Direktlänk till inlägg 22 december 2010

En god jul trots allt

Av Monica och Jacob - 22 december 2010 07:15

Gårdagens veterinärbesök blev riktigt positivt, härligt med en veterinär som inger förtroende och som vet vad han pratar om. Nu ska Argos äta en lågdos kortison dvs en tablett om dagen + b vitaminer vilket var precis vad jag själv tänkt att han kanske skulle ha. Hans enda problem är ju att något gör att det inte funkar mellan hjärnan och bakbenen och det är inflammationen som man ser i ryggmärgen. Om en månad så där ska vi tillbaka för att se hur det har gått och det har INTE varit fel att han fått röra på sej. Däremot måste jag öka matransonerna såg jag eftersom han gått ner 1 kg till det gäller att hitta balansen. Vilken härlig uppfinning den är magnetkameran och har man hunden försäkrad är det en bra investering eftersom försäkringsbolaget betalar tre fjärdedelar.Utan rtg kan man ju hur duktig veterinär man än är bara spekulera i vad det är för fel på vovven. Ja åt rätt håll har det gått han kryssar inte bakbenen längre, blir inte helt slut efter att ha varit ut och (härjat) och sjukare än att han kan kurtisera dom två tjejer som löper är han inte.

I dag blir det inga långa utgångar -22,2   är det här nu, hur ska politikerna lösa det här nu då med ny istid och självmordsbombare  

  

Puss till alla er som höll tummarna för mej i går/Argos

 
 
Ingen bild

Siv

22 december 2010 06:55

Härligt hoppas inflammationen lägger sej nu och b vitaminer är ju aldrig fel när det gäller nervskador.
Vilken sötplutt;-)
Ha det bra i kylan bara -19,4 här men det biter i kinderna.
KRAM

 
Beate

Beate

22 december 2010 08:10

Vilken fantastisk julklapp till dig!!! Den bästa antar jag. Å det är ju jul med julmat. Nu ska ARgos få massvis med julkorv:-) Är så otroligt glad för din skull.
Sitterpå t-banan och försöker tina upp till Östra;-) kram till er båda.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
cat

cat

22 december 2010 08:15

Vad härligt med positivt besked! Puss till Argos från mig :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

22 december 2010 10:38

Här fortsätter tumhållandet även nästa år. Det är en långdagen läkningstid för honom. Hoppas nu det hjälper bra med kortisondosen. Svullnaden kanske kan få ha gått ner i alla fall..
Argos blir nog lycklig när matdosen ökas i alla fall. Mums!! ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

22 december 2010 10:57

Åhhhhhh sååååååååååå glaaaaaaaaaaaaad jag blir Hurra hurra hurra hurra! Åh mera mat gillas nog av honom. Som du sagt hela tiden humöret har det ju inte varit något fel på - den store charmören ;-)

ha nu en jiddrans bra och skön jul och gott nytt år på er alla.

och tack för att en annan också fick besked hur det ligger till

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com

 
Ingegerd

Ingegerd

22 december 2010 11:12

Grattis till positiva besked! Nu går det säkert framåt och att få upp Argos lite i vikt löser sig. Han är en kämpe och har sitt goda humör i behåll, kul! Cortison kan kalka ur skelettet, där för måste jag ta extra kalk dagligen, är nog detsamma för vovvar.

http://vitplister.blogg.se/?tmp=22105953

 
Madde

Madde

22 december 2010 13:38

Tog du återbesöket på märsta eller albano (på märsta kostar det 350 kr att träffa veterinären (450 kr om han skriver ut recept)!

Det var ju Peter jag fick prata med igår kväll då jag ringde om Nelly (20.45 ringde jag)

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Madde

Madde

22 december 2010 14:12

Som djurägare kan du lätt begära ut journalerna för argos och ta med själv till märsta!
Eg bara att ringa begära ut dom och sedan ta en telefontid med peter och säga att du vill komma till märsta istället!
Visst att ens älskade 4-benta är värda sin vikt i guld, men det skadar endå inte att kunna spara ett par kronor utan att snåla på kvaliten :-)

(Tycker veterinärvården är extremt onödigt dyr i många sammanhang, tack och lov för försäkringar, skall skicka in Nelly och Leffes recept samt kvitton till agria så vi får tillbaka dom pengarna leffes medecin gick på bara 123 kr, medans Nellys kur kostar 450 kr)

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

22 december 2010 15:50

Det var den bästa julklappen. Vad skönt att ni nu vet vad det är som spökar och kan sätta in rätt piller. Försäkringar är ju ett måste för det är så himla dyrt. En hemsk söt tomte i bild må jag säga :):) Stor KRAAAM

 
Sinna

Sinna

22 december 2010 16:08

Åhh vad HÄRLIGA nyheter :-))Vilken underbar julklapp!! (....och TUR att det finns försäkringar ;-)
Hoppas att ni får en underbar jul nu och att temperaturen sjunker lite så det går att gå ut
KRAM Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Marre

Marre

22 december 2010 16:52

Ja, det hoppas man här verkligen då man ska ut och köra drotten. Och jag som aldrig kör i vanliga fall så här års, hu. Ååå, blir så glad för den braiga nyheten… ingen dålig klapp ;) Skönt, nu kan du luta dig tryggt tillbaka och bara njuta av julen vännen min. Hoppas du inte blev allt för ledsen på mig, men du känner mig och vet hur jag är vid det här laget skulle jag tro. Man värnar så om dom små liven och blir så orolig när något inte står rätt till.

Ha nu en skön kväll. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Marre

22 december 2010 16:53

Drutten ska det ju vara, hm.

 
Ingen bild

Brorsan & Morsan

22 december 2010 17:58

Grattis! Faan va roligt,smöra vidare nu me brudarna! kraam

Monica och Jacob

22 december 2010 18:41

Ja det har inte varit någon rolig tid direkt, men nu känns det bättre.
GOD JUL;-)

 
Oldmolly

Oldmolly

22 december 2010 18:17

Puss själv! (mitt på blöta nosen)

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

22 december 2010 22:00

Det var precis som du säger, en liten julklapp som damp ner när jag såg handskarna på hatthyllan *lycka* Vilken härlig läsning, hejja Argos du är bääääst! Det är riktigt kallt här hemma oxå -23°C. Dem delar som sticker ut ifrån kroppen har det lite tufft just nu, näsa, öron, tår & fingrar :( Kallt aj aj aj!
Kramar om :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Beppan

Beppan

22 december 2010 22:45

Härligt att ni ser ljuset i tunneln!! Det värsta som kan hända är ju när en familjemedlem blir sjuk.
Julkram :-)

http://beppansallehanda.blogspot.com

 
Ingen bild

Phia

23 december 2010 06:17

Härligt att höra!Önskar Er Alla på Torpet En riktigt God Jul!

Monica och Jacob

23 december 2010 08:36

EN GOD JUL TILL ER OCKSÅ;-)

 
Sussi

Sussi

23 december 2010 08:41

haha så du tror inte alls det kan ha varit mitt fel att han fick halsfluss genom att gå under stegen?? ;)
Jag tänker välja och tro dig :)

Hoppas ni alla får en Underbar Jul
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

23 december 2010 12:05

Jaha, så skönt då får ni en riktigt härlig och flörtig jul;-)
En vette som man har fullt förtroende för och som har resurser är något att vara tacksam för. Närhet är också ett + det saknar vi från Skåne där vi bodde mitt i smeten;-)
Yltjut och kram från vargarna på Dal

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards