Alla inlägg den 14 september 2010

Av Monica och Jacob - 14 september 2010 12:30

ORDLÖS ONSDAG # SVAMP

  

För att se fler svampar http://yssasblogg.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 14 september 2010 12:00

I söndags förmiddag när vi  gått en bit märker jag att Argos haltar så jag sätter på honom ett snöre vilket var en helvetes tur, för ur tomma intet kommer en svart schäferblandning farandes och anfaller Kajsa han lyckas få henne på rygg och står över henne med hela garnityret framme.Va i helvete hände undrade jag, det gäller att ta det lugnt här annars blir det ännu värre, sen kommer i alla fall matte farande och får med sej hunden. Är det inte en hane du har frågade jag jo det är det och han är kastrerad också, han kan ju inte vara normal som ger sej på en tik sådär svarar jag. Inte ett ord mer säger människa utan går bara, frågade inte som brukligt hur gick det med Kajsa.Har kännt igenom Kajsa och inte hittat några hål, undrar om hon gjorde några på hanen det bjuder jag på i sådana fall. Ägarna bor i samma område som oss och jag har sett hunden i flera år men den har alltid gått i lina och inte verkat särskillt trevlig, det var den ju bevisligen inte och det var ju tur att det var jag och inte lillgrabben med Embla som vovvarna just lekt med som råkade illa ut. Fan att dom släpper loss sådana hundar, man kan ju inte räkna med att vara ensam hur lantligt man än bor.Tur att Kajsa är som hon är och inte tar illa vid sej och att Argos var i snöre annars hade det blivit katastrof, när det inte blev hål i henne är saken överspelad för min del i alla fall. Nästa gång om det blir en nästa vilket jag hoppas det inte blir kommer ni att få läsa om det i tidningen, jag   brukar nämligen inte låta mina vovvar ta stryk   vad det innebär får ni räkna ut själva. 

  


  


  


  

Eftermiddagen tillbringades nere vid havet för att slippa flera överfall, men vem vet storsjöodjuret kan kanske dyka upp ur vågorna och slukar någon vovve.

Kröp till korset och gick och rösta, det som till sist fick mej att bestämma mej var Mikael Wiehe herre gud har karln inte slutat braja än.

Ha det  


Av Monica och Jacob - 14 september 2010 11:45

TISDAGS TEMA # VILA

 

För att se fler bidrag  http://tisdagstema.se/

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards