Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Det går en dag i taget

Av Monica och Jacob - 31 oktober 2010 06:07

En liten uppdatering, glömde ju bort att stygnen är borta nu efter nästan sex veckor

  

Ja nu gäller det att få distans till det som hänt och se nyktert på det, när den första chocken lagt sej kan man se det hela för vad det är. Att det är en neuroskada  är vi ganska säkra på att det är eftersom den gett samma symptom som om det varit borrelia. Hur som helst han är glad och lycklig  grabben har inte ont och lider inte av att han är lite vinglig mellan varven, den som lider är jag och det får jag lära mej att leva med. Eftersom det inte finns så många neurologer bland veterinärerna blev det lite lång väntetid, den första tiden jag lyckades få var på Albano nästa måndag den 8/11. Dyrt kommer det att bli men vi har resonerat igenom det och tycker det är värt pengarna, i våra ögon är han fortfarande ung 9 år hade han varit 12/13 år hade det varit en annan sak. Ja som sagt när sånt här händer är man glad att man lagt undan en liten pott till hundarna, försäkringen täcker ju bara 15 tusen nu när han fyllt nio och vi har redan förbrukat fem med ögonoperationen.Vet att det finns folk som tycker satsa på något nytt och ta bort honom medan livförsäkringen gäller, kommer aldrig att ske dels för att jag aldrig skulle kunna leva med mej själv om jag inte gjort allt som står i min makt och sedan att jag klarar mej utan dom pengarna. Jag hade säkert kunnat få honom avlivad i måndags om jag velat, nu är han ju så mycket bättre tycker jag om det är medicinen eller en skada som håller på att läka  det vet inte jag men jag tror att han kan bli nästintill bra med lite rehab. Men skulle han rasa helt (vilket gud förbjude) har man i alla fall gjort vad man kunnat, han går ensam med mej nu och lodar så han slipper ångloket Signe som ju är mer vild än tam och att jaga henne är förbjudet för tillfället. Bra för alla parter han får vara ensam med morsan och hon får dubbel motion vilket ju inte på något vis skadar     

  


 

Mammas gosbulle    

Annars är det lugnt, bilen är på lackning så vi har en lånebil en vit 944 som Jacob gillar skarpt, han tycker den är rymligare fram än vår V70.

  

Ha en skön söndag   

 
 
Sussi

Sussi

31 oktober 2010 08:56

Vad tråkigt att det var det ni befarade. Efter din beskrivning så känner jag att sambon och jag hade valt exakt lika som ni. Och som du skriver.. fungerar det inte så har man ändå försökt! Pengar är bara pengar.. Eftersom han mår så pass bra så är inte alternativet att ta bort en familjemedlem ett val. Jag blir så ledsen för er skull. Hoppas Rehaben hjälper så han vinglar mindre och mindre. Doris pussar på som vanligt.. :)
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Totte o draken

31 oktober 2010 09:17

Krya på dig Argos!!
Kraam

Monica och Jacob

31 oktober 2010 12:14

Tack Broder;-)

 
Ingen bild

Siv

31 oktober 2010 11:31

Härligt att stygnen trillat bort.
Helt rätt resonerat 9 år på en för övrigt pigg hund är ju inget, han är ju en familjemedlem han också.
Nu har det slutat regna här så jag ska ge mej ut en tur i skogen.
Ha en bra dag/Kram

 
Ingen bild

Phia

31 oktober 2010 12:33

Håller alla tummar o tassar som finns för Argos..och massor med tankar till Er..Han är ju en familjemedlem..Kramar Phia,Tony,och katten Bamse

Monica och Jacob

31 oktober 2010 12:52

Tack det kan behövas;-)

 
Carro

Carro

31 oktober 2010 15:21

Men, vad är det jag läser... Har inte varit inne aktivt på bloggen på länge känner jag.
Hoppas verkligen att rehab (och medicin) hjälper och att ni får ha kvar honom till åldern säger stopp. Jag förstår precis vad du menar, pengar är bara pengar och man har i alla fall försökt. Virre har kostat massor men DET ÄR HAN JU VÄRD. Hade jag inte haft något positivt mål så hade det varit en annan sak förmodligen, men nu har vi ju haft något att sikta på. Precis som ni med Argos!

Stor kram!
Carro och grabbarna

http://www.callencos.se

 
Beate

Beate

31 oktober 2010 17:41

Hade du avlivat honom hade jag sökt upp dig och ghort samma sak med dig - oavsett ålder alltså;-)
Självklart gjorde ni det enda rätta - sådan får aldrig bli en pengarfråga faktiskt tycker jag.
Det är ju ungefär som om man skulle avliva en människa med Parkinsons (de vinglar också), å sånt gör man bara inte.
Jag tror att du ser/känner när Argos själv "lider" eller ger tecken på att han inte tycker livet är roligt längre. Då finns det bara ett enda beslut, tycker jag.
Ungefär som jag verkligen önskar mig att eutanasi (stavas det så) vore tillåten i Sverige. Jag skulle gärna falla tillbaka på dödshjälp om jag är klar i knoppen men död i kroppen. Nu måste jag åka till Holland eller Schweiz för att få den hjälpen. Bättre att var hund alltså.

http://bp-computerart.blogspot.com

Monica och Jacob

31 oktober 2010 17:56

Tur jag har dej så jag får mej ett gott skratt, bäst att passa sej med andra ord;-)
Ingen risk att han får somna innan han och inte jag kastar in handduken;-)
Du har helt rätt om eutanasi, vill också själv bestämma var,när och hur.

 
Ingegerd

Ingegerd

31 oktober 2010 18:34

Klart man gör allt för en familjemedlem! Fattar inte hur somliga kan uttala sig så känslokallt om vad man ska fatta för beslut i sådana här fall.Djur vet ändå inte om att de har en sjukdom och de vet inte heller om att de kommer att dö. Önskar Argos lycka till och att ni har det bra tillsammans!

http://vitplister.blogg.se/?tmp=31180406

 
cat

cat

31 oktober 2010 20:01

Tråkigt att han inte är frisk, men mycket bra att han inte lider.
Förstår att ni gör allt ni kan för honom.
Kramar från mig.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

31 oktober 2010 20:35

När snyggingen viftar med vitflagg, då först är det dax att kasta in handuken & så sund som du är så ser du det med dina falkögon! Du är sund & klok som en uggla!! Jag hejjar på er & Argos kommer att må som en prins :D
Kramar om er massor!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

31 oktober 2010 21:55

ögat ser ju såå fint ut och klart vi satsar på våra underbara familjemedlemmar,det bästa vi har,
Oj vad mysigt med egentid med mor,och mor med sin fina Argos,,mys pys,du är väl såå stolt när du är ute och går med en sån snygging,,
Kram bäste torparmor och ha en bra måndag,

 
Ingen bild

Susan

31 oktober 2010 23:54

Pengarna är inet att tänka på så länge man inte drar ut på deras lidande.9 år är ju inte mkt om dom är pigga.G fyller 12 snart och tuffar på bra. Smal och fin är han med :).Härligt med egentid med vovarna ibland, ma nkommer dom närmare än när dom jagar runt i flock . HOppas det går bra för fina A.
Ha en bra ve / Puss

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

1 november 2010 00:30

Du gör helt absolut rätt....gör det du känner att både du/ni mår bäst av. Jag hade gjort likadant....vaddå pengar? En själ - en hundsjäl - en vän - en livskamrat - är värd allt detta du gör. Ånger sedan att man inte gjorde allt kan inga pengar på banken köpa bort.
Kramar i massor till er alla.

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 november 2010 01:24

Vad fint Argos öga läkt, ser ju riktigt fint ut :)

Tråkigt med neuroskadan på gossen :( Tycker helt klart du gör rätt i att ge honom en chans. Har man möjlighet så skulle inte jag heller tveka till det. Vore ju skillnad om han led av det, men när han nu inte gör det så är det väl bara försöka hitta en lösning.

Håller tummarna att ni kommer fram till en bra lösning :) och att det gärna inte blir så dyrt heller ;)

Ha det så bra och sköt om dig :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Siv

1 november 2010 06:09

Hoppas allt är lugnt, måste vara svårt att gå och vänta så länge;-(
Puss på nosen till gubben och kram till er;-)

 
Lotta

Lotta

1 november 2010 06:26

Nämen så tråkigt med Argos :( Klart man gör allt vad man kan för sina älskade vänner sålänge de är unga och inte lider av det, kosta vad det kosta vill! Jag hade gjort detsamma.
STOR KRAM!

http://minflock.com

 
Sussi

Sussi

1 november 2010 09:43

Glömde förra gången säga vad fint det blev efter stygnen. Det syns ju knappt någonting! :)
Jag fick precis förklarat för mig varför man får i sig efterrätt även om man är full i magen.. Tydligen så är det en separat magsäck det hamnar i så det är bara att trycka i sig!! hihi
Med lite julmust kan man skölja ned det mesta. Julmust väntar jag aldrig till jul på att dricka men däremot pepparkakor. Det äter jag sällan före Lucia!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

1 november 2010 16:24

Världen bästa måndag till dig :)
KRAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

2 november 2010 10:15

haha ja eller hur! Tänk om håret krullar sig eller nåt när man går på promenad i regn! Bäst att stanna inne ;)

Hoppas ni mår bra?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Oldmolly

Oldmolly

2 november 2010 15:16

Rätt tänkt! Vi ger inte upp våra hundar i första taget, eller hur.
Han kan få leka med Smilla, hon är ganska sansat tack vare sin mogna ålder och storlek.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JJ

3 november 2010 15:01

Klart man satsar allt;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards