Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Trevlig helg

Av Monica och Jacob - 3 september 2010 05:39

Har inte med förra inlägget sagt att utställningsaveln skulle vara frisk, däremot tror jag att den vanliga hundägaren inte gör i byxan så fort hunden går orent eller sitter varje kväll och letar fel på sin kompis. Så förklaringen på klagomålen är ju lätt att finna om man tänker efter, nog om detta.

  

Här är en   som det är garanterat fel på   men hon är ju 50/50 så vilken gren ska man skylla på.

  

Men brorsan är i alla fall still going strong  


Så var det fredag igen och tre dagar med bara skräp på burken, tur att man har annat att göra. Skulle aldrig sitta och vänta på att Oldsberg som ju fått öppen sluttid slutar för att se The seventies det blir att banda reprisen.

Här tittas det inte mycket på TV nu när man slutat sända repriserna av CSI och jag inte kan dregla över Grissom och Warrick längre.


Att gå omkring i skogen på mornarna nu är så ljuvligt, ormarna har gått och lagt sej i alla fall här ute friskt och småkallt 3-4 grader och dimmorna är riktigt mysiga.   


   


   

Ha en skön helg   




 
 
Sussi

Sussi

3 september 2010 09:08

Doris är inte perfekt heller.. Hon är alldeles för stor enligt domarna på den enda utställningen vi varit på. Hon har storleken som en hanhund. Men för oss är hon mer än perfekt ;)

Skönt att ormarna gått och lagt sig. Dom tänkte jag inte ens på när jag var i bläääskogen. Tur var väl det annars hade jag väl inte velat gått bland stenarna hihi

Det är en halvinbakad pizza på bilden. Den jag beställde hette August special men den finns nog bara på vår pizzeria. Men halvinbakade pizzor finns på alla. Gott gotti gott gott :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
cat

cat

3 september 2010 09:18

Man behöver inte vara perfekt för att vara söt som tusan :)
Ha en riktig härlig helg utan tv och med många mysiga skogspromenader.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Rantamor-På Näthinnan

Rantamor-På Näthinnan

3 september 2010 09:34

Men jädrar anamma vilket snyggt foto det sista var med dimman mellan trädena. Ser riktigt trolskt ut i svart/vitt.
Kanon, den bilden gillade jag...

Ha en finfin helg.

http://rantamor.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

3 september 2010 11:27

Uuuuunderbara biler på hösten! Detta var Basses årstid och känns riktigt riktigt tungt n :( Hoppas helgen blir lika fin som det är ute just nu, så man slipper regnstället i skogen. Det är nog med regn nu tycker jag, och jag får ju klaga ;)
Inte lätt med aveln.
Ha en underbar helg! KRAAAM :)

http://minflock.com

 
Ingen bild

Yvonne

3 september 2010 12:16

Håller fullständigt med det viktigaste är ju att
man är nöjd med sin flock privat då man lever med dom 24 timmar om dygnet,
Kram o underbara morgonbilder.
trevlig helg

 
Beate

Beate

3 september 2010 14:13

Alltså hundsnacket ger jag mig inte in i. Kan bara säga att jag sällan sett så hängivna fotomodeller som dina schäfrar, det rcäker gott för mig.
Dina bilder från skogspromenaden är helt suveräna, mytomspunna och spännande. Love them!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

3 september 2010 15:26

Är det inte din blomma är det väl bara att gå in och klippa av en så vet v iom den doftar ;)
Här aldrig att vv fok gnäller på bruks sch men tvärt om får man höra hela tiden. Blir ständigt ifråga satt över varför jag köpte P & komentarer som " vill du inte tävla längre" ska du sluta träna" har inte den klåda" tillhör vardagen tråkigt nog :(.Önskar en trevlig helg .
Puss

 
Ingen bild

Siv

3 september 2010 15:38

Det finns ju bra och dåliga exemplar i människovärlden också hihi, får man lämna tillbaka dom tro;-)Klart det finns bra och dåligt hundar men som du säger det finns ju dom som letar fel;-( Söt är hon Signe, och Argos ser ju inte ut att bli 10 år nästa gång.
Mysiga morgonbilder lite John Bauer över dom,-)
Ha en skön fredagkväll/KRAMEN

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

3 september 2010 16:37

Rasmus är långt ifrån perfekt enligt dom alla domare, tja, dom alla som vi ställt för å några är det ju, hm. Han är nämligen galet för hög. 28cm ska det ligga på men han är 31, suck. Är så trött på att det ska vara så petnoga då han faktiskt är riktigt vacker. Men ett C med Hederspris kammade vi hem i alla fall ;) he, he.

Då kan man känna sig trygg i skogen nu när ormarna har gått i ide ;) Måste berömma dig för dina fina bilder, där skulle vi gärna vilja spatsera Rasmus och jag.

Här har man undersökts idag och så illa var det inte som jag innan trott, pust.

Ha en skön fredag och helg. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Glimz

Glimz

3 september 2010 23:35

Vem är egentligen perfekt? Vem bestämmer vad perfekt är? Nä, måste sluta tänka så, för annars blir jag knäpp.
Så det var du på bilden! Tänkte väl att det var något sånt *asg* En underbar helg till dig!
Kramen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

4 september 2010 06:58

vilka fina naturbilder, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

4 september 2010 10:08

Gomorron på Torpet... Hoppas allt bra med er alla. Här har man tappat sin pappis... men hoppas finna han snart igen, hm. Kramar om!

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

4 september 2010 10:40

Verkligen härliga morgon bilder du fått :) Är du alltid så morgon pigg och går upp tidigt eller måste du upp så tidigt för du ska jobba.

Dom morgon bilder jag lyckas ta är bara när jag måste vara uppe ;) Som när man kommer hem efter natt skiftet eller måste upp på morgonen. Annars sover man nog lite längre. Inte kul med tidiga mornar :(

Ha en bra lördag du och alla söta vovvarna :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards