Alla inlägg den 5 september 2010

Av Monica och Jacob - 5 september 2010 16:31

Om det nu händer något med  hundarna vilket det ju sällan gör så nog fan är det på helgen med jourtillägg som ju inte är direkt billiga. Jacob såg att Argos gnaggade sej helt hysteriskt långt bak på låret, när han tittade efter var hela låret blodrött. Ett fall för veterinär Monica   med andra ord, det är väl en hårsäck i vanlig ordning. Men det såg konstigt ut och jag blev osäker, kan det vara analsäcken som spruckit vilket ju är lite allvarligare. Stor undersökning men den var konstig knölen det fanns ingen topp utan den var utplattad, eftersom vi är mer noga med hundarnas hälsa än vår egen och jag bara till 80% var säker på en hårsäck blev det en resa till Albano och vi hängde på låset kl 10. Vilka härliga människor det jobbar där, sa att jag var osäker till 20% och säkert fick rodna men jag vill veta och inte utsätta hunden för onödigt  lidande. Jag ska hämta en sjukvårdare så får hon titta hon med, efter lite klämma och undersöka rakade hon runt och sa att det var inte analsäcken i alla fall. Skönt tänkte jag och tänkte det här blir väl inte dyrt, tvärt om det var gratis dom tyckte kanske synd om mej vad vet jag men det var bara att tacka och ta emot. Nu har bölden blivit toppig som den ska vara och rinner så han har i alla fall inte ont längre.

  

Så här kan det bli över en natt, tro det eller ej

  

Världens största krage har han och ser allmänt lidande ut, men så blir det och morsan kommer att hålla ögonen på honom. Och med facit i hand hade det blivit dyrare att gå till veterinären i Berga utan jour i morgon.

  

Sova går bra i alla fall, trots att man är golvlampa, nu är ju det här inte en sjukdom men det känns lite som "en del straffar gud   på en gång" eftersom jag skrutit med att vi aldrig går till veterinären.

Ha det bra   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards