Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Veterinärbesök

Av Monica och Jacob - 8 november 2010 14:03

  

Sötaste killen i byn har varit hos veterinären i dag och inte blev vi klokare för det inte. Det kan vara hur många saker som helst som ställer till det, reflexerna är fortfarande bra det enda är att ställer man bakbenen utåt åt sidorna nästan i spagat så står han kvar så  Ja det enda som kan ge ett svar på vad det är, är en magnetröntgen som vi ska göra på Ultuna eftersom inget av Stockholms djursjukhus har en sådan kamera det tycker jag är ganska dåligt faktiskt. Nåja har vi tur får vi komma före Jul i alla fall, det finns en tid kvar den 3/12 och kommer remissen in i tid får vi den håll tummarna. Normalpris för den magnetröntgen Argos ska göra är 8-10.000 det blir precis det med tanke på att vi har 9281 kvar av våra 15.000 Man kan vilket jag ska höja upp den till 20.000 nästa gång det ska betalas, trodde inte man fick det när hunden varit dålig men det var visst inget hinder.

Neurologen var nog duktig klämde och kände överallt provade alla reflexer även näsa o ögon men hon hade elev och dom pratade facktermer över huvudet på oss vilket jag inte gillar. Tycker du inte det verkar som blablabla fattade nada vilket gjorde mej lite frustrerad faktiskt, hon uteslöt Borrelia men pratade om tumörer kul kul men dom brukade ju inte komma akut. Jag tror på ett emboli(propp) eller ett litet diskbråck och det kommer ju magnetröntgen att visa om det är.

  

Sjukare än att jag kan hoppa upp i mattes säng är jag i alla fall inte  

     

Mamma och Pappa svan med 7 ungar bor nere vid badet, en imponerande syn måste jag säga.

  

  

Tjejerna får klara sej utan Argos lugnast så eftersom det är fullt ös på dom.

Ha en skön måndagkväll  

 
 
Madde

Madde

8 november 2010 14:41

Hoppas på ett litet diskbråck, då är det strikt vila som gäller och sedan är det simma i bassäng som gäller!
Svinto var inte så imponerad första gångerna i bassäng men det gick över då han fick ha med sig en boll i plurret!

http://www.working-gsd.se

 
Maria

Maria

8 november 2010 15:08

Hoppas att ni får svar snart på vad det är. Inte kul att gå runt och fundera..
Så söt han är i T-shirten:)

Kramar Maria

http://norrkopingsblogg.blogspot.com

 
Madde

Madde

8 november 2010 15:36

mialar och frågar vilka symtom hennes hund fick sedan vidarebefodrar jag svaret till dig om det kan vara någon till hjälp!

http://www.working-gsd.se

 
Beate

Beate

8 november 2010 16:36

Ja, vad kan man säga. Hoppas att magnetröntgen visar orsaken till Argos balansproblem. Tur är väl att han inte lider av det. När han sitter där med sin t-shirt så är han hu världens sötaste, men om jag tittar på honom när han ligger i din säng så är det mord i blicken tycker jag;-)
Toppen bilder speciellt den med svanfamiljen, bra jobbat familjen kanin om man säger så;-)

PS. Imorgon får vi 20 cm snö enligt SMHI, roligt (NOT). DS

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Malin

Malin

8 november 2010 16:47

Har inte varit här på ett tag, såg nu att A är dålig :(
Hoppas verkligen dom hittar vad som felar.
Q genomgick ju MR, men dom hittade inget där heller :(

Håller tummarna för er

http://ingo.info.se

 
Oldmolly

Oldmolly

8 november 2010 16:48

Nu har jag inte koll på alla undersökningar, men har någon kollat skallen? Jag menar - kan det vara någon liten propp i hjärnan, alltså stroke?

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siv

8 november 2010 16:59

Shit jag som hoppades rehab skulle komma igång nu, klart jag håller tummarna.
Lika söt i t-shirt som i keps, en riktig läckerbit;-)Läcker svanbild;-)
Ha en skön måndagkväll/KRAM

 
Glimz

Glimz

8 november 2010 19:55

Oj vilket tungt besked! Hoppas nu att dem hinner att skicka in remissen i tid *tumme* Puss på killen :D
KRAMAR OM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Athena

8 november 2010 21:38

Söt é han min brolla! Tufft att behöva vänta ännu längre men vi håller våra tassar.

Tassisar

Athena

Ps
Får jag flytta hem? Såg skönt ut i lopplådan

Monica och Jacob

9 november 2010 06:14

Hoppas verkligen att hon skickade in remissen i går, verkade lite snurrigt när jag ringde om det.Ska tala om det för henne när jag ser henne sa hon och det hade hon väl glömt så fort hon la på luren tyvärr.
Haha där har du ju legat själv dom första månaderna av ditt liv och då ville du ju inget hellre än hem till Anna;-)
KRAM

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

8 november 2010 22:32

Vad tråkigt att dom inte kan hitta vad det är för fel på Argos :( Sen att man ska få betala en massa dyra pengar för att dom inte vet och måste göra en massa dyra tester.

Tur att försäkrings pengarna verkar räcka, hoppas bara dom inte kommer på en massa mera som ska göras utan ge nått svar.

Jag håller tummarna att du kan få nått bra svar snart.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Yvonne

9 november 2010 00:41

då är det bara att vänta och se vad röntgen ger.
han ser urmysig ut i tröjjan,ha ha
Kramen och tummarna som vitnat får vila ett tag
för att åter hållas i december.
Kraaam

 
cat

cat

9 november 2010 09:17

Håller båda tummarna för goa killen! Tror att det går bra när ni röntgar.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Madde

Madde

9 november 2010 09:19

idag blir stockholm lamslaget ;-) Snöstorm får se hur mycket eller lite det kommer men misstänker att hundarna kommer bli vilda av det :-)

http://www.working-gsd.se

 
Sussi

Sussi

9 november 2010 10:34

Men så söt han är där han sitter i den stora tröjan! Vad trist att ni inte fick några mer svar på era frågor det här besäket. Synd att det ska behöva gå så långt som till magnetröntgen. Ultuna är ganska bra. Man är glad att man bor så pass nära det som man gör. Hoppas det INTE är en tumör!!
Det är nog lika bra att tjejerna får leka själva som du skriver. Oftast har inte en leksugen sjukling vett att ta det lugnt..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

9 november 2010 22:09

Åh så bra att det avklaras det ena efter det andra. Sade du inte till när de pratade över huvudet sådär...det är oförskämt tycker jag att de gjorde så...de kunde ju ha förklarat samtidigt för dig/er....

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com/2010/11/he

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards