Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Bugsy

Av Monica och Jacob - 25 december 2010 16:17

Får jag presentera Bugsy Siegel, namnet har den fått eftersom den måste klara hårda tag.  

Att hundarna älskar den kan jag förstå eftersom den skrattar, pratar och har ögon som lyser röda, när den stannar kan dom bara putta på den med nosen så blir det full fart igen. Sedan att även husets tvåbeningar finner en viss fascination i den är väl en bonus, det kan väl inte vara helt fel att ha barnasinnet kvar.

Nä Beate det blev ingen paltkoma igår, en tallrik julmat var är ju lagom resten av skinkan kokas ärtsoppa på.

Argos har medicinerat i fem dagar nu och jag tycker mej se en förbättring, när han friar till Ebba som höglöper sträcker han på sej och dansar runt som i unga dagar. Visst kommer dipparna men med längre mellanrum och han börjar bli lite odräglig mellan varven igen, att han sedan kanske inte blir 100% återställd gör inte mej något i alla fall och han skiter garanterat i det  


  

        

Blev så full i skratt åt denna filur som jag fick med MMS i morse, det är Athenas (Argos syster) julklapp tur att hon är nervfast vovven för det är ju ingen skönhet direkt. Hon fick även en ny fin Bia som ju genast måste inspekteras.

  


      

Den här bilden är tagen genom skitig vindruta med mobil men man ser i alla fall den roliga molnformationen i färgerna rött ,blått och gult har aldrig sett något liknande. Vad skadad man blir av att vara med i dessa fotoutmaningar, himmelskt tex har gjort att jag nästan alltid går och tittar på himlen och hur den ser ut går väl snart in i en lyktstolpe eller trillar över någon kajkant   

Ha en fortsatt skön helg


 
 
Glimz

Glimz

25 december 2010 17:06

Fantastiskt underbara bilder du bjuder på!! :) Blir så glad över Argos, det värmer mitt hjärta över att du ser en förbättring på hans tillstånd, underbart! Det allra allra bästa önskar jag dig :D
Julekramen från krasslet *lol* host host

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Phia

25 december 2010 17:32

Så underbara bilder,,Önskar Er en underbar fortsättning på Julen.Hälsningar Phia Tony och Katten Bamse.

Monica och Jacob

26 december 2010 08:17

Det samma;-);-)

 
Ingen bild

Siv

25 december 2010 18:02

Jaha alla ligger på golvet och leker med Bugsy nu då;-)Härligt att han tycks svara på medicineringen, det tar ju ett bra tag för det att läka och som sagt var vem bryr sej om några små men. Vildsvin eller, ja det var en ful liten rackare men riktigt fin bädd var det.
Snygga moln, nä inte gå och drutta över kajkanten det är kallt i vattnet ju Hihi
Ha en skön kväll/KRAM

 
Sinna

Sinna

25 december 2010 18:04

Härligt att medicinen börjar verka :-)))
Ja det är lätt att bli en aning "besatt" av fotoutmaningar eller foto överhuvudtaget. Jag har börjat tänka "foton" i det mesta jag ser ser. Så hittar jag alltid speciella motiv när kameran inte är med :-/ HÄFTIGT himmel. (du börjar bli bra på "himmlar" nu ;-)
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

25 december 2010 22:56

Vad kul med en leksak som kan roa hela familjen :) Verkar ju jätte praktiskt, hade ju räckt med ett paket om du vetat det ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Yvonne

26 december 2010 02:00

wow vilken kul leksak,och wow så skönt att A är bättre.
skit kul bild på molnen,läckra naturbilder är mina favvosar och dem får jag se mycket av i din blogg.
Kraam

 
junitjej

junitjej

26 december 2010 08:06

Jag tycker det är synd att min hund inte roas av leksaker längre. En vanlig pinne duger gott.
God fortsättning!

http://junitjejen.se

 
Sussi

Sussi

26 december 2010 11:16

Vilken rolig julklapp. En sån skulle Doris ha haft! Fast man vet ju inte, en fegis som hon kanske skulle bli rädd istället ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Noomi

Noomi

26 december 2010 11:50

Hmm. Kan just tänka mig hur Lilla Pärlan skulle reagera på en sån leksak. Vi höll på att skrämma livet ur henne som liten med en leksak med konstigt läte och det glömmer hon inte. Numera tänder hon på alla cylindrarna och det brukar bli ett herrans liv :))
KRAM

http://www.dizzyweb.se

 
Oldmolly

Oldmolly

26 december 2010 17:37

Men tänk så mycket mera man ser, när man tittar efter fotoobjekt. Man ser faktisk världen på flera vis än den som inte fotar.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
cat

cat

26 december 2010 18:06

God fortsättning! Trevliga bilder du bjuder på :) I morgon lägger jag ut lite julbilder hos mig.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

27 december 2010 18:47

Denna leksak vill Rasmus också ha :) Söt är den åxå *L* Himmelen såg skum ut, är du säker på att det inte var en UFO bakom molnen? Här har man haft en lugn jul och fira får vi göra på nyår i stället.

God fortsättning! Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards