Alla inlägg den 20 september 2010

Av Monica och Jacob - 20 september 2010 17:45

MÅNSDAGSTEMA # HÖSTJAKT

  

 

  

 

  

 

  

 

  

För att se fler bidrag  http://mandagtema.blogspot.com/


 


Av Monica och Jacob - 20 september 2010 12:30

I dag läser man vissa bloggar och blir mörkrädd ta mej fan, en del är det tydligen helt ok att mobba och hata. Är vi så rädda för 5,7% av Sveriges befolkning så vi skiter i byxorna och piskar upp en hysteri istället för att ta en diskussion om ett riktigt infekterat ämne. Att bete sej som Ohly ger hela det politiska etablisemanget ett löjes skimmer, här lär vi barnen att det är ok att vara olika och att inte mobba men vad händer under valnatten. Mobbing på hög nivå är lika fel det, men tittar man på resultatet desarmerade han ju sej själv den lille fickpingisliraren. Inte ens i knallröda distrikt gick man framåt snarare tvärt om, jag och många andra mår inte illa av det nu kan man ju i alla fall bo kvar 4 år till istället för att med sitt boende sponsra den ena dumheten efter den andra så man till slut tvingas flytta.

Ja efter dessa ord har jag väl blivit av med hälften av mina läsare, men må så vara  och jag röstade inte på SD kanske det är bäst jag tillägger.


Helgen har varit jobbig det tackar jag Telia för, Lilla Mor har varit utan fast telefon sedan i torsdags. Det sämsta är ju att portlåset är kopplat till telefonnumret så varken vänner eller hemtjänst kommer in, bryr sej Telia om det då svar NEJ. Eftersom det är så få i Täby som har det fasta nätet är servicen obefintlig så nu blir det adios Telia och in med bredbandstelefoni för henne. Måste bara få tag i en trådlös telefon med stoooooora siffror och inget litet elände, sedan måste jag kolla vad det kostar också.

  

Cirkus i Täby ett tag trodde jag det var en samling partiledare  

  


  


  

Visst är hösten vacker.

Ett STORT GRATTIS till Susan och Yvonne som med sina vackra vovvar fick stå på prispallen   i går. Där ser man kan vara både vacker och duktig i alla fall i hundvärlden  

Ha en skön vecka   




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards