Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

En kortis

Av Monica och Jacob - 14 oktober 2010 05:53

Nu så är alla 16½ fönster rena, bara att vänta på regnet som sabbar allt igen  

  

Stygnet det sitter kvar så fint så, börjar fundera om hon sytt med fel tråd ger det en vecka till sedan får vi åka tillbaka och höra.

Att jag skulle överge vanlig blogg för Facebook kommer aldrig att ske, en del saker tycker jag är lite barnsliga faktiskt och att spela spel tänker jag inte börja med. Många gamla kollegor har dykt upp vilket är den stora behållningen med det, gamla minnen är ju aldrig fel. Har man inget av värde där är det nog inte farligare att ha en öppern bogg där än här, men vill man lägga ut sitt liv i ord och bild är man ju inte säker någonstans.   

Fördelen med att ha Jättebalsamin på tomten är att man lättare kan fota humlor mm den här galningen var i farten i går, det är väl dax att sova snart tycker jag.   


   

Vacker vovve och vacker höst, han har levt upp igen nu när han slipper struten.

Ha en skön torsdag   

 
 
Lotta

Lotta

14 oktober 2010 06:23

OJ vad mycket fönster att pusta!
Ena op fick Basse stygn som skulle lossna själva, och vissa satt kvar några veckor. Jag pillade bort ett par st. och vet. tog det sista vid op nr.2
Fb är rätt kul när det gäller att få kontakt med "borttappade" vänner från förr, och släkt. Spelat har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra.
Fin grönska i trädgården :)
Kram på er, och passar på att önska trevlig helg!

http://minflock.com

 
cat

cat

14 oktober 2010 08:13

Önskar er en skön torsdag också :)
Hoppas stygnet tas bort på något sätt.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 oktober 2010 10:07

Vad flitig du är som tvättar fönstrena :) Håller tummarna ni slipper regn.

Verkar vara ett väldigt envist stygn om det nu är meningen det skulle lossna av sig själv. Får väl hoppas att det gör det.

Kan förstå gossen är glad att få slippa tratten, han har ju haft den ett tag nu.

Hoppas du får en solig dag :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Sussi

Sussi

14 oktober 2010 10:12

Gud så skönt att ha fönstren gjorda. Jag har som sagt var inte börjat än ;)

Ja, man undrar ju vad hon har använt för tråd egentligen. Den brukar ju lossna så lätt annars? Hoppas den lossnar snart så ni slipper åka tillbaka och fixa det hos veterinären..
Men helt klart förstår jag att han tycker det är superskönt att bli av med den där otympliga kragen..

Jag spelar ingenting heller på Facebook. Jag tycker det är kul att läsa vad folk haft för sig eller vad dom ska göra. Det som lägger ut själva..

Ha nu en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingegerd

Ingegerd

14 oktober 2010 11:31

Så stilig han är, ja hunden menar jag. Är det jättebalsamin de blommorna heter, de växer lite här och där i området, folk slänger väl lite trädgårdsavfall. Facebook ger inte så mycket, men en snabbtitt då och då funkar för mig. Använder ibland meddelandefunktionen till de som är inne där ofta.
Blogga är roligare!

http://vitplister.blogg.se/?tmp=14111638

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

14 oktober 2010 17:44

Hehe, här väntar vi på att höstregnen ska piska rutorna rena;-)
Kan inte vetten ta stygnen då?

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

14 oktober 2010 23:12

Gulle humla, född optimist, inte helt fel :) Phju, tur du inte överger bloggandet. Jag har några stycken som inte finns i bloggvärlden längre just på grund av fejjan :( En härlig kväll till dig o det dina!
KRAMEN :D :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

15 oktober 2010 00:08

lustigt att flygfän ej gått och lagt sig än,och skumt att stygnen ej är borta.men dom faller väl bort innan du hinner ringa,
Kram o ha en bra fredag

 
Sussi

Sussi

15 oktober 2010 09:29

haha ja visst blev bilden läcker. Hon slickade sig precis om munnen och jag hann knäppa precis när tungan letat sig tillbaka in i munnen. Nosen hann hon inte få tillbaka ;)
Helt underbar bild hihi

Ha en mysig fredag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marre

Marre

15 oktober 2010 09:55

Så många fönster skulle man här aldrig fixa själv då ens axlar är ömma och värkande för jämnan, hm. Tycker också det e skumt med sytråden, bäst å kolla upp det hela.
Fina bilderna blir med din nya kamera och du har verkligen blivit duktig på att fånga med den.

Önskar en härlig helg. Kramar om.

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Anna

15 oktober 2010 18:33

Vad fint ögat ser ut, hoppas det slutat/slutar rinna och att stygnen löser ut sig själva! Förstår att han é glad att slippa kragen, tänk att gå omkring med en lampskärm på huvudet:) Du på facebok...! WHAT?? Trodde du o jag skulle bli dem sista att gå med där:) Trodde jag var ensam att inte vara med där nu men blev positivt överraskad när jag läste inläggen, skönt att inte vara helt ensam:)

Trevlig helg!

Kramisar
Anna

Monica och Jacob

15 oktober 2010 19:05

Ja han levde upp när kragen åkte av;-)har inte stygnen gått bort till på tisdag får jag ringa dom.
Ja du FB blev en liten besvikelse faktiskt, men som sagt några man jobbat med och tappat kontakten med finns där det var kul.
Har ett öppet konto, funkar det får det stå kvar så jag kan följa familjen också;-)
Ha en skön helg/Kram

 
Beate

Beate

15 oktober 2010 20:14

16½ fönster - spröjsade dessutom dom du skrev tidigare... herregud. Duktig tjej. Är mäkta stolt över dig:-)
Sedan undrar asfaltbonden - som gillade bilden med humlan - vad en balsami är för nå't.
Argos ser riktigt lycklig och pigg ut.

FB - öppet konto - skämtar du eller. Då kan du lika gärna lägga upp för- och efternamn här på bloggen, vilket faktiskt många gör.

http://bp-computerart.blogspot.com

Monica och Jacob

16 oktober 2010 12:25

Jag tror inte det är farligare där om man inte har en massa personliga saker och spelar o handlar. Har ett vanligt Svenskt Ssonnamn bara i Österåker är vi flera som heter det söker du på det får du upp en hel radda, sedan kan man ju ljuga till det lite också eller hur HAHAHA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards