Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Mörkt

Av Monica och Jacob - 10 oktober 2010 06:45

Nästan alla utmaningar ligger nere denna helg, ofattbart hur dom kunde synkronisera sej så bra  höll på att få abstinens innan jag kom på du bor ju i hus pucko, tusen saker finns det att göra då.Trädgården ska nattas och fönster tvättas vilket är bland det jobbigaste jag vet ändå flyttar man ifrån 4 fönster till 16½, men man får ju se till fördelarna också dvs att man har lugn och ro än så länge i alla fall. Anföll 8 fönster i går att dom är spröjsade på utsidan gör det ju inte lättare, 6 smårutor på varje fönsters utsida tar sin tid. Tar inte bort spröjsen längre efter att ett år fått ett jäkla plockepinn   som inte ville sitta som det skulle, idiotiskt att man inte byggde in det i rutorna.

  

Nu är det mörkt ute vid första och sista utgången, skogsduvorna som har en förmåga att flyga iväg när man kommer håller på att skrämma skiten ur en när dom flaxar iväg i mörkret. Man lär sej aldrig utan hjärtat far upp i halsgropen varje gång  

  

Hittade en nyckelpiga i går i det som är kvar av floxen.  

Snygg ormbunke och snyggt Gäng 

En liten fräckis bjuder vi på

 

En äldre man var hos doktorn och blev undersökt noggrant.
Sedan frågade doktorn honom:
- När hade du sex senast?
Han bad att få låna telefonen och ringde hem.
Hans fru lyfte på luren och mannen sa genast:
- Hej, när hade vi sex senast?
Det blev tyst en stund... Sedan frågade frun:
- Vem är det som ringer

Ha en skön söndag  

 
 
Ingen bild

Siv

10 oktober 2010 07:21

Vilken läcker vovvebild, klarar mej bra med 3 fönster att tvätta;-)bara att höra 16 får mej att rysa;-)
Ha en bra dag/Kram

 
cat

cat

10 oktober 2010 09:22

16 fönster, hualigen! Jag lider svårt av att putsa 4 jag.
Härliga bilder på både vovvarna och den lilla nyckelpigan.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

10 oktober 2010 10:48

Häftig bild. Har jag inte helt fel så är det på Kajsa.. Eller??

Fönser ja.. Jag är hur dålig som helst på att tvätta fönster. Nu menar jag inte att jag inte kan det utan jag är bara dålig på att få det gjort! Nu köpte vi i alla fall fönster man vänder på så man kan stå inne och putsa både utsida och insida. Me like :)

Ha en mysig söndag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

10 oktober 2010 12:11

Bilden med hundarna är en fullpoängare. Skrattade gott åt din "arbetsdag" igår och idag. Ha, ha, ha. Här borde det också göra nå't åt saken - fönstren alltså. Men jag säger som så: Är dom skitiga blir man ju bara positivt överraskad om solen skiner ute. Å är det dåligt väder så slipper man se det.
Alltså har jag bestämt mig för att åka till Stockholmsmässan nu. Bra va;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

10 oktober 2010 17:03

Snygga bilder...hunden och floxen!
Apropå utmaningar, det finns en som jag antagit;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

10 oktober 2010 22:02

16-fönster, det betyder gånger fyra (in & utsidor) fy för min lede, är inte ett dugg avundsjuk. Jag har 6 & ruttnar på det ;) Nu vilar naturens vagga så sött tills det blir vår igen :D
KRAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

10 oktober 2010 23:27

ha ha,anfalla fönster,fnizz
jo,nog är det mörkt alltid=pannlampor på här
i bushen,,
Sötnosen Kajsa på bild o resten av flocken lika fina,
Kram o ha en bra vecka

 
Ingen bild

Susan

10 oktober 2010 23:56

Tack för dina gratulationer , skrattade högt åt natt tävlingen *ASG*...........hittar du ngr så maila *S*.När man väl kommer igång med fönstrerna så tycker jag det är gansak rofyllt och det blir så fint sedan. Apropå fint så var det härliga bilder idag med Argos med Hawaiikjol var bäst. Ha en skön vecka /Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards