ;)
Jag vet inte hur många rivsår och annat man fått av Doris..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

22 juli 2010 10:56

Usch den tummen såg inte kul ut :( Kan tänka mig det gör jätte ont.
Vinja brukar också ha förmåga att välja stora pinnar men dom hamnar mest i knä vecken ;)
+30 grader är inte skönt alls. Vi har mulet här just nu så jag hoppas verkligen vi kan få lite regn också.

Sköt om dig och vovvarna i värmen.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

22 juli 2010 11:30

Oj, ser inte roligt ut och ser ut att göra jätteont, stackare där, du råkar då ut för både det ena å det andra. Är glad att ha en liten hund då pinnarna här blir små, hi. Nä, det blev inget bada av igår då man här fick värsta migränen som höll i sig hela kvällen lång fast man tog två Alvedon, suck. Idag känner man att den inte är långt borta och i denna kvävande luften och värmen så lär den nog dyka upp igen, hm. Man orkar lixom ingenting när det är så här .( Fina bilder du fångat, gillar den med… närkontakt med ett spindelnät, så sött. Vi får försöka å överleva även denna plågsamma dag, kanske skulle vi dansa regndansen, vad tror du, skulle det hjälpa tro *S* Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siv

22 juli 2010 12:40

Synd att det är så varmt hade tänkt åka in till stan med bara tanken gör mej svettig.
Haha vilken otur att din hand skulle vara ivägen, kan tänka mej att det gjorde ont;-( olyckor händer ju lite då och då man har ju lite ärr efter alla sina år som hundägare.
Ha det bra och krya på dej/Kramen

 
Ingen bild

draken

22 juli 2010 15:49

kram

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

22 juli 2010 18:19

Sånt har hänt mig också - och det kan göra rejält ont att få en smäll av en vovve som far förbi med en jättepinne :/

Sv: Tanken med hundkörkort är ju bra, men de mer praktiska detaljerna är knappast lika enkla :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Glimz

Glimz

22 juli 2010 23:15

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajj!! Det där gjorte skit ont, det känner jag enda hit! Smärtar något så infernaliskt, det är så jag får ont i magen :( Nu hoppas jag på att du slipper det ond fort fort!
Kramen o gooo kväller :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

23 juli 2010 00:34

härliga fullfart bilder,och Arkas är en riktig snygging,ja det kan vara farligt med hundprommisar,he he
Fyy det gör ont ända hit genom skärmen,hua idag var det riktigt kvalmigt,hoppas att det urartar till ett hejdundrande regn men vi blir väl blåsta
på det.
Kramen

 
Ingen bild

Yvonne

23 juli 2010 00:35

,glömde det viktigaste!!!.
Krya på sig med tummen.
puss,puss

 
Ingen bild

Susan

23 juli 2010 01:05

Aj aj det gjorde nog ont.Inte roligt med denna hetta /torka. Längtar till hösten nu. Fin kille i klöverängen.
Puss

 
Ingen bild

Gisse & Sigvard

25 juli 2010 19:07

Aj aj aj... stackars din lilla tumme. Hoppas den snart känns bättre. Händer, fingrar och tår är det värsta man kan göra illa sig på. Härligt med födelsedagskalas!!! Sigge firade födelsedagen tillsammans med sina schäfer kompisar Sickan & Lea. Skickar massa pussar från oss!!! Vad fin Arkas är.

KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards