Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Drick vin

Av Monica och Jacob - 4 november 2010 12:30

  

Till mina vänner som sätter värde på ett glas vin... Och de som inte gör det...


Som Ben Franklin sa: I vinet finns visdomen, i ölet friheten och i vattnet bakterierna.


Genom en ny rad  kontrollerade tester är det vetenskapligt bevisat att när vi dricker 1 liter vatten/dag i ett år, har vi fått i oss mer än 1 kg Escherichia coli (E.coli) - bakterier som finns i avföring. Med andra ord: vi konsumerar 1 kilo skit.

Detta riskerar vi alltså INTE om vi dricker öl och vin (eller tequila, rom, whisky eller annan sprit) då alkohol genomgår en reningsprosess genom kokning, filtrering och/eller jäsning.


Visdom: Vatten är skit och Vin är hälsa.


Det är därför det är bättre att dricka vin och snacka skit än att dricka vatten och vara full av skit!


Det finns ingen anledning att tacka mej för denna värdefulla information, jag gör bara allmänheten en tjänst!    

 
 
Beate

Beate

4 november 2010 12:41

Härligt asg så här under lunchen :-)))))
Dessutom bra att få bekräftad allt som man anat sedan länge... och levt därefter;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Rantamor-På Näthinnan

Rantamor-På Näthinnan

4 november 2010 12:42

*skratt* ja jag ska undvika alla bakterier...lovar. Idag skulle det sitta fint med en varm toddy av något slag. Lite febrig och allmänt mera än vanligt värkande kropp.....

Sölen skiner ute så man borde ju ta Nikon å ta en promenad...men orkar inte..
Tvättsrugan full med stryktvätt....orkar inte.
Suck...

Ha en fin dag du med dina vovvar.

http://rantamor.blogspot.com

 
Rantamor-På Näthinnan

Rantamor-På Näthinnan

4 november 2010 12:45

Men herregud va stavfel....Sölen lyser...vilken jävla söl...nej sol ska d va.
Och tvättsrugan hahaha....kom på att jag drack det jäkla vattnet till lunch...kan d vara bakterierna ??????

http://rantamor.blogspot.com

 
Ingegerd

Ingegerd

4 november 2010 20:32

Skulle gärna ta ett glas vin i kväll, men efter upptäckten att någon (några) av hundarna hoppat upp på bordet och snott påsen med naturgodis som innehöll bl a choklad vågar jag inte. Hoppas de inte fått i sig så de blir förgiftade, då måste vi åka till Bagis. Har bestämt för mig att köksstolarna var inskjutna? Och vi som nästan aldrig har godis hemma, otur! Håll tummarna!

http://vitplister.blogg.se/?tmp=04201349

 
Ingen bild

Yvonne

4 november 2010 20:55

bäst att lyda mor på torpet och inte äta skit.
ska bli vis och fri.
Kram på dig bäste mor på torpet

 
Ingen bild

Susan

4 november 2010 21:53

Attans vad jag är full av skit som älskar kranvatten :):)
Hoppas allt är bra med A nu, har du märkt ngn skillnad ?
Puss

 
Glimz

Glimz

4 november 2010 22:21

Äntligen en som förklarat vettigt vad det är jag missar i och med att jag inte dricket. Med den upplysningen så skall jag banne mig ta och börja dricka! Det är ju på riktigt hälsosamt :D :D
Kraaaaaaaam!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

5 november 2010 08:33

Men så underbart. Nu är det bara att börja pimpla vin på vardagarna också!! ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

draken

6 november 2010 01:17

Hahahaa...Förutom e-coli så har ju fiskarna sex i vattnet....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards