Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Monica och Jacob - 24 augusti 2010 06:04

Den här veckan blir det inte mycket tid över för bloggen,tandläkarbesök, hjälpa lilla mor, fixa verandan och ytterdörr mm. På tal om tandläkare är jag riktigt impad av Jacob   som faktiskt utan allt för mycket knorr går till tandläkaren med tanke på hur skäckfyllt det varit förr i tiden. Hade jag vetat vilken otroligt dålig kondition sladden var i som lilla mor använde till nya kyl o frysskåpet hade jag nog inte sovit så gott. Den låg inbäddad bakom spisen och maken till torr förlängningssladd har jag aldrig sett, gummihöljet smulades sönder när man tog i den  

  

Byggmästare Monica gjorde så klart illa sej på en rostig spik   med ett vått bandage på i natt har fingret som vanligt antagit form o färg av vattenlik.

  

Den ser ju fräsch ut men skenet bedrar, så farligt var det inte men en del brädor hade börjat ruttna och ska bytas ut. Även mellanplanet har rensats hu vad mycket löv och barr som samlas där.Vilken tusenkonstnär man blir när man bor i hus, många är dom verktyg man konstruerat för att göra det lättare för sej som nu när man rensar taket från mossa.Vore det inte så dyrt skulle jag vilja ha en sådan där stooor amerikansk veranda med hängsoffa och allt men det får förbli en dröm om inte storvinsten hittar hit.

  

Jackmaniiklematisen blommar för full, med blommor stora som dasslock.

  

Signe smyckad med lite spindelnät.

  

Och vi kan faktiskt sitta fint.

Ha en bra dag och håll tummarna för att jag inte slår hammaren på tummen eller något liknande.  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards