Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Ger upp

Av Monica och Jacob - 15 december 2010 06:14

Man kommer in från kvällsrundan och möts av ett svar på telefonsvararen.

Hej det här är veterinär !!!!!  jag ringer lite sent klockan är 21,30 men jag har varit fullbokad hela dagen. Försöker få tag i er i morgon, ja du lilla gumman med tanke på att du haft resultatet sedan i torsdags borde du väl ha kunnat vika 5 minuter på oss o Argos. Förresten vem vill veta vad det är för fel på hunden alldeles innan man ska gå och lägga sej      

Nu är ju loppet kört, jag är så FÖRBANNAD   så jag vet inte om det är någon idé att jag ringer upp dom i dag. Hur som helst måste jag ha någon annan som tittar på resultatet och som jag kan få förtroende för detta är min hund inte min bil vi pratar om. Ingen av Albanos ordinarie veterinärer skulle eller har betet sej på det här viset, på lördag är det 8 veckor sedan han rasade ihop och jag vet fortfarande inte vad det är.

  

Har pratat med Albano och inte svurit eller hetsat utan varit lugn och saklig.

FY FAN va jag är duktig  

 
 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

15 december 2010 07:16

Åh så tråkigt att läsa och så blir jag också arg....det är sådan nonchalans.
Förstår fullständigt att du vill försöka få tag i någon annan. 5 minuter borde finnas allt som du skriver....kramen

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com/2010/12/sn

 
Pennelina

Pennelina

15 december 2010 07:42

Det är så tråkigt när det blir så där... både med människor och djur!

Tänker på er!

Kramar

http://pennelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Phia

15 december 2010 07:58

Men herregud vilken idiot till veterinär,,Förstår Er ilska!

Monica och Jacob

15 december 2010 17:47

Ja du det är inte lätt ibland, TACK

 
cat

cat

15 december 2010 08:24

Jag hoppas att du får tag på en vettigare veterinär snart!

http://1bildibland.blogspot.com

 
Madde

Madde

15 december 2010 09:11

Jag har hört fruktansvärt mycket gott om veterinärkliniken i täby kyrkby, om du vill kan jag ta reda på vilken det är och vad dom har för telefonnummer?

(Dom har även mycket humana priser där)

Vidare så går vi numera till märsta veterinärpraktik, våran veterinär där jan fredin är mycket trevlig och duktig, då man ringer får man prata direkt med veterinären och ingen vårdare eller sekriterare!

Här kan du läsa om dom 2 veterinärer som jobbar där:
http://www.marstaveterinarpraktik.se/

Mycket trevliga och kunniga med mkt bra erfarenhet, kan dom inte hjälpa så remiterar dom vidare!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Marre

Marre

15 december 2010 09:17

Men vad är problemet egentligen och hur svårt är det och vilken dålig stil å höra av sig så sent och göra dig upprörd å ledsen. Har inga ord för detta, grr.

Men måste ge dig mycket beröm för att du är så tålig och trevlig i allt det svåra. Själv skulle man nog exploderat för längesedan. Kan tänka mig att det inte är lätt och bära på denna oro för sitt allt.

Håller fortfarande alla tummar för ett bra svar och det snart. Tröstkramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

15 december 2010 09:34

Kan förstå att du är redigt förbannad och trötta på dom. Sen ha sådan otur att dom ringer när du är ute på kvällen och missar dom :(

Hoppas dom hör av sig idag nu då så du får nått svar.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Madde

Madde

15 december 2010 10:06

jag hade också kokat av ilska och oro!

Skicka in en stor fet tistel till aftonbladet om denna behandlingen, det är ju riktigt illa med tanke på att ni pyntat varje öra av vad allt kostat, man skall ju behandlas som unikt kungligt då man är på ett djursjukhus/veterinärklinik!

Men ring och prata med Märsta kliniken då dom öppnar, dra hela Argos historia och se hur det klickar mellan er (det är som sakt veterinären direkt du får prata med)

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

15 december 2010 10:43

Precis.. Det är ju inte en bil som varit inne på verkstad precis.. Det är ens familjemedlem det rör sig om! Ibland undrar man om dom ens tänker så!? Förstår att du blir arg..
Men det känns som om du kommer få svar idag i alla fall..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

15 december 2010 11:24

Ja fem minuter är väll det MINSTA man kan begära!!! Och som du säger vem vill ha besked så sent på kvällen?
Ja du sklle ha ett par Frolic för du var så duktig ;-)
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Ingen bild

Ingegerd

15 december 2010 15:33

Många kvinnor är alldeles för "duktiga" på att hålla igen och vara artiga. Tror inte en man skulle ha sådant tålamod, han skulle ringa högsta ledningen på veterinärmottagningen och framföra klagomålen, helst skriftligt också. Kör på!!

 
Vicke

Vicke

15 december 2010 17:31

jag undrar vad den veterinären tänker med

http://animeraigimp.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Siv

15 december 2010 18:57

Hoppas du löser det på annat sätt, det finns ju fler som kan läsa av svaret. Dålig stil att ta på sej så mycket jobb att man inte hinner med att ge folk svar på rtg.
Haha ja härligt att kunna hålla sej lugn, ger ett bättre intryck;-)

 
Sinna

Sinna

15 december 2010 21:34

Näää INGEN frolic säger tandläkaren ;-)
kram igen
Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Beate

Beate

15 december 2010 21:54

Vilken självkontroll Monica! Jag hade nog blivit vansinning. Nonchalansen där är slående, oförskämd dessutom med tanke vad det kostar att göra undersökningen i första hand. Nej Argos är ingen bil - och bilprovningen kostar bara 320 spänn. Som sagt jag beundrar dig att du inte exploderade. Japp, du var duktig - cyberklapp på axeln:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

15 december 2010 22:36

Heder åt dig, all heder! Jag hade nog uppfört mig som ett svin & sen blivit portad. För att sen ångra att jag inte kunde hålla tand för tunga. Det är väl fan att man kan få uppföra sig precis hur som helst. Finns det inget vett kvar längre, vart tog empatin vägen för andra människor?
sv; Du har så rätt så, inte är det någon som tackar en för att man sliter häcken av sig. Det tråkiga är jag att man vill ju gärna göra ett gott jobb å när man inte kan det, blir det ännu mer frustration *suck* Nå, någon gång kommer det att bli bättre, det vet jag!
KRAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

15 december 2010 23:16

ja det är ju jävla märkligt att ringa sent på kvällen,att dom inte har ringt tidigare är ju ännu märkligare,,,skumt värre
Dom borde ju fatta att en så seriös hundägare som rtg,sin hund för att felsöka vill ha svar omgående!! grr
vi får då vänta tills i morgon och hoppas verkligen att dom ringer,,,
Kraaaaam

 
Ingen bild

Susan

16 december 2010 01:15

Dom kunde ju lika bra gett fan i att ringa.Tycker du ska ha ett Diplom som pratat lungt och sakligt....ett STORT Diplom.....;).Låter som en jobbig resa :(.
Varm kram och liten puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards