Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Signe

Av Monica och Jacob - 19 augusti 2010 05:42

I går uppträdde Signe lite underligt igen, hon blir rastlös och flåsig eller så blir hon flåsig av att vara rastlös  Stor felsökning inleddes   men inga nya knölar ljumskarna kändes bra och hon har faktiskt lagt på sej något kilo. Hade hon inte haft dom elakartade tumörerna i vintras hade jag inte brytt mej så mycket, men mamma som man är så blir man ju lite spattig. I dag verkar allt vara som vanligt igen och hon har sovit hela natten, skönt

  

Lilla damp

  

Kolla hundens blick, undrar vad dom här underbyxorna innehållit, det är visst inte alltid så glamouröst att vara polishund  

Regnet öser ner men jag tänker inte klaga, den här sommaren har varit helt bortkastad på mej flera veckors hetta och torka vilket gjort hundaktiviteterna näst intill omöjliga. Att släpa med sej en hel cistern med vatten har ju inte varit någon höjdare, och ingen av hundarna är ju någon fan av hettan.Föredrar faktiskt regnet så länge det inte är kvavt

  

Kompostgaller har man fått sätta runt krusbärsbusken, hundarna är helt tokiga i dom.

Allt lugnt på Athenafronten, väntar på foto är ju lite nyfiken på hur hon ser ut med avkortad svans

 

Fullsvansad. 

Avrundar med en liten uppmaning, ha en skön torsdag  


JORDBÄVNING I NORRLAND - DIN HJÄLP BEHÖVS!
NU HAR DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN ORSAKAT EN JORDBÄVNING I NORRLAND!


Tisdagen den 15 Juni slog katastrofen till med full kraft i Norrland. Med epicentrum utanför Enok Nittis (Norrlands längste same) Kåta i Bastuträsk skakade en kraftig jordbävning med magnituden 4.1 på Richterskalan hela Norrland. Tiotals norrlänningar väcktes framför TVn. Många var hungriga efter att inte ha ätit palt på flera timmar.


Din hjälp behövs omedelbart.
Norrlänningen är en mycket sällsynt och skygg individ, särskilt nu på sommaren när deras vinteriden just har smält bort. Många norrlänningar kommer att lida oerhört om de inte får surströmming, salt kaffe och hemkört med lingondricka snarast. Upptäcktsresanden har redan sett infödingar irra runt på myrarna sökandes efter knott eller annat ätbart i särskilt utsatta områden.


Skänk 5 kronor till kontot nedan. Denna blygsamma summa kan ge tio norrlänningar en trygg tillvaro under midsommaren som de så väl behöver. Se exempel nedan.
5 kronor ger tio norrlänningar:

  •  
    • 3 dunkar hemkört
    • 1 tunna surströmming
    • 2 stora palter med mjölk
    • Ost i kaffet
    • 1 näve hemkokt myggmedel

Öppna ditt hjärta, och plånboken, och börja skänk NU!


DU KAN RÄDDA EN NORRLÄNNING TILL SOMMAR!


Norrlands jordbävningshjälps konto 90 1932-666


 
 
Ingen bild

Phia

19 augusti 2010 06:55

Härligt att höra att Signe verkar ok.Beträffande Norrlandshistorien skickade jag nyss med min man 2 paltar i matlådan,,måste nog ringa honnom och be honom skicka upp dom till norrland istället;.)

Monica och Jacob

19 augusti 2010 09:27

Det var snällt dom kan behöva lite hjälp där norröver;-)
Ha en bra torsdag;-)

 
Carro

Carro

19 augusti 2010 07:39

Skönt att det inte var något och att hon är ok idag igen !!!
mvh
Carro, Pascha & Virre

http://www.callencos.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

19 augusti 2010 10:03

Vi har också regn här, inte alls kul då det är min sista lediga dag innan jag börjar att jobba :(

Skönt att Signe mår bättre idag :) Ska bli spännande se hur Athena ser ut med sin korta svans.

Ha det så bra och hoppas du njuter av erat regn, för det gör inte jag :(

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Sussi

Sussi

19 augusti 2010 10:59

Å vad skönt att du inte upptäckte någon ny knöl på Signe och att hon verkar må bättre idag. Dåliga dagar lider vi alla av ibland så det är bara att hoppas att det var just en sådan..

Hahaha Usch ja.. Det är ju akut om inte en Norrlänning ätit palt på ett tag!! ;)

Sv. Förstår att du har haft annat i tankarna än min tävling om Signe mådde dåligt..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

19 augusti 2010 11:06

Inga nya knölar... strålande nyhet ;) Och skönt att lillan mår bättre idag.

Hi Hi... jag tror nog att Norrlänningarna överlever detta.

Kramar om.

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Beate

Beate

19 augusti 2010 12:44

Hade jag varit hund med päls hade jag nog också föredragit regn. Å det regnade ju rejält i natt. Nu skiner solen över Vasastan och det är härligt varmt igen;-)
Signe delar kanske inte din uppfattning om vädret;-)
Måste vara en amerikansk polisjycke med tanke på trosstorleken.
Norrlandshjälpen ska jag definitivt stödje;-) Nästa torsdag är det surströmmingspartaj + gatufest i Sumpan. Dit ska jag med några arbetskompisar och mumsa i mig surströmming med egen medhavd bestick. Våra plastbestick klarade nämligen inte av firren ifjol.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Draken o Tott

19 augusti 2010 13:26

Haha den är för bra och rätt! skänker gärna 1 10:a

Kraamen

 
Ingen bild

Susan

19 augusti 2010 14:49

Visst blir man nojjig när våra 4-benta blir hängiga.Men fukten som varit har även fått mina att bli slöa. Känns inte som det är syre i luften. Vi var och spåra ett gäng igår men alla hundarna hade det tungt och gick med tugna ben och långa tungor. Fina bilderna blir med nya kameran / Puss

 
cat

cat

19 augusti 2010 16:11

Vilka goda nyheter om Signe! Sista bilden är så himla härlig :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

19 augusti 2010 17:51

jag förstår att du blir orolig, fina bilder igen

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siv

19 augusti 2010 17:56

Haha undrar vem dom där byxorna suttit på, stackars vovve.
Bäst att sätta in en femma då hihi.
Skönt att hon mår bra idag Lillskruttan,jag klarar mej också utan hettan faktiskt.
Ha en skön torsdagkväll;-)

 
Lotta

Lotta

19 augusti 2010 21:12

Usch ja, visst blir man spattig så fort något avviker från det vanliga. Skönt att allt är som vanligt igen och att inget hittades. De kan ju faktiskt vara konstiga utan vidare också ;)
KRAM

http://minflock.com

 
Glimz

Glimz

19 augusti 2010 23:01

Oj vad orolig jag hade blivit jag också, förstår dig till fullo! Nice bilder, du har så fina darlings :) Jag ställer helhjärtat upp på att rädda en norrlänning, dem får inte försvinna :)
Den bilden är obetalbar, om den reagerar så där, hur i hundan luktar dessa snubbtrosor?! *gjäck*
Kramen till dig och flocken :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

20 augusti 2010 00:20

puss på Signes nod från mig den dampiga sötnosen.
Fina macrobilder i tidigare inlägg och kan väl skänka en slant jag med.
Kram och thank god för att den tropiska hettan är borta.
Kramizen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards