Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Spöken i farten

Av Monica och Jacob - 31 juli 2010 08:54

Det spökar på Torpet och lite läskigt är det     i förrgår kväll fick jag för mej att kolla kallelsen till bilprovningen. I lådan där jag var säker på att den skulle ligga låg den inte och ingen annanstans heller  Stora felsökningen började men ingen kallelse, gav upp och tänkte jag har väl kastat den. När jag sedan kommer in efter att ha varit ut med vovvarna ligger den mitt på bordet vid min plats, aha tänker jag Jacob har hittat den och lagt den där något som han nobbar till. Nu återstår ju bara frågan var kom den ifrån, jag hade ju suttit där innan jag gick ut och inte sett den, har vi en hustomte tro. En annan förklaring är att Jacob har gjort som mannen i  filmen Gasljus som försökte få sin kvinna att tro att hon blivit galen genom en massa hyss  (Jacobs anmärkning "Det behövs inte jag vet att hon är galen"  )

  

När man tittar på dom här två kan man ju tro att hon till höger är äldst, men Argos är faktiskt nästan 1½ år äldre. Han har nog mycket av pappagenerna   Zeus  blev ju inte grå han heller folk trodde jag drev med dom när jag sa att han var på väg mot 13 år.

  

Nu blommar dom för fullt våra Hibiskusar, den här har i år lagt sej till med blommor stora som dasslock även färgen har ändrats förra året var den laxrosa men det beror nog på jorden.

 

Nu blommar den polkagrisrandiga rosen, efter vintern trodde jag den var död men i maj började den röra på sej och är nu full med knopp. Konstigt nog tog sej alla rosor utom en, men den såg sjuk ut redan i höstas.

    

Vädret som vi har nu passar mej bra, lite regn och lite sol om vart annat att sedan hettan är borta tackar vi också för runt 23 passar mej bra.

Ha en skön helg  

  


 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 juli 2010 10:05

Hu vad läskigt med spöken. Men tur att kallelsen till bilprovning kom fram iaf, vem det nu var som tog fram den......

Hoppas bara det är ett snällt spöke du har iaf.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Siv

31 juli 2010 10:22

Det låter läskigt, inte kan du väl missat att se den mitt på bordet, misstänker gubben jag ASG
Snygga blommor, rosen var ju helläcker gör att man blir sugen på polkagrisar ju.
Det verkar vara skillnad bland linjerna när det gäller det grå, har också haft hundar där den äldre sett yngre ut det är ju samma bland människor;-)
Ha en skön lördag/Kram

 
Ingen bild

draken

31 juli 2010 13:41

Hahaha...Jakob får in fullträffar ofta nu!
Kraam

 
Ingen bild

Monica

31 juli 2010 14:12

Vänta du hämnden kommer haha

 
Beate

Beate

31 juli 2010 15:45

1. Suveräna bilder på dina blommor.
2. Jyckarna "börjar växa på mig". De har så mycket tillit i sina ögon - oavsett ålder.
3. Vädret passar dig bra??? Håller inte alls med. Min solbränna håller på att försvinna;-) 23 grader hos er - här är det 19.
4. Det man inte ser ligger precis framför ögonen på en - maken är ett praktexempel på det.
5. Du har väl inte glömt att experimentera lite för Shannars SaturdayMix. Sätt igång nu;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Marre

Marre

31 juli 2010 16:14

polkagrisrandiga rosen var cool, aldrig tidigare sett, hi. Visst har Torpet spöken, fattas bara. Här spökar det som tur inte, inte vad jag ännu vet. Här har man kollat sig och allt är som det ska. Har alltid haft väldigt riklig mens, men nu tycker jag mig att den ökat mer på äldre dar, mindre kul. Ha det så gött. Kramen

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
cat

cat

31 juli 2010 19:01

Om din hustomte har en släkting eller kompis som vill komma och hålla reda på mina saker, så får han gärna skicka hit honom:)
Vilka härligt praktfulla blommor.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

31 juli 2010 19:24

Går ju an när spökena är snälla och hjälpsamma ;)
Fiiina blommor. Själv har jag inta gröna fingrar kvar... Vet inte när de försvann. Men faktiskt har jag en orkidé som blommat om fem ggr :) Men å andra sidan ska de ju misskötas en smula :p
Kram kram!

http://minflock.com

 
Glimz

Glimz

31 juli 2010 20:16

Coolt med spöken så länge som dem är snälla och hjälpsamma, som ditt spöke :) Vad fint rosen och hibiskusen blommar, riktiga prakt blomster :)
En gooo lördag till dig & flocken, kram :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

31 juli 2010 22:34

Det är klart att det spökar på gamla torp! Det är bara att vänta tills spöket har tröttnat så blir allt vid den gamla oredan igen;-)
Vem var det som först sa; man ska inte döma hunden efter håren?;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yvonne

1 augusti 2010 01:16

Hemsökta hus har man ju sett på tv att det finns..men spöktorpet det var något nytt.
musik o fina blombilder förgyller din blogg ser jag.
Nu är det lagomväder för oss.
Kram o ha en bra söndag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards