Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Tandläkaren

Av Monica och Jacob - 3 augusti 2010 12:00

I går var det dax att gå till tandläkaren igen, har haft ilningar i vänster framtand sedan i torsdags och är det något jag alltid har varit rädd om så är det framtänderna. Man hittade i alla fall inget fel på tanden men en liten inflammation i tandköttet och 810 kr fattigare blev jag . Sedan var man förvånad över att jag inte hade några lagningar i framtänderna, hallå bara för att man inte är 20 längre behöver man väl inte se ut som om man käkat granatäpplen. Nä än kan man bränna av ett Stomatolleende. På tal om tandkräm så funkar faktiskt Colgates nya mot ilningar i tänderna, det trodde jag inte eftersom att jag misstror all reklam och utgår från att dom vill åt mina pengar.

  

Undrar just vad man matat mej med innan man tog detta kort, kunde man inte väntat till ungen i alla fall försökt prestera ett leende  . Håller på att snygga till och lägga in gamla kort på ett usb minne, kan ju vara kul för någon att ha om 100 år och att gardera sej med både papper och databilder är ju inte fel.

     

Leta godis och

     

käka dom få vildhallon man hittar är kul tycker gänget.

  

Det börjar mörkna på kvällarna, en del blir deppade av det men jag som är en höst och vårmänniska tycker att det är ganska mysigt.

Ha en skön tisdag  


 
 
Ingen bild

Susan

3 augusti 2010 13:19

Fasar för min rotfyllning på Onsdag.Har bara skutit på det i 5 år ;)....kankse kan vänta i 5 år till ha ha. Jäkligt dyrt för ngt som är så obehagligt.Ingen solskens ugne där inte *S*.Tycker du kan sätta in ett nytaget kort så vi läsare får se om du ser lyckligare ut nu :)
Härliga bilder på flocken.
Puss

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

3 augusti 2010 14:05

;-) du ser ju rent förskrämd, ut vad är det du håller i händerna? På mitt kort tog dom bort en fin trähäst som jag tryckte till mitt lilla hjärta och målade dit några blomster i stället.
På tal om granatäpple så var just ett liknande som bet mig i 8-års åldern, det har jag fått lida för många gånger men nu tycks lagningen hålla.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

3 augusti 2010 17:43

Här ska man plågas i tandläkarstålen i morgon, huva. Billigt är det inte, men vad göra. Fina bilder hos dig som vanligt ;) Ha det så gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Beate

Beate

3 augusti 2010 22:23

1. 810 spänn - privattandläkare va'... som jag då.
2. Japp framgaddarna ska vara perfekta:-)
3. Du ser lite moluken ut om man säger så;-)
4. "Hundmötet" påminner om "morgonmötet i Bregottfabriken" ha, ha, ha.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Gisse & Sigvard

4 augusti 2010 00:52

Men guuuuuuud sååå SÖT!!!!

 
Ingen bild

Yvonne

4 augusti 2010 01:03

sicken sötnos...
tandläkaren gräver visst hål i våra plånböcker for ever,ska dit nästa va.
tycker också om vår och höst,härligt väder då man kan ha kläder på sig utan att svettas ihjäl.
Kramen

 
cat

cat

4 augusti 2010 08:15

Det är aldrig kul att skiljas från sina pengar hos just tandläkaren. Men nödvändigt är det ju.

He he man kan ju undra om fotografen hade gett upp om att få dig att le ;)

Gänget borde leta hallon där jag bor i stället här har varit ett underbart överflöd.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

4 augusti 2010 08:46

Ha en skön dag i regnet;-)
Kramen/Nattinatti

 
Sussi

Sussi

4 augusti 2010 10:26

Nog för att du såg lite sur ut men sötheten lyser igenom :)

Tandläkare ja.. Du vet vad jag tycker. Man blir ju ruinerad bara man kliver innanför dörrarna! I september ska jag dit igen och bli ännu fattigare..

Doris gillar att gå och länsa blåbärsris när man går på prommis med henne. Jag har inte hört om någon annan hund som gör det. Hallon är ju lite sötare så det kan jag förstå..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

draken

4 augusti 2010 21:22

Du e lika söt idag!

 
Vicke

Vicke

4 augusti 2010 22:29

tandläkarbesök borde ingå i sjukvården

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

4 augusti 2010 23:05

Iiiiii tandis, isch. Tur det inte var något allvarligare än en inflammation *brrr* får gåshud bara jag tänker på tandläkaren.
En gooo kväller, kramen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

5 augusti 2010 01:12

Det va verkligen INTE kul :(. Fy satan vad ont det gör och sprutorna ska vi inte prata om.Kan man bli sjuk av bedöving tror du ? Mådde lite dåligt på eftermiddagen och orkade knappt hem på hundpromenaden.
Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards