Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Berga marknad

Av Monica och Jacob - 12 september 2010 06:00

Börjar med ett grattis till Susan och Porsche som gjorde ett fint MT i går   

Beate ett MT är en mentaltest som visar vad hunden går för mentalt  alltid bra att veta vad man har i andra änden av kopplet.


Argos lår ser lite bättre ut men det finns en liten svullnad kvar tyvärr, på torsdag ska vi till ögondoktorn med hans öga och kolla vårtan han fått i nederkant. Tycker han  börjar bli irriterad av den så den får väl tas bort, något som jag inte gillar eftersom det görs under narkos  . Vad mycket skit det poppar upp på gamla hundar och kärringar med för den delen man har ju lite utväxter överallt snart, men som jag sagt förut man är mer noga med vovven utan att gå till överdrift.

  

I nederkant på vänster öga ser ni den lilla vårtan hade den suttit någon annanstans hade jag inte brytt mej.

  

Athena är också på bättringsvägen, lägg märke till grisen i munnen har man bara sitt gosedjur med sej får matte Anna fixa som hon vill med svansen.

  

Sigge och hans nya kompis, här ser man tydlig skillnad på tik och hane och inte bara att en råkar ha snopp  

  

Den vita floxen som alltid blommar långt efter den röda är så fin nu.


I dag är det dag 2 av Bergamarknaden, undrar om jag ska gå ner och visa mina färdigheter.

  





Ha en skön söndag  

 
 
Ingen bild

Siv

12 september 2010 06:22

Vilken sötnos med grisen i munnen,håller tummarna för att man kan fixa det utan hel sövning.
Hahaha det där kan du nog göra dej en slant på på marknaden.
Ha en skön söndag/KRAM o Nattinatti

 
Beate

Beate

12 september 2010 14:04

Vilket fint söndagsinlägg av dig, inklusive infon om Berga Marknad. Har inte varit på den på år och dag.
Å tack för extra info om MT, skulle själv behöver ett trots att jag (sällan) går i koppel.
Vårta i ögat - hos människor kallas det väl vargel eller...
Kul med tjej- och killjycke. Har aldrig tänkt på skillnaden i utseendet men nu förstår jag.
Jag gillar sådan inlägg där man "lär" sig massor i ett ämne som jag egentligen inte är speciellt intresserad av. Nu har helt plötsligt intresse väckts.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

12 september 2010 17:47

Är det inte det ena så är det något annat, tur det finns hjälp att få (om penningarna räcker).
Väldigt bra fotad flox. Har EN styck men hoppas den ska föröka sig och bli en hel rabatt;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 september 2010 00:02

Vad bra att Argos sår ser bättre ut :) men synd det fortfarande är lite svullet :( Men det borde väl också bli bra snart får vi hoppas.
Skönt att Athena är på bättringsvägen :)

Ja du det stämmer verkligen att man lägger ut mycke mera pengar på vovvarna än sig själv. Men dom kan ju och andra sidan inte säga till om dom mår dåligt.

Vilken söt lite kompis Sigge har fått :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Marre

Marre

13 september 2010 07:50

Ja det är en hel del som ploppar upp på äldre dar, suck. Här har man inte bara gått upp ett kg till utan också fått jätteont i axeln över natten, suck. Alltid är det något som man får stå ut med.
Jättebra att Argos lår ser bättre ut och svullnanden kommer också snart att ge med sig. Däremot mindre skojigt med vårtan i ögat. Förstår att det tar emot att behandla detta då det sista man vill är å söva ner vovven sin. Men det ska nog också gå bra sak du se.
Visst är det skillnad på tik och hanne, men vackra är dom bägge två.
Här regnar det hos oss idag, trist då man hade tänkt med en ny utflykt innan den elaka mostern knackar på dörren, hm. Hoppas att ni har bättre väder och får en fin början på veckan. Extra fin bild på blomman som har vattendroppar på sig. Ha det så gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Sussi

Sussi

13 september 2010 09:01

Hoppas svullnaden ger med sig. Skönt att läkningen går åt rätt håll i alla fall..

Förstår din tvekan till att söva honom men lider han så är det väl ett måste. Den utväxten satt verkligen inte bra till. Synd att det inte går att göra utan att söva!

Vad gullig hon är som tar gosedjuret med sig hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
cat

cat

13 september 2010 11:10

Vilken tur att man får ha sin gris med sig:)
Sött par som sitter så fint.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

13 september 2010 13:02

fin blombild.
skönt att det läker bra,gullegris med gris i mun.
gillar ej heller narkos men måste man såå.
Kram o ha de bra i regnet

 
Sussi

Sussi

14 september 2010 09:23

God morgon..
Maten har du en chans att få njuta av med nu. Jag la ut receptet på fläskfilégratängen idag ;)
Vårda änglatrumpeten över vintern. Hmm.. jag vet inte ens hur jag ska lyckas få in den efter jag klippt ner den. Den är supertung! Jag får nog be sambon om hjälp ;)

Ha en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards