Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Musik o fotoautomaten

Av Monica och Jacob - 31 juli 2010 08:30

MUSIK O FOTOAUTOMATEN # LOKALA FÖRMÅGOR

Får nog leta i hela Mälardalen eftersom jag inte går på garagespelningar längre.

ABBA bodde ju på Lidingö och hade studio i skärgården

Cornelis är ju ett måste,kom till Sverige och Ekerö 1950 http://sv.wikipedia.org/wiki/Cornelis_Vreeswijk

Ken Ring född 1979 i Hässelby,en så kallad värsting som har som så många andra rappare varit ute och snedseglat   många ggr men har gjort ett par bra låter.

För fler bidrag http://kafferasten.blogg.se/

Det var allt från oss, ha en trevlig helg  





 
 
Lena

Lena

31 juli 2010 16:03

Det här var verkligen ett roligt tema. Nu får man plötsligt reda på var en del artister kommer ifrån. Kul! ABBA är fruktansvärt bra. Dom håller i alla lägen, Cornelis likaså. Ken har faktist gjort några riktigt bra låtar.
Ha en trevlig lördag......Lena

http://blogg.aftonbladet.se/artan

 
Misswhatsit

Misswhatsit

31 juli 2010 16:09

Inspirerande musik. ABBA har ju gjort mycket bra musik som håller fortfarande. Cornelis också och han är ju nästan nationalskald, (fast jag vet inte om han ens fick svenskt medborgarskap.)Synd och skam i så fall.
Ken Rings låt gillar jag. Jag har inte hört honom tidigare
Ha en bra helg!

http://misswhatsit.blogg.se

 
Ingen bild

JJ

1 augusti 2010 15:09

Kenlåten gillar vi;-)

 
Pialotta

Pialotta

4 augusti 2010 23:19

Men du vad konstigt.. min kommentar finns ju inte med här.. skrev in för någon dag sedan:(
Cornelis är alltid Cornelis och jag älskar hans musik fortfarande:) Abba är alltid Abba fast de är upplösta för länge sedan .. de gjorde massor av bra musik:)

Vad menar du .. har du oxså ett musiktema eller?
ha de.. fint:)

http://kafferasten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards