Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

IQ befriat

Av Monica och Jacob - 3 oktober 2010 05:55

Så har det hänt igen en Hedenhösare har fått sin hund uppäten av vargar, hallå hur jävla dum   får man bli som jagar i eller vid ett vargrevir (Rialareviret i Österåker). Här luktar det iq fiskmås lång väg och rådjuren här ute blev grymt decimerade i vintras så någon utskjutning behövs ju absolut inte. För att inte tala om att dom  kan springa med skjutklart vapen på din tomt i sin iver att få sätta en kula i ett djur. I parti och minut får vi stackars bilförare köra ihjäl deras drivande hundar men då är det inte någon som sitter och gråter ut i kvällspressen om sin dyrbara hund inte. Maken till sorglig patetisk samling människor får man leta efter, nä ge dom ett eget revir så vi vanliga människor törs oss ut i skog och mark igen jag är betydligt mer rädd för att få en kula i mej   än att bli uppäten av varg.

     

När man går här hör man skotten eka och jag undrar varje gång om något stackars djur blivit skadeskjutet igen, otaliga gånger har man träffat på viltvårdaren som letat skadade djur  Detta djurplågeri är inte värdigt ett civiliserat samhälle.

  

Varg i skogen som gärna skulle smaka på jägarskank om matte sa till   Titta på honom så förstår ni vad en jägare skulle göra med honom (utan tratt förstås) kan man inte se skillnad på en häst och en älg lever Argos farligt på våra promenader, jag släpper dom aldrig utom synhåll.

Ha en skön söndag   



 
 
Ingen bild

Siv

3 oktober 2010 07:32

Ja du hur dum får man bli, tydligen andra och sista gången hunden sprungit på en varg.
Ha en skön söndag;-)

 
Sussi

Sussi

3 oktober 2010 08:42

Stackars vovve..
Det är ju upp till ägaren att se till att ens hund inte utsätts för något i onödan. Jag tror nog den ägaren känner att han misslyckats med det nu! Vad skulle han dit att göra med hund!!?
Jag är också orolig när jag går i skogen med Doris ibland. Hon kan också lätt misstolkas för en vit varg! Ivriga jägare finns det överallt. Vissa kan ju inte ens se skillnad på en människa och ett djur så man har väl all rätt att vara orolig.

Ha dig en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marre

Marre

3 oktober 2010 09:56

Tyvärr så har inte dessa skjutglada prickar samma syn på sina bästa vänner (Hunden) som vi har. För dom är det bara ett hjälpmedel för stunden och lätt att byta ut, grymt värre :( Här går vi i en liten skog där det inte finns så mycket att ta död på, som tur är. Ja, Schäfer ligger nog illa till i jakttider då dom är så lika vargen, i alla fall för en skjutglad fan!

Du få klä gänget i en brandgul väst när ni ger er av ut i det gröna, säkrast så. Ha en skön söndag. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Marre

3 oktober 2010 11:24

Förresten, du måste läsa om min stora tabbe som jag lyckade göra igår. Blev också retad för det kan jag lova å de hela dagen lång... ASG. Tjingeling!

 
Beate

Beate

3 oktober 2010 12:35

Trodde först att du skämtade, men tyvärr gör du ju inte det. Som asfaltbonde visste inte att sådant händer så nära inpå knutarna. Sjukt idiotiskt!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
anna-johanna

anna-johanna

3 oktober 2010 18:04

hejsan, jag ville bara be dig att kika in min blogg och komentera den någon dag om du har tid?
nu har jag även veckans blogg och du har stora chanser att vinna lycka till!
www.annajohannanilsson.bloggplatsen.se

http://annajohannanilsson.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

3 oktober 2010 22:43

Aaaaaaaaaaaaaamen!! Mycket bra, mycket bra! Inte fan lipar dem över sina djur när dem sprungit bort, men när dem blir tagna av det djuret dem jagar, stackars stackars dem *NOT* Det är vi som är den värsta boven av dem alla. Vem är människan egentligen som tillskriver sig rätten att äga, bestämma å sätta regler o ramar *mutter* Nä, nu gick jag igång, måste tänka på hjärtat *asg* Jag skriver under på din åsikt :D Det bästa till dig!
KRAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

3 oktober 2010 23:07

Ja det känns verkligen som lite dubbelmoral. Visst självklart är det synd om hunden som blev varg föda. Men som du säger hade den sprungit bort, blivit överkörd eller skjuten av någon annan jägare då hade det säkert inte varit mycke stå hej kring det.

Sen ärligt talat vet jag ju inte hur jag själv skulle vara om jag bodde i varg rikt område. Men man kan ju inte döda alla för det. Vi får väl kanske ibland skylla oss själva som flyttar längre och längre ut i skogarna. Någonstans måste ju dom också få vara.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Yvonne

3 oktober 2010 23:43

oroligt i varflocken blir det säkert nu då det pangas överallt,här hör vi många skott dagligen,vad skjuter dom på egentligen??
vi får hålla oss på vägarna ett tag och pållarna får gå på egna marker o ridbana,
Kramen
Kramen

 
Ingen bild

Malin

4 oktober 2010 09:56

Det ligger nåt i det du säger..
Jag hade alltid reflexväst på mina schäfrar när vi gick i skogen.. utifallatt nån skjutglad rövare hade fått syn på dom..
Nu har jag ju en svarting.. vet inte om han kan tas som vare sig varg, älg eller rådjur ;)

 
Sussi

Sussi

4 oktober 2010 10:28

Nej du.. En tjejkväll då och då är inte helt fel! Det är då man passar på att vräka i sig massvis med onyttigt ;)

Hoppas du får en fin måndag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
cat

cat

4 oktober 2010 12:58

Jag tror att det är ett krav att man måste vara rätt puckad för att få bli jägare ;) Håller med dig om det du säger.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

4 oktober 2010 18:01

Tråkigt med hunden men jag känner inte igen bilden av jägare som du beskriver. Tvärtom så månar dom jag tränar med otroligt över sina hundar, naturen och dom vilda djuren. Vildsvin och rådjur behövs skjutas av . Skogarna bara uppe i Bogesund där vi var och träna var helt förstörda av vildsvin :(.Rådjuren här vart jag bor flyttar inte på sig innan du är 20 meter ifrån och dom kan ställa sig på Mammas bilhuv för att äta av häcken.Även olyckor med vilt ökar för dom har inga fiender . Ha en skön vecka vecka och hoppas golvlampan slipper sin krage snart.
Kram

Monica och Jacob

4 oktober 2010 18:18

Ja där ser man hur olika det kan vara, här jagar man knappt vildsvin som är det stora problemet vad gäller skador och bilolyckor. Rådjuren är normalt rädda av sej och vi har ju vargen som är deras naturliga fiende inte gubbar med gällivarehäng.Och vad vargarna gäller vill man inget annat än att få skjuta dom eftersom dom konkurrerar med jägarna om viltet.Sorry jag kan aldrig förlika mej med folk som dödar för nöjes skull.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards